Sida 2 av 2
Postat: 29 december 2008, 13:33
av Dentar
har någon nått tips? men så jag skulle ha ett lekage ngnstans då? menar du endast inne i förgasaren då eller kan den ligga i tex : insuget som förgasaren sitter på? och btw, går ut en liten slang ifrån min förgasare, täpper jag till den så vill den inte gå alls, vad är detta för slang? :p
Postat: 30 december 2008, 14:08
av pwnsowns
har du kört in 70cc:n ?

Postat: 31 december 2008, 00:05
av pwnsowns
fan va tyst det vart hära :S :S:S:S:S:S:S
Postat: 31 december 2008, 00:19
av Cpi Driver
Jordfel

Postat: 4 januari 2009, 16:37
av Dentar
okej, vart lite tyst med update dom senaste dagarna pga jag tappade bort mina garage nycklar, men iaf, jordfel? och vart kan det ligga? jag har konstaterat att den inte läcker luft någonstans iaf, men kan det inte bara vara så att jag har ett för ''mjukt'' tändstift? har många polare nu som sagt detta men jag har inte fått tipset härifrån så jag vet inte läcker luft gör den inte iaf
Postat: 4 januari 2009, 18:04
av bensinskalle
köp nytt tändstift till o börja med ^^ Om du skrapade på de med en kniv så kan du ju ha haft sönder det

är ganska säker på att det är beläggningar på stiftet som lossnat när du skrapade...
Sen den där slangen som du testa att täppa igen, vart går den?
Om den går in i förgasaren, så är det nog vacuumslangen

Då ska den kopplas in nånstans ( förmodligen på soppapumpen om din moppe nu har de )...
Postat: 4 januari 2009, 18:44
av Robiin937
ReijuMrx skrev:du ska inte ha öleovince zx när du kör på 70 cc , byt rör

