Tjena, satte på en ny original drivrem som sitter original monterade i minarellimotorerna men min fick skit segt axx tills 5 kmh sen sticker den?
Med den andra remmen så stack den direkt?
Vad kan det vara, kört med den nya remmen i 10 mil snart?
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
Hej , Jag fick äntligen igång min HONDA SFX idag men det gick inte å köra :/ problemet är att när jag gasar så åker moppen knappt iväg, fick knuffa lite sen kom den iväg och låg på sina ca:5km/h, slö som stryck. Men jag undrar om det är för tunga vikter eller något som gör att den inte orkar trycka till? eller någon fjärder. mvh en glad person som fick en sfx för 70kr
tror absolut inte att det har med vikterna o göra.
kolla om allt inanför variatorkåpan ser bra ut
startar inte
helt nytt cylinderkit
fast det kan ju vara typ 300 andra saker som är problemet oxå
startar inte
helt nytt cylinderkit
kopplingen brukar slira, men då borde den ju varva som fan. Gör den det när deet går så sakta?
startar inte
helt nytt cylinderkit
men den går alltså bara i 5 km/h? då lär det ju inte vara vikterna, eller jag vettefan
startar inte
helt nytt cylinderkit
PoNk skrev:men den går alltså bara i 5 km/h? då lär det ju inte vara vikterna, eller jag vettefan
Jag kollade på skiten idag och vikterna var väldigt tunga! tog även bort v-brickan ( ingen ring). det lät som att det gnisslade bak vid kopplingen (plockade inte bort och kolla där) men remen är original och variatorn skälva den remmen glider var lite repig ? kan det vara något:)
min koppling gnisslar lite ibland när man drar iväg, men den går inte dåligt.
och min moppe har ring och bricka original
jag har ingen aning, svårt att säga utan att se själv. filma?
startar inte
helt nytt cylinderkit
Har idag köpt en naraku sport koppling. Köpte också vit och svart tryckfjädrar och röd vit svart kopplingsfjädrar. Men idag då jag satte på den hade den helt bra axx men gick endast 54(vit tryck, röd kopplings). sedan testade jag svart tryckfjäder och röda kopplingsfjädrar, då hade den mycket bra axx men lika dåligt topp. så frågan är vilka kopplings fjädrar skall jag ha samt tryckfjädrar?
Har en keeway ry6
sliderpojk skrev:tja ska stunta med slidern och ska dra v-ringen Nya kopplingfjädrar och nya Variatorvikte men vilka kopplingfjädrar är bra?
Om du vill ha bra axx så är det original vikter som gäller, samt original kopplingsfjädrar, mjuka kopplingsfjädrar trycker ifrån vid lägre varv, hårda vid högre varv, mjuka resulterar i bra axx, iallafall bara vid dragen v ring. Har själv bara dragen v ring och vet vad som gäller. Lätta variatorvikter = varvar som fan, kommer knappt framåt = dåligt axx. Om du vill snacka mer om detta så Pma mig
sliderpojk skrev:tja ska stunta med slidern och ska dra v-ringen Nya kopplingfjädrar och nya Variatorvikte men vilka kopplingfjädrar är bra?
Om du vill ha bra axx så är det original vikter som gäller, samt original kopplingsfjädrar, mjuka kopplingsfjädrar trycker ifrån vid lägre varv, hårda vid högre varv, mjuka resulterar i bra axx, iallafall bara vid dragen v ring. Har själv bara dragen v ring och vet vad som gäller. Lätta variatorvikter = varvar som fan, kommer knappt framåt = dåligt axx. Om du vill snacka mer om detta så Pma mig
Hmm men när man kör orginalvikter och kopplingsfjädrar kommer ma ju fan inte äns iväg...
Hmm men när man kör orginalvikter och kopplingsfjädrar kommer ma ju fan inte äns iväg...
Testa dig fram med ett kitt mellan 6-4g vikter och så ser du vilken som passar bäst för dig
Roxxen96 skrev:
Testa dig fram med ett kitt mellan 6-4g vikter och så ser du vilken som passar bäst för dig
okej tack kan någon rekomendera en bra 12a orkar inte gör egen
Niklas Berntsson skrev:
okej tack kan någon rekomendera en bra 12a orkar inte gör egen
http://twostroke.se/product.asp?product=12474
Jag tror inte du hittar någon mer lr mindre "bra" tolva om du köper en.
Här är en som är lite snyggare än vad man brukar se tolvor.[/quote
Ty man!
sliderpojk skrev: okej tack kan någon rekomendera en bra 12a orkar inte gör egen
Ty man!
Tog bort v-ringen idag den gjorde ca 60-62 men om jag byter vikter kan jag komma upp i 70 blås då?
Jetforce_Dahlin skrev:
Ty man!
Tog bort v-ringen idag den gjorde ca 60-62 men om jag byter vikter kan jag komma upp i 70 blås då?
asså följer det med kopplingsfjädrar bär man köper stage 6 pro replica och om inte,vad ska jag köpa för kopplingsfjädrar,vikter och tryckfjäder,nån som har erfarenhet .plz
derbigp1open-10 skrev:asså följer det med kopplingsfjädrar bär man köper stage 6 pro replica och om inte,vad ska jag köpa för kopplingsfjädrar,vikter och tryckfjäder,nån som har erfarenhet .plz
Nej det följer tyvärr inte med sådana grejjer till just det röret. Jag tror 4.5 grams vikter borde funka till effektrör, men annars köp ett vikt-kit och testa dig fram, för det är ingen som kan veta vilket som går bäst på din moppe, köp ett par hårda kopplingsfjädrar med ( race ), och medium, sedan testa vad som är bäst, om remmen kommer slira, köp en hård tryckfjäder med.
Du har helt fel med vikterna. Kör med typ 4gramd vikter eller liknande då axxar den riktigt bra och med röda kopplingsfjädrar