Yamaha Dt 50r 04:a CROSSPLATTA STORA UPDATEN 3/7!!

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Porta org cylinder efter org rörets egenskaper, eller hyperportat 70cc med org rör?

70cc med org rör
60
60%
porta org cylinder med org rörets egenskaper
20
20%
porta org cylinder med org rörets egenskaper
20
20%
 
Antal röster: 100

Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Yamaha Dt 50r 04:a CROSSPLATTA STORA UPDATEN 3/7!!

Inlägg av 2stroke4ever »

tja!

tänkte att jag skulle starta ett projekt om min Yamaha dt 04a som jag skaffade för ca ett år ( påsken 09 )

Nuvarande setup:

Urpluggat rör,
katalysatorn INNUTI röret borta.
igensvetsat egr-rör
ostrypt insug,
ostrypt membran.
ostrypt luftbox.
105 munstycke
13/53


såg ut så här då:

Bild

av nån dum anledning körde jag runt ett bra tag med denna fula framstänka, som skulle suttit på min rm125a med fmx plasten
:oops:

Bild

Jag får inte trimma så jag körde nästan hela sommaren otrimmat, men i hopp på att få de dära extra små km/h på min sida köpte jag ett ostrypt insug och nytt membran. blev ingen märkvärdig skillnad, lät lite annorlunda bara :wink:

då jag kör cross gillar jag att stå ibland på moppen och tyckte att styret va tok fult och lågt, så jag tog mitt gamla fmx styre till crossen av märket Renthal (<333) och köpte fatbar fästen på Biltema som ni kan se på alla andra bilder


Råka krocka en gång förra sommaren också, inget på moppen eller nått men blev nån repa på bilen tyvärr :(

Bild

Slutet av sommaren fick jag en sån dära "40års kris" fast mer en "har aldrig kört trimmat kris".
så av ren impuls drog jag pluggen på moppen och körde på choken hem från min kompis jag drog den ifrån.
Vilken skillnad, underbart!

Bild

tänkte sedan att om jag nu ska hålla på såhära att trimma och modda, kan jag lika gärna köpa b*gan. och så blev det!
Bild

Bild

sen kom vintern och crossen som är en Suzuki RM 125a tog all uppmärksamhet pga total renovering
Bild

köpte även ett par handskydd som suttit på en yamaha 250 förut för en tank med bensin av en kompis och skaffade en ny växel pet och kick

:)


Och nu så blev det vår och jag tänkte att nu ska jag minsann fräscha upp moppen lite, så jag tog å tvättade den, bytte stift, munstycke, lackade handskydden vita då de var jätte slitna från förra hojjen som dom suttit på.
passade även på att införskaffa mej en vit däckpenna och röd broms ok färg. resultatet:
Bild
Bild

9 april 2010

fick en sådan kick av tobbaN´s lackering av skivor,topplock och flotörhuset att jag bara fick lov att härma, jag hade ju kvar färg sen bromsoken och det skulle nog piffa upp motorn bra mycket. TACK TOBBAN FÖR INSPIRATION!!
så jag gjorde det:
bort med hjulen
Bild
maskerade anläggningsytan
Bild
skruvarna också
Bild
toppen och flotörhuset
Bild
sotig kolv :? ?
Bild

12 april 2010

Tvättade av moppen idag och gjorde rent motorn med avfettning och borste. Kände mej riktigt nöjd över min lilla moppe :P
låt bilderna tala för sig själva!
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild


UPDATE! 16/4

Tog mej en tur här om dagen för att mäta upp hur fort den gick plant!
Hade förut när min varvräknade funkade någolunda fått upp den i 9200 varv. Hade då räknat ut med hjälp av en guide här på forumet hur fort den gick och kom upp i ca 77km/h.
kände då när jag prova att den varvade ur lite mer än vanligt och när jag stannade och kollade på GPS:en fick jag mej en liten chock!
Jag kom över mitt mål som är 80km/h!
Jag räknade då ut hur mycket den varvat! ca 9700:)

81,7 km/h!!!!!

helt sjukt underbart med drevningen 13/53 och bara org saker på den(förutom insuget).