min polare har samma setup som han och den går hur bra som helst MED de röret
Postat: 4 januari 2009, 19:26
av Alstergren
jag har 127 på min 28mm förgasare den går som ett skott!
Postat: 4 januari 2009, 19:55
av Weckis
Monterat kolven rätt???? Pilen mot avgasporten
Men det hoppas jag.........
Postat: 5 januari 2009, 19:13
av Dentar
japp pilen pekar naturligtvis mot avgasporten, okej för jag skrapade ganska rejält på tändstiftet för att få det rent, den slangen, ja jag har vakuum pump på min moppe, men dom 2 slangarna är redan ikopplade, jag vette F*N vad denna är till för, för det är bara 1 decimeter lång slangsom satt på förgasaren när jag fick den som inte går ngnstans, pekar åt samma håll som tändstiftet sitter, altså mot framhjulet, har beställt nytt tändstift nu får hålla tummarna på att det är det som är felet
Postat: 5 januari 2009, 19:16
av derbi_senda93
bättre att ta ett lite finare slippapper/sandpapper och göra rent det med istället för att ta en kniv ^^
lycka till också, hoppas det är de som är felet (:
Postat: 5 januari 2009, 21:20
av kallepalle
Dentar skrev:japp pilen pekar naturligtvis mot avgasporten, okej för jag skrapade ganska rejält på tändstiftet för att få det rent, den slangen, ja jag har vakuum pump på min moppe, men dom 2 slangarna är redan ikopplade, jag vette F*N vad denna är till för, för det är bara 1 decimeter lång slangsom satt på förgasaren när jag fick den som inte går ngnstans, pekar åt samma håll som tändstiftet sitter, altså mot framhjulet, har beställt nytt tändstift nu får hålla tummarna på att det är det som är felet
de e ju flödarn. alltså där de rinner ut bensin om den flödar
Postat: 5 januari 2009, 21:37
av Dentar
jaha okej, tror inte den göe sitt jobb då isf, för när min förgasare flödar över så rinner bensinen ut igenom luftfiltret :Smen tack, vet jag vad det är iaf!:D
Postat: 6 januari 2009, 15:57
av Dentar
Börjar få den att funka nu! har nytt tändstift, det kommer nu inga eld kvaster eller gnistor ur avgasröret längre, fattar dock fortf inte hur jag ska se tändstiftet färgas när jag kört runt 1 stund iaf, den går i cirka 50 km/h nu med 115 munstycke, när jag ställer upp den så den kan gå fritt så kan jag nu varva ur den, då varvar den som F*n, va riktigt gott å höra det ljudet efter allt detta slit nu.. men iaf när jag är ute å kör med den så accar den jättelångsamt men det är endå att den vill dra på mer än vad den gör, och när jag ligger på max(50 km/h) då går det inte fortfare men lkänns endå som den vill dra på! har nu 4.3g vikter och 140% kopplingsfjädrar fortf, lär det vara dessa som är problemet?
Postat: 6 januari 2009, 16:33
av Frullen_91
Nä, jag tror fortfarande att du har för stort munstycke i.
Postat: 6 januari 2009, 20:18
av kallepalle
den får nog för mkt bensin så den börjar 4:takta
Postat: 6 januari 2009, 21:49
av Dentar
okej, bara att gå ner i munstycke igen då =)
Postat: 9 januari 2009, 16:12
av Dentar
update: med 4.3g vikter så går den i 50 med slött axx men känns som den vill dra på mer, kommit på 1 sak här, med LÄTTARE VIKTER så går den mkt mkt sämre, och det är då det börjar komma eldkvaster ur avgasröret!, vad kan detta bero på ?
Postat: 9 januari 2009, 19:12
av kallepalle
med lätta vikter så varvar lätt i början, men sen så orkar den inte upp i varv för den har inge ork. tvärt om med tunga vikter den orkar knappt i början och orkar riktigt bra på högre varv. därför ska man ha balanserat. att den slår eldkvastar med lättare vikter kan väl bero på att den inte orkar varva ordentligt och den börjar misstända
Postat: 10 januari 2009, 18:23
av Dentar
okej, å vad kan felet vara då? hur ska jag få den att varva bättre då? för jag kan varva ut den när den står uppställd
Postat: 10 januari 2009, 18:44
av Peter.liindgren
asså som alla andra har skrivit för stort munstycke garanterat en polare till mig hade stage 6 70cc och han körde 102 munstycke, + luftskruven kolla den nu och försök lite mer prova ochså att rengöra luftfiltret du kanske har kvar Variator ringen:D men prova me inställningar på förgasaren nu! och luftskruven e viktigare än tomgång
Postat: 11 januari 2009, 01:14
av Dentar
okej, testat med alla munstycken mellan 90 och 120 får den att gå bäst med 115, och att den går som bäst med luftskruven åtdragen till max, 1½ varv ut så går den inte direkt rba längre, testat med 3 luftfilter och även utan, känns som om den är feltillverkad asså =/ har dock inte testat med min orginal ännu skall göra det imorgon hade jag tänkt mig, hur ska den gå med 12mm förgasare? så jag vet om den går som den ska då

Postat: 11 januari 2009, 01:26
av bensinskalle
Derbi_senda93 skrev:bättre att ta ett lite finare slippapper/sandpapper och göra rent det med istället för att ta en kniv ^^
lycka till också, hoppas det är de som är felet (:
man ska förfan inte slipa eller nåt på tändstiftet :O Man ska inte göra värre än att ta en trasa och gnugga rent de, i värsta fall ta en stårborste...

Annars ska man köpa nytt om de inte går att få rent då, för då är stiftet förbrukat ^^
Postat: 14 januari 2009, 01:01
av Dentar
får moppen att gå som fan nu! 3.5g vikter, Hebo kopplingsfjädrar blåa och 120 munstycke var det som gällde! läskigt bra drag från nästan början till maxhastighet, enda som inte funkar riktigt perfekt nu är att den drar inte iväg direkt utan måste gasa i cirka 2-3 sec accelarition innan den drar på som fan, men men, nu är problemet löst och jag vill tacka alla som har hjälpt mig på vägen

