Jag skulle vilja ändra min reg skylt till där nere på variator kåpan och jag undrar om det är olagligt? Och kan någon skicka en ritning på hur man kan bygga en egen sån hållare isf? [/i]
i regel så är det inte lagligt att ha skylten vid variatorn men sen kan man ha turen att bli stoppad av en polis som tycker att det är ok och ska man köra med nån annans skylt, alltså sno nån annans skylt så får man hålla tummarna för att den man snodde den av inte ser moppen ståendes utan tillsyn, jag skulle gott loss med nycklarna över hela moppen om den va min skylt som satt på den haha
Jibe skrev:i regel så är det inte lagligt att ha skylten vid variatorn men sen kan man ha turen att bli stoppad av en polis som tycker att det är ok och ska man köra med nån annans skylt, alltså sno nån annans skylt så får man hålla tummarna för att den man snodde den av inte ser moppen ståendes utan tillsyn, jag skulle gott loss med nycklarna över hela moppen om den va min skylt som satt på den haha
Man får väl se till och hålla sig borta från stället där man tog den då
1: Man märker la om ens skylt blir stulen?!
2: Står det inte fel märke/modell om polisen slår på skylten?
3: Om Man blir stoppad, hur förklarar man att det inte är rätt skylt så sitter där
klurrs_Derbi_drd_racing skrev:hur får ni ihop det dära med en annans plåt?
3: Om Man blir stoppad, hur förklarar man att det inte är rätt skylt så sitter där
1: japp, det märker man.
2: får väll ta skylt från samma moped
3: bara för att man blir stannad betyder inte det att man automatiskt måste berätta allt man gjort i livet
slutsats: säg att jag har en eu, aerox. sno regskylt från en ful aerox, sätt dit den, kolla ägare osv, blir man stannad så säg namnet på riktiga ägaren och att det är riktig skylt
3: bara för att man blir stannad betyder inte det att man automatiskt måste berätta allt man gjort i livet
slutsats: säg att jag har en eu, aerox. sno regskylt från en ful aerox, sätt dit den, kolla ägare osv, blir man stannad så säg namnet på riktiga ägaren och att det är riktig skylt
Sen när dom frågar dig om legg som du måste ha med dig när du kör?
Kör ni utan eller med flyttad regskylt kan man få 1500 kr i böter
Kör ni med nån annans regskylt rubriceras det som "märkesförfalskning" har jag för mig, det kan man få 6 månaders fängelse för och även om dom förmodligen inte sätter en 15-åring i fängelse för att ha kört moppe med fel skyltar så är nog alternativ ett att föredra
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Sen när dom frågar dig om legg som du måste ha med dig när du kör?
Kör ni utan eller med flyttad regskylt kan man få 1500 kr i böter
Kör ni med nån annans regskylt rubriceras det som "märkesförfalskning" har jag för mig, det kan man få 6 månaders fängelse för och även om dom förmodligen inte sätter en 15-åring i fängelse för att ha kört moppe med fel skyltar så är nog alternativ ett att föredra
Exakt! Och då är det nästan bättre att köra med flyttad skylt, för då blir böterna bara 500:- tror jag
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
:EDIT: inte en chans att jag skulle stanna om polisen kommer dom får fan drämma till mig med batong så jag flyger av, men då springer jag
Det enda rätta
har alltid varit och kommer alltid att vara
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Så sant, fan orka hålla på o tatta folks regskyltar
+1
har alltid kört utan och kommer alltid köra utan. blir man jagad är de bara dra ifrån grisarna på skogs/cykelvägar gjort det ca 5-6ggr trots att man typ aldrig ser dom här på landet
Som sagt, ja det är olagligt.
Men polisen bryr sig inte, så länge skyllten syns på 10-20 meter så är de nöjda, kommer inte ihåg exakt vilken distans det skulle vara, men därimellan.
Och om du sätter den på variatorkåpan så syns det gott och väl
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?