Bevis? sure thing :wink:

Bild

har även hittat lite kul program så jag räknade ut durationen på min org cylinder. låg på 175grader på avgas, spolportarna på ca 126grader och boosten låg på 126grader.
dvs cylindern jobbar bäst på ca 6000 eller lite mindre. (lite kul å veta bara :roll: )


BARA för att det är roligt lägger jag upp en liten video när jag åker lite i skogen med moppen och ner i ett litet och okänt dyhål.
Det resulterar i att jag ramlar eller snarare vickar! :oops:

OBS VÄLDIGT ORGINAL!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R7l2Tz8u32s[/youtube]

UPDÄJT 30/5

dags för en lite updatering här då, va t min kompis här om dagen och tvätta moppen och då gick mitt fäste till skylten av, blev skapligt mkt snyggare utan :wink:
Bild
men nu har ett nytt fäste tillverkas och skylten sitter där den ska pga mor å far :(

idag när jag va ute och körde så sa det klong från baken och jag tänkte på en gång att nu har bakhjulslagret gått, och nog fan vare så..
jag hade bara 2,5km hem så jag tänkte att det kanske går om jag tar d easy, det gick inte :roll: kom ca 100m innan d tog tvärstopp, då vare släp hem för mej :wink:

detta var det som blev kvar av lagret :twisted:
Bild
Bild
blev att dremla sönder det :twisted:
kulorna la sig mellan fälgen och "mellan röret" i hjulet och gjorde sina avtryck där å :(
Bild

surt sa räven men ska beställa nya lager imorn!

NU NÄR moppen ändå så va i garaget och jag va igång på att meka tog jag av röret för lackering då det är rostigt och fuuult och för att kolla kolven(som var fin :roll: ) såg jag denna sak i röret!??
Bild
Bild

Satan va sur jag blev när jag såg detta när jag kollade hur mkt sot det fanns... :evil:

nä jävlar ska det kapas i 2fiina delar och röret ska rensas på sot och annat onödigt, antar detta ska vara en renare eller liknande men det påverkade flödet i röret ganska mycket så det skall bort!


nu till två tankar jag har som ni för hjälpa mig med..

ska jag: sätta på ett hyperportat 70cc mkhandmade som jag portat,
avgas: 202
spol: 139/140
med rensat org rör,

ELLER

porta min org cylinder efter org rörets egenskaper? rösta om det i omröstningen!

Liten updäjt 1/6

nu har jag iaf kapat röret på 2delar och svetsat ihop det igen!
antar det skulle vara någon katalysator eller liknande.

såhär såg den iaf ut :roll:
Bild
Bild

blev riktigt nöjd faktist!.

ska lacka hela röret i svart i helgen, kommer väll en update då också!

STOR update 3/7

tog en vända till biltema och köpte : ett par svarta och ett par kromade "miniblinkers" till moppen som jag tänkte skulle piffa upp utseendet! passade på att köpa billiga enduro/cross däck som jag tänkte att det skulle va grymt att ha!
blinkers bak, medans:
Bild

efter:
Bild

medans jag installerade blinkersen så passade jag på att lacka mitt fula och skabbiga rör!

innan:
Bild

efter:
Bild
Bild

blev bra tycker jag :roll:

åkte fast i ett kärr gjorde jag å här om dagen :oops:

Bild
Bild

crossdäcken på:
Bild
Bild
Bild
fränt :)


beställde en crossplatta (vit) och en cross stänka (blå osv :wink: ) som är till för ys 125 06, från 24mx.se och satte först på stänkan:
Bild

snyggare blev det iaf :oops:

nu till det roliga. crossplatta. andra blinkers fram, spotlight!, låter bilderna tala för sig själva :lol:
Bild
Bild

fästet till crossplattan:
Bild

klarttt å betattt:
Bild
Bild

BTW! ni har röstat att jag ska ha min uppermidrace portade 70cc till org röret istället för att porta min org cylinder efter röret.

ni får VÄLDIGT GÄRNA ARGUMENTERA VARFÖR i kommentarerna nedan!.