dock att det krävdes 120 munstycke är jag förvånad över :O nytt tändstift och elektroden blev gyllenbrun med detta munstycke och nålen på max bensin
Postat: 14 januari 2009, 09:27
av Bredmar
Dentar skrev:okej så stage6 pro och pro replica är ingenting att ha då? läst liteöverallt att det är pro replica jag skall ha till min cylinder, vill inte ge mig in på värsting grejjerna vill bara få min moppe att funka då den går i 40Km/h nu med ZX röret på..
om du har planer på att byta rör, byt inte till stage6 pro replica. Lägg på några hundralappar å få ett rör som är dubbelt så bra nämligen: Stage6 pro, de varar typ 1000 varv högre

Postat: 20 januari 2009, 22:20
av Dentar
okej nu har jag fått 1 mysko problem igen, den går bra och så, men den kommer inte direkt på gasen och den blödrar till innan den drar iväg, och när jag kört 1 stund så blir det(ibland) att den bara bööööar'' och går ner i varv precis som om du kör å drar av tändningen, fast den hugger till emellan å typ ''hugger sig fram'' vad kan detta bero på? =/
Postat: 20 januari 2009, 22:23
av kallepalle
Dentar skrev:okej nu har jag fått 1 mysko problem igen, den går bra och så, men den kommer inte direkt på gasen och den blödrar till innan den drar iväg, och när jag kört 1 stund så blir det(ibland) att den bara bööööar'' och går ner i varv precis som om du kör å drar av tändningen, fast den hugger till emellan å typ ''hugger sig fram'' vad kan detta bero på? =/
du verkar ha en mysko förgasare du. att den blöddrar i början är pga att den e kall. men sen att den bööar e för att den får för lite bensin. prova sänt nålen 1 hack och köp större munstycke så ska det nog gå till sig ska du se.
Postat: 21 januari 2009, 17:23
av Dentar
grejjen är den att nålen står redan så den får max bensin och har 120 munstycke på, och tändstiftet är svart så att den får för mkt, så testade att gå ner men blev bara värre då, e d inte lite sjukt? :S den överflödar också..
Postat: 21 januari 2009, 18:30
av kallepalle
ja, men om den blöddrar i början så beror de ju på för mycket bensin. så prova sänka nålen 1 ateg och se om det blir bättre. om tändstiftet är svart beror ju på för lite luft. så skruva ut luftskruven/ köp sportluftfiler eller större förgasare. men du kan ju prova med att rengöra luftfiltret till att börja med
Postat: 2 februari 2009, 16:18
av Dentar
okej nu kommer jag emd 1 ny fråga här då jag inte kunnat åtgärda det själv, moppen går svinbra, blöddrar dock (litegrann) på max hastighet men den är jag inte i jätte behov utav dock, den bööar som fan om jag inte ger maxgas, altså allt emellan 10% å uppåt ända till maxgas så dör den bara, ger jag maxgas så funkar den fint, kan detta bero på lågfartsmunstycket? btw den drar cp mkt bensin utan att läcka, vad kan problemet vara?
Postat: 2 februari 2009, 17:04
av Riejumrx
för stort munstycke
Postat: 2 februari 2009, 18:27
av kallepalle
byt ner munstycket och höjj nålen 1 snäpp. munstycket ska ner ca 4 strl tillo att börja med.
Postat: 2 februari 2009, 22:07
av Soet
Dentar skrev:okej, vart lite tyst med update dom senaste dagarna pga jag tappade bort mina garage nycklar, men iaf, jordfel? och vart kan det ligga? jag har konstaterat att den inte läcker luft någonstans iaf, men kan det inte bara vara så att jag har ett för ''mjukt'' tändstift? har många polare nu som sagt detta men jag har inte fått tipset härifrån så jag vet inte läcker luft gör den inte iaf
Du om du inte har köpt ett nytt tändstift sen 70ccn så är du ju dum?
du måste ha ett tändstift som passar till din nya cylinder med en högre "värmeskala" så att det tål mer. Ta ut ditt gamla kolla på startuning vad du ska ha för tändstift och köp ett nytt! då ska det nog fungera..