Dentar skrev:jag förberedde mig innan jag fick min cylinder igenom att byta kopplingsfjädrar från röda till gula som följde med mitt ZX men som jag aldrig hade bytt försänn nu då, vikterna har jag inte bytt vet itne ens vikterna på dom, är Hebo variator och dom som följde med röret tror jga ej passar till den variatorn, när du säger nålen för hogt upp menar du då att jag har låsringen långt upp på nålen eller att nålen inte går långt ner i förgasaren? jag får den nu att funka så den axxar som den ska i typ 2-3 sekunder ifrån start, sen tappar den all effekt och fortsätter iväg som en orginal moppe inget spec acc bara jätte slött.. och helelr inte mer än 35km/h heller, får den att funka bäst med att ha luftskruven på förgasaren åtdragen till max.. och när den slår gnistor är när den ''bööööaar'' altså blöddrar när jag gasar så poffar det till å så kommer den igång igen, detta händer mer ofta när jag har ställt in den på snålare bensin tillsläpp och nästan inget när jag dratt nålen på att ge max, hur stälelr jag in tomgången mer än att spänna gasvajern då? tackar för alla svar på förhand
har du inte bytt vikterna ? det ska du göra

när jag läste de du skrev så verkade det som den får för
mycket bensin, ta en titt på stiftet och kolla hur det ser ut, vitt=för lite bensin, svart=för mycket bensin, Oboybrunt= perfekt

sen så ska du byta vikter för ett bättre axx
problemet är inte röret, tror jag inte

för även om röret inte skulle passa så jätte bra till 70cc så skulle det ju iaf gå fortare än 35
Mvh/DerbiSM