GÖTT MOOS

KOMMENTERA FFS!!
Senast redigerad av 2stroke4ever den 5 juli 2010, 20:06, redigerad totalt 9 gång.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
Thorsken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 375
Blev medlem: 30 juni 2009, 20:03
Ort: Skara

Inlägg av Thorsken »

tycker själv att de räcker gott och väl med opluggat, dock får man inte för farsan men prövat nån gång :) sen tycker jag de blev nice med oken, flerae kommer säga dekalstripa men inte jag! kör hårt, samt funka de med den föärgen på flöttörhuse?
(00:45:54) Tiepkoffeh: min *fult ord* är 2x större en din thorsken
(00:46:27) Tiepkoffeh: MÄTA?!?!?
(00:46:45) Tiepkoffeh: Vi kan cama
(00:47:21) Tiepkoffeh: Vi öppnar videochat och mäter
(00:47:30) Tiepkoffeh: Vad heter du på skype?
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

Thorsken skrev:tycker själv att de räcker gott och väl med opluggat, dock får man inte för farsan men prövat nån gång :) sen tycker jag de blev nice med oken, flerae kommer säga dekalstripa men inte jag! kör hårt, samt funka de med den föärgen på flöttörhuse?
tack :P
verkar funka än så länge:)
men då har jag inte spillt nå bensin på den eller nått men eftersom färgen tål bromsvätska bättre än vanlig färg tänkte jag att den kanske håller för den också :roll:
Användarens profilbild
YamahaPojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 437
Blev medlem: 10 april 2009, 21:11

Inlägg av YamahaPojken »

najs som fan med ett nytt projekt om en dt50r (nya modellen..)
GL med fortsättningen ;)
Derbi_senda93 skrev: Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

YamahaPojken skrev:najs som fan med ett nytt projekt om en dt50r (nya modellen..)
GL med fortsättningen ;)
bra att du tycker det :)
tack så mycket :P
Användarens profilbild
köttpaj
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 19 december 2008, 20:07

Inlägg av köttpaj »

snyggt :D
Men 108 munstycke? Är inte det lite för stort eller? :o
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

köttpaj skrev:snyggt :D
Men 108 munstycke? Är inte det lite för stort eller? :o
nja har inte gjort den dära "hel kollen" ännu med förgasaren, men den känns riktigt pigg i registret med det munstycket.
men ska till sommaren när det blir varmare (ca 18+) byta ner mej till 105 pga lufttrycket;)
Användarens profilbild
köttpaj
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 19 december 2008, 20:07

Inlägg av köttpaj »

2stroke4ever skrev:
köttpaj skrev:snyggt :D
Men 108 munstycke? Är inte det lite för stort eller? :o
nja har inte gjort den dära "hel kollen" ännu med förgasaren, men den känns riktigt pigg i registret med det munstycket.
men ska till sommaren när det blir varmare (ca 18+) byta ner mej till 105 pga lufttrycket;)
Okej:)
På min urpluggade dt50r sm 2005 har jag 86 i munstycke:P kanske lite för litet, men går helt okej:)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

köttpaj skrev:
2stroke4ever skrev:
köttpaj skrev:snyggt :D
Men 108 munstycke? Är inte det lite för stort eller? :o
nja har inte gjort den dära "hel kollen" ännu med förgasaren, men den känns riktigt pigg i registret med det munstycket.
men ska till sommaren när det blir varmare (ca 18+) byta ner mej till 105 pga lufttrycket;)
Okej:)
På min urpluggade dt50r sm 2005 har jag 86 i munstycke:P kanske lite för litet, men går helt okej:)
oj haha :P men är den helt ostrypt? jag har ingen katalysator heller (egr)
A3R0X
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 22 oktober 2009, 16:45
Ort: köping

