Okej nu e det så att jag kopplade på en blackbox på min slider och åkte runt och knäppte av och på den sen så dog moppen(inte så smart).
Så moppen startar med hjälp av startgas och utan avgasröret och så går den bara på tomgång. Man kan få den att varva om man drar på full choke och håller handen för förgasaren.
Så nu har vi bytt tändstift, Tändspole, cdi box så vad kan vara fel och vad finns att byta mer??
NorstedT skrev:Okej nu e det så att jag kopplade på en blackbox på min slider och åkte runt och knäppte av och på den sen så dog moppen(inte så smart).
Så moppen startar med hjälp av startgas och utan avgasröret och så går den bara på tomgång. Man kan få den att varva om man drar på full choke och håller handen för förgasaren.
Så nu har vi bytt tändstift, Tändspole, cdi box så vad kan vara fel och vad finns att byta mer??
NorstedT skrev:Okej nu e det så att jag kopplade på en blackbox på min slider och åkte runt och knäppte av och på den sen så dog moppen(inte så smart).
Karlberg1011 skrev:Låter fortfarande som nåt förgasar fel, har du luftburken på eller sport luftfilter?
kör med luft burk men har inget på nu. Men moppen har gått 85 mil vi trimmade moppen och körde rätt mkt med den sen så satt vi på blackboxen samma dag och sen åkte jag runt och tryckte av och på den och så dog moppen så det är inge förgasar fel det är nått med elen som har paja men vad e frågan..
du har bränt elen på någott sätt tror jag. Om man slår på blackboxen när varvet är högre än var blackboxen är inställd på kan du bränna hela el systemet. Kolla så du har fin gnista först å främst
Tullis skrev:du har bränt elen på någott sätt tror jag. Om man slår på blackboxen när varvet är högre än var blackboxen är inställd på kan du bränna hela el systemet. Kolla så du har fin gnista först å främst
Tullis skrev:du har bränt elen på någott sätt tror jag. Om man slår på blackboxen när varvet är högre än var blackboxen är inställd på kan du bränna hela el systemet. Kolla så du har fin gnista först å främst
Nä, men stiftet ger ingen gnista så de surar ganska bra.
Testa byt stift! Och kicka ur cylindern lite när du ändå byter
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever