landvetterpontus skrev:tja! Jag har den större olagliga kröken på min Derbi Senda r- 00. jag undrar om de finns någon plugg någonstans i avgassystemet?
Ska inte finnas någon plugg i den, förutom att ljuddämparen är strypt.
landvetterpontus skrev:tja! Jag har den större olagliga kröken på min Derbi Senda r- 00. jag undrar om de finns någon plugg någonstans i avgassystemet?
Ska inte finnas någon plugg, nej.
Jag undrar vart du köpt grovkröken?
sitter däremot förmodligen en katt i kröken.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Tidiga 04or har inte cdi-strypning och sena 04or har den.
Antingen har jag sätt i syne, eller så står det fel i guiden.
Haha, den där Guiden är kopierad direkt från MoppeNet. Inget man ska lita på eftersom skribenten inte vet vad han kopierat och dessutom är den vääääääldigt gammal.
Hur tömmer man kylar vattnet ur en 2006 smt ? Går det att bra dra ur slangen som kmr från kylaren ner i motorn eller hur skall man göra.. det är en massa skit i kylartanken å då jag to bort förgasaren kom en massa smutsigt kylar vatten ur kylarslangen.
antonjansson_ skrev:Hur tömmer man kylar vattnet ur en 2006 smt ? Går det att bra dra ur slangen som kmr från kylaren ner i motorn eller hur skall man göra.. det är en massa skit i kylartanken å då jag to bort förgasaren kom en massa smutsigt kylar vatten ur kylarslangen.
ja bara att lossa slangen som går fråm kylaren till motorn.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
antonjansson_ skrev:Hur tömmer man kylar vattnet ur en 2006 smt ? Går det att bra dra ur slangen som kmr från kylaren ner i motorn eller hur skall man göra.. det är en massa skit i kylartanken å då jag to bort förgasaren kom en massa smutsigt kylar vatten ur kylarslangen.
ja bara att lossa slangen som går fråm kylaren till motorn.
okeej. Är det nått som man typ kan ta bort eller nått så den går lite bättre?
Ska inte finnas någon plugg i den, förutom att ljuddämparen är strypt.
För några dagar sen tömde jag gilera smtn på kylar vatten å sköljde ur systemet så allt skit kom bort. Så igår när ja fyllde på kylar vattnet igen så lämnade de i själva kylartanken de rann inte ner i system . Vad skall jag göra ?
Derbi_senda93 skrev:
okeej. Är det nått som man typ kan ta bort eller nått så den går lite bättre?
Ja man kan kapa sönder röret och plocka ut den, sen svetsa ihop igen Ja har gjort de
Tjena!
För några dagar sen tömde jag gilera smtn på kylar vatten å sköljde ur systemet så allt skit kom bort. Så igår när ja fyllde på kylar vattnet igen så lämnade de i själva kylartanken de rann inte ner i system . Vad skall jag göra ?
lämnade i tanken? Rinner de inte ner eller va menar du?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
lämnade i tanken? Rinner de inte ner eller va menar du?
Den måste stå på tomgång lite innan vattnet rinner ner i systemet. Sen är det bara att fylla på igen. Kan behövas fylla på en gång till sen.
Den måste stå på tomgång lite innan vattnet rinner ner i systemet. Sen är det bara att fylla på igen. Kan behövas fylla på en gång till sen.
antonjansson_ skrev:okej hade igång den en stund men de rann endå int ner i systemet.. Men de vara bara några sekunder måste ha den igång längre tydligen ..
Kan behövas någon minut eller två så ska det rinna ner. Gör det inte det så kan du köra en liten sväng bara.
Nej det ska nog inte ha någon betydelse, vad jag vet. Men skruva på den ändå, det kan ju komma in skit.
antonjansson_ skrev:okej hade igång den en stund men de rann endå int ner i systemet.. Men de vara bara några sekunder måste ha den igång längre tydligen ..
Kan behövas någon minut eller två så ska det rinna ner. Gör det inte det så kan du köra en liten sväng bara.
Nej det ska nog inte ha någon betydelse, vad jag vet. Men skruva på den ändå, det kan ju komma in skit.
tack nå kan int köra lite för har inte kortet ennu å bor mitt i stan men måst ha igång den e stund då