Inlägg av A3R0X »

Ser riktigt bra ut :)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

A3R0X skrev:Ser riktigt bra ut :)
tack :D !!!
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

UPDATE 16/4
Användarens profilbild
Gylling*
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 7 april 2010, 20:35
Ort: ludvika
Kontakt:

Inlägg av Gylling* »

Söt moppe bra fart:D ta de lugnt på gatorna:D
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ser fint ut ;) Roligt att kleta i skogen ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

UPDÄJT!! kommentera och rösta!!! 8) :lol:
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

fan johan, kör med 70cc så skaffar jag fram ritningar till ett avstämt rör :) så matchar vi cyllens egenskaper med röret :)



förresten var det något kol filter lr ? ;)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

UPDATE!!!!! KOMMENTERA!! 3/7
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

fan va nice detta blir :D
BTW! ni har röstat att jag ska ha min uppermidrace portade 70cc till org röret istället för att porta min org cylinder efter röret.

ni får VÄLDIGT GÄRNA ARGUMENTERA VARFÖR i kommentarerna nedan!.
därför att du kör med 70cc och så skaffar jag fram ritningar till ett avstämt rör så det blir fart i grejjorna :D
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Den var ju riktigt nice! Krossplattan passade perfekt ;D

Jag har 86 munstycke och det är lite för litet nu när jag har effektrör och ska skaffa större drev. Men tror du ett 95-105 blir bra eller?
Användarens profilbild
lindbl0m
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 372
Blev medlem: 17 juli 2009, 21:20
Ort: Sweden

Inlägg av lindbl0m »

blir grymt! :D
Mitt Derbi drd racing limited projekt :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=19355
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

SickRazer skrev:Den var ju riktigt nice! Krossplattan passade perfekt ;D

Jag har 86 munstycke och det är lite för litet nu när jag har effektrör och ska
skaffa större drev. Men tror du ett 95-105 blir bra eller?
tack så mycket :D yes tror det blir bra! närmare 105 än 95 iaf.
lindbl0m skrev:blir grymt! :D


hoppas det :roll: :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Klippet från skogen gillas som fan! Skönt att veta att man inte är den ända som gillar crossmoppar just för den där anledningen :wink:
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Oedman
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 16 maj 2011, 20:48
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Oedman »

Hur fäste du skylten? sjukt fin :o :lol: :wink: :P
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Oedman skrev:Hur fäste du skylten? sjukt fin :o :lol: :wink: :P
Grattis!!

S-S-S-SUPERBUMP
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

Snygg iaf :D
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

PoWeRKinG skrev:
Oedman skrev:Hur fäste du skylten? sjukt fin :o :lol: :wink: :P
Grattis!!

S-S-S-SUPERBUMP

Och? det är väl kul att någon uppmärksammar ens moppe! tappa inte greppet nu pk :wink:

Och svar till Oedman så finns det nå små hål i bakre ramen som jag la i en passade mutter (m4 eller m5) och borrade hål i en aluminium bit och drog skruv igenom plåten till muttrarna. för att låsa muttrarna i hålet va det bara att sticka ner en liten mejsel så jag kunde dra åt. bästa med aluminium plåt är ju att det är lätt att böjja och inte rostar 8)
Oedman skrev:Snygg iaf :D
tack så mycket :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
stampe986
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 december 2011, 20:31

Re: Yamaha Dt 50r 04:a CROSSPLATTA STORA UPDATEN 3/7!!

