Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Osten R skrev:roligt med fler limited projkekt ^^ jag har med en limited edition ^^ och jag tycker me att du ska köpa dig nått annat rör typ metrakit sp eller scr corse handmade. hadde själv scr corse sm chrome när jag körde bara effektrör och den gick då riktigt bra pga 17,5 mm förgasaren antar jag pressade den i 97 på en lång raka kolla gärna mitt projekt med och lycka till
omkr. 95 kanske, och då hade han förmodlingen en ganska tungdrevnig och 17,5an gör ju sittZack skrev:Osten R skrev:roligt med fler limited projkekt ^^ jag har med en limited edition ^^ och jag tycker me att du ska köpa dig nått annat rör typ metrakit sp eller scr corse handmade. hadde själv scr corse sm chrome när jag körde bara effektrör och den gick då riktigt bra pga 17,5 mm förgasaren antar jag pressade den i 97 på en lång raka kolla gärna mitt projekt med och lycka till
ofta du pressade den till 97 med bara röret?
min polares drd racing gick 107 med giannelli och 17,5 org förgasaren mätte med gps ett flertal gångerguth skrev:omkr. 95 kanske, och då hade han förmodlingen en ganska tungdrevnig och 17,5an gör ju sittZack skrev:Osten R skrev:roligt med fler limited projkekt ^^ jag har med en limited edition ^^ och jag tycker me att du ska köpa dig nått annat rör typ metrakit sp eller scr corse handmade. hadde själv scr corse sm chrome när jag körde bara effektrör och den gick då riktigt bra pga 17,5 mm förgasaren antar jag pressade den i 97 på en lång raka kolla gärna mitt projekt med och lycka till
ofta du pressade den till 97 med bara röret?
ja, kollade inte ditt projekt, sjukt fräsch där du! jag ska kolla runt, har inte ritkigt bestämt mig vad jag ska ha än, finns ju så mycke hahaOsten R skrev:roligt med fler limited projkekt ^^ jag har med en limited edition ^^ och jag tycker me att du ska köpa dig nått annat rör typ metrakit sp eller scr corse handmade. hadde själv scr corse sm chrome när jag körde bara effektrör och den gick då riktigt bra pga 17,5 mm förgasaren antar jag pressade den i 97 på en lång raka kolla gärna mitt projekt med och lycka till
jag bytte kolvringar och packningar idag sotade även ur röret, och den går2stroke4ever skrev:fan va frään
btw felet kan vara att topplockspackningarna har gått, då läcker det inte vatten i motorn och den går sämre ch sämre då den förlorar kompen och vattnet som läcker in i motorn gör att den ryker en hel del VITT, blev det att rycka mycket vitt på din? isåfall byt topplockspackningarna!
inga problem ^^lindbl0m skrev:ok gött! precis såna här tips jag behöver tack!Osten R skrev:Härligt att den funkar igen såg även att dy hadde tänkt ha 12/53 och ville bara säga att den orkar tyngre grevning lätt jag har 14/53 och den klarar de med bara efekt rör blir även härligare att köra med tyngre drevning enligt mig
läste inte du hela mitt inlägg förutlindbl0m skrev:Har ett problem som uppkom ungefär samtidigt som den började gå slött och det är att den ryker nått förjävla mycke, och jag tror att det är för att den får för mycket olja, stämmer det? eller kan det ha med något annat att göra?
okej oj måste ha missat de, det ryker lixom vanligt vitt typ, men har bytt packningar :S2stroke4ever skrev:läste inte du hela mitt inlägg förutlindbl0m skrev:Har ett problem som uppkom ungefär samtidigt som den började gå slött och det är att den ryker nått förjävla mycke, och jag tror att det är för att den får för mycket olja, stämmer det? eller kan det ha med något annat att göra?
iaf om det rycket blått, så är det pga oljan.
men som du säger tror jag att det kommer in vatten i motorn.
och då ska det ryka VITT!
så vilken färg ?
Du måste ju även efterdra pinbultarna ^^lindbl0m skrev:okej oj måste ha missat de, det ryker lixom vanligt vitt typ, men har bytt packningar :S2stroke4ever skrev:läste inte du hela mitt inlägg förutlindbl0m skrev:Har ett problem som uppkom ungefär samtidigt som den började gå slött och det är att den ryker nått förjävla mycke, och jag tror att det är för att den får för mycket olja, stämmer det? eller kan det ha med något annat att göra?
iaf om det rycket blått, så är det pga oljan.
men som du säger tror jag att det kommer in vatten i motorn.
och då ska det ryka VITT!
så vilken färg ?
okej, ja jag får se på den saken, tack så mycket men tahult? vad heter du? jag bor ju i landvetterDerbi_senda93 skrev:Kör på Giannelli! Går sjukt bra till DRD
Lycka till önskas från Tahult
asså de har rykit jättelänge nu typ men jag ska testa att dra ner på olja så får jag väl se vad jag ska göra om de inte funkarOsten R skrev:Du måste ju även efterdra pinbultarna ^^lindbl0m skrev:okej oj måste ha missat de, det ryker lixom vanligt vitt typ, men har bytt packningar :S2stroke4ever skrev: läste inte du hela mitt inlägg förut
iaf om det rycket blått, så är det pga oljan.
men som du säger tror jag att det kommer in vatten i motorn.
och då ska det ryka VITT!
så vilken färg ?
2,5 är helt perfekt!lindbl0m skrev:jag hade tänkt att bland 2.5 % , är de bra ?
men har uppstått ett annat konstigt problem med den nu när jag ska kicka igång den när den har stått kanske 1 dag, så går det inte, men så rullar jag igång och det går verkligen hur lätt som helst, och det räcker den står på tomgång i 10 sekunder så startar den hur lätt jag än kickar :S har verkligen ingen aning varför den beter sig så, tacksam för svar!
ok , gött har inte kollat de men rullstartade den förut och tog mig en stund till att justera förgasaren så nu startar den på första till tredje kicken2stroke4ever skrev:2,5 är helt perfekt!lindbl0m skrev:jag hade tänkt att bland 2.5 % , är de bra ?
men har uppstått ett annat konstigt problem med den nu när jag ska kicka igång den när den har stått kanske 1 dag, så går det inte, men så rullar jag igång och det går verkligen hur lätt som helst, och det räcker den står på tomgång i 10 sekunder så startar den hur lätt jag än kickar :S har verkligen ingen aning varför den beter sig så, tacksam för svar!
låter som den skulle sura?
hur ser stiftet ut när du inte får igång den, dvs innan du rullstartar den?
nej jag har inte pillat, tror du att du kan förklara exakt hur man gör?2stroke4ever skrev:och bra det med förgasaren iaf
du blandar inte nå extra i tanken va?
nja, det går ju att spänna wiren olika mycket om du kollar på bränsle pumpen, men det låter konstigt om det blivit att det ryker mer än förut om du inte har pillat på oljepumpen?
ja fankarlssonlysekil skrev:gillar starkt den kromade ramen, så ska det va!