Tjena. Ska införskaffa ny 50cc cylinder. Men nu står det mellan gjutgärn eller aluminium. Vad håller bäst? Orginal är ju gjutgärn. Men vågar man satsa på aluminium då priset är 900kr för allt (Topp, kolv, cylinder)?
skulle aldrig falla mig in att köpa en ny gjutjärncylinder. finns (enligt mig) bara fördelar med aluminium. tex bekvämare inkörning (tar bara ett par minuter) bättre värmeavledning, snyggare (om man ska tex polera)
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
jag har en fundering... alla mina cylindrar jag haft hitils(3) har blive jävulskt repig. och jag förstår inte va det är som gör det!
har rent luftfilter.
inget soppafilter
tätt insug och förgasare så de inte kommer in någon smuts alls.
kom gjärna med förslag och ideer, jag är desperat. Det blir ganska dyrt men alla cylindrar.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
beckvall skrev:jag har en fundering... alla mina cylindrar jag haft hitils(3) har blive jävulskt repig. och jag förstår inte va det är som gör det!
har rent luftfilter.
inget soppafilter
tätt insug och förgasare så de inte kommer in någon smuts alls.
kom gjärna med förslag och ideer, jag är desperat. Det blir ganska dyrt men alla cylindrar.
övervarvar? dåligt skick på vev/lager? snåltbestykad? snålt med olja? dålig kylning?
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
Tjenna, Har en Rieju rrx!
Ska byta min cylinder från orginal till 70 cc tänkte jag, undrar vilken cylinder jag ska ha, min förgasare är 19mm, kör med Hebo överliggande också urpluggat, tacksam för svar.
johannesboorg skrev:Tjenna, Har en Rieju rrx!
Ska byta min cylinder från orginal till 70 cc tänkte jag, undrar vilken cylinder jag ska ha, min förgasare är 19mm, kör med Hebo överliggande också urpluggat, tacksam för svar.
Hmm, har du råd med vevbyte o så? Annars kan du ju köra på Airsal 70cc, då de sägs att man int behöver byta vev o dylikt. Annars kan du ju köra på Metrakit handmade eftersom du har Hebo, då komemr den nog gå såhär typ .. http://www.youtube.com/watch?v=m40bUfdA ... re=related
metrakit cylindern är lågvarvig, dvs kräver lite mindre service. airisal cylindern är helt klart betydligt vassare, dvs du kommer få mer kraft (på höga varv) med airisal cylindern.
kvaliteten skiljer det inte så mycket på. airisals gamla skitkolvar e nu borta.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
tja min dumma kompis säger att en 74cc barikit cylinder skulle skära om jag hade de till leovince v6 ett rör detta stämmer väll inte för 5 öre?
övrig setup 19mm fög ostrypt insug och cdi 13/53drev
johannesboorg skrev:Moget, beställde min cylinder och när jag ska sätta ihop den så har Twostroke glömt att skicka kolvringarna, alltid problem med dem
Jofan, Blev jävligt nöjd med cylindern, bra acc sticker dirr + den toppar 110.
Kör med:
70 cc metrakit handmade.
Hebo överliggande ( urpluggat ).
13/52 Drev.
100 munstycke.
Så ja riktigt nice!
johannesboorg skrev:Jofan, Blev jävligt nöjd med cylindern, bra acc sticker dirr + den toppar 110.
Kör med:
70 cc metrakit handmade.
Hebo överliggande ( urpluggat ).
13/52 Drev.
100 munstycke.
Så ja riktigt nice!
Får man med alla packningar till denna cylinder( allt man behöver för att sätta ihop den utan att behöva köpa något annat som man måste ha för att montera ihop den)???? http://www.twostroke.se/product.asp?product=10990
Är den från T6 serien???
jimmyx skrev:Får man med alla packningar till denna cylinder( allt man behöver för att sätta ihop den utan att behöva köpa något annat som man måste ha för att montera ihop den)???? http://www.twostroke.se/product.asp?product=10990
Är den från T6 serien???
Står ju att den är från T6 serien sen ja de ska väl vara allt som krävs för att få saken att rulla.. dock inte säker om veven håller?
(00:45:54) Tiepkoffeh: min *fult ord* är 2x större en din thorsken
(00:46:27) Tiepkoffeh: MÄTA?!?!?
(00:46:45) Tiepkoffeh: Vi kan cama
(00:47:21) Tiepkoffeh: Vi öppnar videochat och mäter
(00:47:30) Tiepkoffeh: Vad heter du på skype?
Derbi Senda xtreme:
Ostrypt cdi, 13/53, leovince v6.
Vilken av barikit 74cc eller airsal 70cc (racing) är bäst för original veven??
Vilken av dem ger mest topphastighet till denna setup?? Jag köper till en 19mm förgasare på det.
tror ni original veven på Aprilia rx50 03(AM6) pallar min top 80cc (red race) som jag fick av polarn och är det en sport cylinder? och vilket rör bör jag köpa till det vill helst inte lägga ut mer än 2000kr
johannesboorg skrev:Jofan, Blev jävligt nöjd med cylindern, bra acc sticker dirr + den toppar 110.
Kör med:
70 cc metrakit handmade.
Hebo överliggande ( urpluggat ).
13/52 Drev.
100 munstycke.
Så ja riktigt nice!
original förgasare?
film !!!
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
Guth, vetifan om det är original har inte bytt den fast köpte moppen begagnad men tror det är dt, och om du vill ha film så.. kommer dt nog inte att hända pallar inte, men om jag gör en så kommer den upp!