Inlägg av stampe986 »

2stroke4ever skrev:tja!

tänkte att jag skulle starta ett projekt om min Yamaha dt 04a som jag skaffade för ca ett år ( påsken 09 )

Nuvarande setup:

Urpluggat rör,
katalysatorn INNUTI röret borta.
igensvetsat egr-rör
ostrypt insug,
ostrypt membran.
ostrypt luftbox.
105 munstycke
13/53 skulle någon kunna förklara hur jag får ostrypt insug, luft-box, membran???? jag har nyss köpt en yamah DT50r 04 (=



såg ut så här då:

Bild

av nån dum anledning körde jag runt ett bra tag med denna fula framstänka, som skulle suttit på min rm125a med fmx plasten
:oops:

Bild

Jag får inte trimma så jag körde nästan hela sommaren otrimmat, men i hopp på att få de dära extra små km/h på min sida köpte jag ett ostrypt insug och nytt membran. blev ingen märkvärdig skillnad, lät lite annorlunda bara :wink:

då jag kör cross gillar jag att stå ibland på moppen och tyckte att styret va tok fult och lågt, så jag tog mitt gamla fmx styre till crossen av märket Renthal (<333) och köpte fatbar fästen på Biltema som ni kan se på alla andra bilder


Råka krocka en gång förra sommaren också, inget på moppen eller nått men blev nån repa på bilen tyvärr :(

Bild

Slutet av sommaren fick jag en sån dära "40års kris" fast mer en "har aldrig kört trimmat kris".
så av ren impuls drog jag pluggen på moppen och körde på choken hem från min kompis jag drog den ifrån.
Vilken skillnad, underbart!

Bild

tänkte sedan att om jag nu ska hålla på såhära att trimma och modda, kan jag lika gärna köpa b*gan. och så blev det!
Bild

Bild

sen kom vintern och crossen som är en Suzuki RM 125a tog all uppmärksamhet pga total renovering
Bild

köpte även ett par handskydd som suttit på en yamaha 250 förut för en tank med bensin av en kompis och skaffade en ny växel pet och kick

:)


Och nu så blev det vår och jag tänkte att nu ska jag minsann fräscha upp moppen lite, så jag tog å tvättade den, bytte stift, munstycke, lackade handskydden vita då de var jätte slitna från förra hojjen som dom suttit på.
passade även på att införskaffa mej en vit däckpenna och röd broms ok färg. resultatet:
Bild
Bild

9 april 2010

fick en sådan kick av tobbaN´s lackering av skivor,topplock och flotörhuset att jag bara fick lov att härma, jag hade ju kvar färg sen bromsoken och det skulle nog piffa upp motorn bra mycket. TACK TOBBAN FÖR INSPIRATION!!
så jag gjorde det:
bort med hjulen
Bild
maskerade anläggningsytan
Bild
skruvarna också
Bild
toppen och flotörhuset
Bild
sotig kolv :? ?
Bild

12 april 2010

Tvättade av moppen idag och gjorde rent motorn med avfettning och borste. Kände mej riktigt nöjd över min lilla moppe :P
låt bilderna tala för sig själva!
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild


UPDATE! 16/4

Tog mej en tur här om dagen för att mäta upp hur fort den gick plant!
Hade förut när min varvräknade funkade någolunda fått upp den i 9200 varv. Hade då räknat ut med hjälp av en guide här på forumet hur fort den gick och kom upp i ca 77km/h.
kände då när jag prova att den varvade ur lite mer än vanligt och när jag stannade och kollade på GPS:en fick jag mej en liten chock!
Jag kom över mitt mål som är 80km/h!
Jag räknade då ut hur mycket den varvat! ca 9700:)

81,7 km/h!!!!!

helt sjukt underbart med drevningen 13/53 och bara org saker på den(förutom insuget).

Bevis? sure thing :wink:

Bild

har även hittat lite kul program så jag räknade ut durationen på min org cylinder. låg på 175grader på avgas, spolportarna på ca 126grader och boosten låg på 126grader.
dvs cylindern jobbar bäst på ca 6000 eller lite mindre. (lite kul å veta bara :roll: )


BARA för att det är roligt lägger jag upp en liten video när jag åker lite i skogen med moppen och ner i ett litet och okänt dyhål.
Det resulterar i att jag ramlar eller snarare vickar! :oops:

OBS VÄLDIGT ORGINAL!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R7l2Tz8u32s[/youtube]

