ml65 skrev:Min aerox blir jääävligt varm efter ett tags körning , Och ja det är ganska narturligt då det sitter 70cc och lite skit på , har funderat på kapa lite i inner kåpan så luften kan ledas igenom och då blir det bättre kylning ,
Annars någon som har en ssp vattenpump som vet om det blir stor skillnad ?
Har du en ?mrnyberg skrev:ml65 skrev:Min aerox blir jääävligt varm efter ett tags körning , Och ja det är ganska narturligt då det sitter 70cc och lite skit på , har funderat på kapa lite i inner kåpan så luften kan ledas igenom och då blir det bättre kylning ,
Det blir ingen större skillnad
ja?ml65 skrev:Har du en ?mrnyberg skrev:ml65 skrev:Min aerox blir jääävligt varm efter ett tags körning , Och ja det är ganska narturligt då det sitter 70cc och lite skit på , har funderat på kapa lite i inner kåpan så luften kan ledas igenom och då blir det bättre kylning ,
Det blir ingen större skillnad
ml65 skrev:Min aerox blir jääävligt varm efter ett tags körning , Och ja det är ganska narturligt då det sitter 70cc och lite skit på , har funderat på kapa lite i inner kåpan så luften kan ledas igenom och då blir det bättre kylning ,
Glykol har man väl bara för att sänka frys punkten på vattnet vintertid?Vivven skrev:ml65 skrev:Min aerox blir jääävligt varm efter ett tags körning , Och ja det är ganska narturligt då det sitter 70cc och lite skit på , har funderat på kapa lite i inner kåpan så luften kan ledas igenom och då blir det bättre kylning ,
har du ordentligt med kylar vatten? 50/50 vatten/glykol?
rätt inställd?
testa lufta kylsystemet, titta så pump etc fungerar korrekt?
acceptera att trim gör så allt blir varmare?
Då har jag lärt mig något nyttTullis skrev:glykolen gör även så kokningspunkten ökar med några grader. Mitt tips till ts om han är orolig är att köpa en extra kylare typ en sådan här:
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... -500.95-CR
Hmm det var mer än jag visste, men tack för läxanjohans93 skrev:glykolen skyddar även mot rost
OKey okey , Men det är riktigt varmt det var det som oroade mig lite ,the_speed skrev:Då har jag lärt mig något nyttTullis skrev:glykolen gör även så kokningspunkten ökar med några grader. Mitt tips till ts om han är orolig är att köpa en extra kylare typ en sådan här:
http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... -500.95-CR
Hmm det var mer än jag visste, men tack för läxanjohans93 skrev:glykolen skyddar även mot rost