hej! jag ska förmodligen köpa en cross och jag är sugen på KTM,s hojjar. men va är de för skilnad på 125 sx och 125 exc? är de bara att exc har lampor (enduro) eller är de något stötdämpar messigt eller effekt skilnad?
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
beckvall skrev:som jag ska hoppa lite men mest köra i skogen då är de en exc ja ska ha?
det är typ lite små skillnader här o där men om man ska jämföra dämparna så är det att enduro lixom "sväljer" typ smågupp och liknande medan crossen flyger uppe på dem...
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
har honda någon 125cr enduro? den skulle kunna vara ett alternativ med.
nej, de har ingen enduro.. men asså du kan köra "enduro" eller i skogen med en vanlig cr också! går allderless utmärkt! jag kör i skogen med min rm och kompisen med hans husqvarna cr, funkar fiinfint
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
en vanlig rm bara. dock verkar den ha ljusspole och framlykta!
beckvall köp en vanlig cr annars bara? dom går som fan och håller väldigt brea kvalitet. sen är dom snyggast av alla lite äldre crossar. (då snackar vi typ 97-02)
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
beckvall skrev:hej! jag ska förmodligen köpa en cross och jag är sugen på KTM,s hojjar. men va är de för skilnad på 125 sx och 125 exc? är de bara att exc har lampor (enduro) eller är de något stötdämpar messigt eller effekt skilnad?
en vanlig rm bara. dock verkar den ha ljusspole och framlykta!
beckvall köp en vanlig cr annars bara? dom går som fan och håller väldigt brea kvalitet. sen är dom snyggast av alla lite äldre crossar. (då snackar vi typ 97-02)
kåporna skiljer ju också! men detta är enduro?
Hah CR är ju typ fulast av de äldre enligt mej ;D de som kom typ 03+ är ju dock grymma
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
man behöver inte regga in en exc då den är lv-reggad från fabrik!
Gäller detta alla EXC 125 eller från en viss årsmodell... varför har dom då enduro-reggade istället för lv-reggade? Vad är skillnaden mellan endudo och landsvägsreggning vad gäller tilbehör? Syftar på hastighetsmätare, blinkers m.m.
Peace
2stroke4ever skrev:fel post... ska ligga i lätt mc/cross..
exc är mjukare i fjädringen, lågvarvigare. skönare i skogen vill säga.
sx är riktigt vassa på banan.
exc får du även köra på väg om du stryper ner dom så dom går igenom besiktningen och om den har blinkers lyse osv.
e-reggad får du åka till och från träning om du har lyse, inte säker men tror inte det är nå krav på blinkers.
Så du menar att alla exc 125:or går att regga in som a1-behörighet?? blinkers ovs???? Hastighetsmätare? Tuta? Bromsljus? Helljus? Lite mer specifikt svar tack? Vad som verkligen behövs på hojen för att regga in som lätt mc!!!
Den måste vara ner strypt till 11kw för att kunna reggas som ''lätt mc'', den måste väl ha det som andra motorcyklar, men dom säljs med det du rablade upp
Thx.. ja kw antalet är jag medveten om... Men nu till den viktigaste frågan: Går alla exc 125:or att regga in som lätt mc? D.v.s om jag köper en 99:a som är enduro-reggad går denna att få lv-reggad?
Blir inte klok på alla dessa svaren man läser överallt... vissa säger att det går, vissa säger absolut inte pga euro-3 nåt sånt skit... =)
Maltyboy skrev:Den måste vara ner strypt till 11kw för att kunna reggas som ''lätt mc'', den måste väl ha det som andra motorcyklar, men dom säljs med det du rablade upp
den behöver ju vara strypt till 11kw.. framljus.. helljus är inget måste, är jag nästan säker på.. bakljus med bromsljus ska finnas. tuta, hastighetsmätare ska finnas. blinkers ska också vara monterade.
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
bluerider94 skrev:den behöver ju vara strypt till 11kw.. framljus.. helljus är inget måste, är jag nästan säker på.. bakljus med bromsljus ska finnas. tuta, hastighetsmätare ska finnas. blinkers ska också vara monterade.
Fick svar på detta innan, då allt detta ska redan sitta på exc-modellen tydligen. Men går alla exc-modeller att regga in som lätt mc oavsett årsmodell? T.ex en 99:a. jaja så länge den är strypt till 11kw.. det är jag medveten om.. men frågan är om det går att regga dom som lätt mc även om den är strypt till 11kw.... läste ju nåt innan om eu-3 miljö och sånt skit som kom 2008....
enzo83 skrev:Thx.. ja kw antalet är jag medveten om... Men nu till den viktigaste frågan: Går alla exc 125:or att regga in som lätt mc? D.v.s om jag köper en 99:a som är enduro-reggad går denna att få lv-reggad?
Blir inte klok på alla dessa svaren man läser överallt... vissa säger att det går, vissa säger absolut inte pga euro-3 nåt sånt skit... =)
Maltyboy skrev:Den måste vara ner strypt till 11kw för att kunna reggas som ''lätt mc'', den måste väl ha det som andra motorcyklar, men dom säljs med det du rablade upp
Jag vet ej om det går att strypa en enduro reggad exc till lätt mc,
enzo83 skrev:Thx.. ja kw antalet är jag medveten om... Men nu till den viktigaste frågan: Går alla exc 125:or att regga in som lätt mc? D.v.s om jag köper en 99:a som är enduro-reggad går denna att få lv-reggad?
Blir inte klok på alla dessa svaren man läser överallt... vissa säger att det går, vissa säger absolut inte pga euro-3 nåt sånt skit... =)
Maltyboy skrev:Den måste vara ner strypt till 11kw för att kunna reggas som ''lätt mc'', den måste väl ha det som andra motorcyklar, men dom säljs med det du rablade upp
Jag vet ej om det går att strypa en enduro reggad exc till lätt mc,
Det handlar inte om det går att strypa den till 11kw...utan om det går att registrera in den på sbp till lätt mc...
enzo83 skrev:Thx.. ja kw antalet är jag medveten om... Men nu till den viktigaste frågan: Går alla exc 125:or att regga in som lätt mc? D.v.s om jag köper en 99:a som är enduro-reggad går denna att få lv-reggad?
Blir inte klok på alla dessa svaren man läser överallt... vissa säger att det går, vissa säger absolut inte pga euro-3 nåt sånt skit... =)
Jag vet ej om det går att strypa en enduro reggad exc till lätt mc,
Det handlar inte om det går att strypa den till 11kw...utan om det går att registrera in den på sbp till lätt mc...
det går inte att regga den som lätt mc om den inte är strypt! för då ger den för mycket effekt, då går det bara att enduro regga den!
bara jag som fattar vad du menar... ja det går att regga in vilken ktm 125 exc som helst till lätt mc, så länge den uppfyller alla krav och lagar som behövs så går det
lule skrev:bara jag som fattar vad du menar... ja det går att regga in vilken ktm 125 exc som helst till lätt mc, så länge den uppfyller alla krav och lagar som behövs så går det
Äntligen en som förstår! =)
Tacksam för svaret!
Peace