UPDÄJT 30/5

dags för en lite updatering här då, va t min kompis här om dagen och tvätta moppen och då gick mitt fäste till skylten av, blev skapligt mkt snyggare utan :wink:
Bild
men nu har ett nytt fäste tillverkas och skylten sitter där den ska pga mor å far :(

idag när jag va ute och körde så sa det klong från baken och jag tänkte på en gång att nu har bakhjulslagret gått, och nog fan vare så..
jag hade bara 2,5km hem så jag tänkte att det kanske går om jag tar d easy, det gick inte :roll: kom ca 100m innan d tog tvärstopp, då vare släp hem för mej :wink:

detta var det som blev kvar av lagret :twisted:
Bild
Bild
blev att dremla sönder det :twisted:
kulorna la sig mellan fälgen och "mellan röret" i hjulet och gjorde sina avtryck där å :(
Bild

surt sa räven men ska beställa nya lager imorn!

NU NÄR moppen ändå så va i garaget och jag va igång på att meka tog jag av röret för lackering då det är rostigt och fuuult och för att kolla kolven(som var fin :roll: ) såg jag denna sak i röret!??
Bild
Bild

Satan va sur jag blev när jag såg detta när jag kollade hur mkt sot det fanns... :evil:

nä jävlar ska det kapas i 2fiina delar och röret ska rensas på sot och annat onödigt, antar detta ska vara en renare eller liknande men det påverkade flödet i röret ganska mycket så det skall bort!


nu till två tankar jag har som ni för hjälpa mig med..

ska jag: sätta på ett hyperportat 70cc mkhandmade som jag portat,
avgas: 202
spol: 139/140
med rensat org rör,

ELLER

porta min org cylinder efter org rörets egenskaper? rösta om det i omröstningen!

Liten updäjt 1/6

nu har jag iaf kapat röret på 2delar och svetsat ihop det igen!
antar det skulle vara någon katalysator eller liknande.

såhär såg den iaf ut :roll:
Bild
Bild

blev riktigt nöjd faktist!.

ska lacka hela röret i svart i helgen, kommer väll en update då också!

STOR update 3/7

tog en vända till biltema och köpte : ett par svarta och ett par kromade "miniblinkers" till moppen som jag tänkte skulle piffa upp utseendet! passade på att köpa billiga enduro/cross däck som jag tänkte att det skulle va grymt att ha!
blinkers bak, medans:
Bild

efter:
Bild

medans jag installerade blinkersen så passade jag på att lacka mitt fula och skabbiga rör!

innan:
Bild

efter:
Bild
Bild

blev bra tycker jag :roll:

åkte fast i ett kärr gjorde jag å här om dagen :oops:

Bild
Bild

crossdäcken på:
Bild
Bild
Bild
fränt :)


beställde en crossplatta (vit) och en cross stänka (blå osv :wink: ) som är till för ys 125 06, från 24mx.se och satte först på stänkan:
Bild

snyggare blev det iaf :oops:

nu till det roliga. crossplatta. andra blinkers fram, spotlight!, låter bilderna tala för sig själva :lol:
Bild
Bild

fästet till crossplattan:
Bild

klarttt å betattt:
Bild
Bild

BTW! ni har röstat att jag ska ha min uppermidrace portade 70cc till org röret istället för att porta min org cylinder efter röret.

ni får VÄLDIGT GÄRNA ARGUMENTERA VARFÖR i kommentarerna nedan!.


