Tjenna, jag undrar ifall motorn tar skada om man skruvar av ljuddämpare på en 2-taktare? SKulle vara jävligt kul att köra en runda i stan utan ljuddämpare
är inte helt hundra men tror att det ska gå bra:) ljuddämparn är ju bara där för att minska ljudet om jag inte har fel? jag kan i alla fall garantera att det inte kommer bli några glada miner från dom du kör förbi
Din hörsel tar stryk, du irriterar folk så dom kommer bli ännu mer irriterade på mopeder... Vad sägs om att lämna denna idén i skrotlådan där den hör hemma, innan du skaffar dig själv eller andra mopedister problem helt i onödan?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
adddam skrev:är inte helt hundra men tror att det ska gå bra:) ljuddämparn är ju bara där för att minska ljudet om jag inte har fel? jag kan i alla fall garantera att det inte kommer bli några glada miner från dom du kör förbi
Nej det skadar INGENTING utom förbipasserandes hörsel.
Jag kör jämt utan ljuddämpare då mitt rör är hemmabyggt och avstämt så ljuddämparen passar inte så den går betydligt sämre då
Snälla gör det inte! Det är inte "coolt" om du och dina vänner tycker det, ljuddämparn gör ett spec motsånd i röret som andra har sagt och det låter rent sagt förjävligt, du riskerar folks hörsel!
bensinskalle skrev:Vill du att det ska låta mycket så kan du ju köpa en drac med tk, snabbgas och sportfilter. Då kommer den göra 110 också
Nej men skämt åsido, jag hoppas att någon polisanmäler dig om du gör det, för det är 100% onödigt och skitkorkat. DU är skitkorkad om du gör det
Haha! Rätt ska det va. Och det där med Drac och tk är rätt! Låter nästan lika mycket som om man körde utan ljuddämpare... Aja, lite överdrivet men högt låter det i alla falla!
Den enda gången jag har skruvat bort min ljuddämpare var när den va så seg, jag misstänkte att det var så mycket sot i den. Provade utan ljuddämpare för att se om den gick bättre bara.. Det var inte speciellt kul eller häftigt kan jag säga, det blir bara extremt jobbigt efter några sekunder
Bara min ljuddämpare glappade så fick jag ont i huvudet efter 4km och kunde inte köra längre, det dunkade verkligen. Det är absolut inte coolt när något låter mer än en vråltrimmad hayabusa men går i 70...
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”