GÖTT MOOS

KOMMENTERA FFS!!
oh yeah
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

Hur gick den med 70cc ? För övrigt fin moped :D
Posse96
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 20 maj 2012, 20:56

Inlägg av Posse96 »

skulle du kunna va schyst å lägga upp ett kort nät din moppe är igång så får jag se hur starkt dit lyselyser!;)
Kolla in BackSeatDrivers(BSD) på facebook och gilla!
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

Posse96 skrev:skulle du kunna va schyst å lägga upp ett kort nät din moppe är igång så får jag se hur starkt dit lyselyser!;)
Sålt min moppe nu!
Det lös väl inte allt för starkt. Bara att välja vilket watt antal du vill ha när du köper lampa så får du ett starkt lyse :)
Nicke_95 skrev:Hur gick den med 70cc ? För övrigt fin moped :D
Tack! Den gick rätt bra med 70cc och org rör. typ 90-95 :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

tja 2stroke4ever, schysst moppe! Körde den t.om. idag, de va polaren som köpte den av dig. Går jäkligt bra också, o lä säga att den är jääävligt porrig irl! Ser ut som en cross framifrån. Kan även meddela att din MK 70cc numera sitter på en XPS o gör sitt jobb bra! =)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

jarken skrev:tja 2stroke4ever, schysst moppe! Körde den t.om. idag, de va polaren som köpte den av dig. Går jäkligt bra också, o lä säga att den är jääävligt porrig irl! Ser ut som en cross framifrån. Kan även meddela att din MK 70cc numera sitter på en XPS o gör sitt jobb bra! =)
haha fan så fint att höra! Jo hörde av didrik att den gjorde sitt jobb bra med den smått portade 50cc :wink: känns bra att höra att 70cc funkar bra också. Första jag portade så :oops:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

2stroke4ever skrev:
jarken skrev:tja 2stroke4ever, schysst moppe! Körde den t.om. idag, de va polaren som köpte den av dig. Går jäkligt bra också, o lä säga att den är jääävligt porrig irl! Ser ut som en cross framifrån. Kan även meddela att din MK 70cc numera sitter på en XPS o gör sitt jobb bra! =)
haha fan så fint att höra! Jo hörde av didrik att den gjorde sitt jobb bra med den smått portade 50cc :wink: känns bra att höra att 70cc funkar bra också. Första jag portade så :oops:
Haha Jasså den va portad :D förklarar varför den går jämt me min :D dock så läcker topplocks packningen men men.

Jo XPSen gick ifrån 82 km/h till 94km/h, 16mm org gasare o org rör :)

Förresten, han sa att du renovera framgaffeln, vart fick du tag på skrapringar? Jag köpte mina i veckan för 315kr styck(630kr för två), helt sinnes dyrt! Köpta på garage24, kom du nå billigare undan?
Posse96
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 20 maj 2012, 20:56

Inlägg av Posse96 »

2stroke4ever skrev:
Posse96 skrev:skulle du kunna va schyst å lägga upp ett kort nät din moppe är igång så får jag se hur starkt dit lyselyser!;)
Sålt min moppe nu!
Det lös väl inte allt för starkt. Bara att välja vilket watt antal du vill ha när du köper lampa så får du ett starkt lyse :)

Ok men går inte säkringen om jag har för stort antal watt på lampan än vad säkringen klarar av?:P jo vilken modell köpte du fram stänkan till? skulle du kunna länka? skule va schyst:) btw vad haru för moppe nu?=)
Kolla in BackSeatDrivers(BSD) på facebook och gilla!
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

Posse96 skrev:
2stroke4ever skrev:
Posse96 skrev:skulle du kunna va schyst å lägga upp ett kort nät din moppe är igång så får jag se hur starkt dit lyselyser!;)
Sålt min moppe nu!
Det lös väl inte allt för starkt. Bara att välja vilket watt antal du vill ha när du köper lampa så får du ett starkt lyse :)
Ok men går inte säkringen om jag har för stort antal watt på lampan än vad säkringen klarar av?:P jo vilken modell köpte du fram stänkan till? skulle du kunna länka? skule va schyst:) btw vad haru för moppe nu?=)
Nejdå det är nog ingen fara ska du se! Kör på du bara.
Yamaha yz125 06.
Platta: http://www.24mx.se/motocross/p|1103/fra ... plast/k16/
Stänka: http://www.24mx.se/motocross/p|1103/num ... plast/k16/

Jag har ingen moppe längre, Kör numera en Golf 3a 8)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Skriv svar