Min Smt Gilera har en sitthöjd på 90cm. Nästan alla derbis och gileras har även det. Riejus är oftast lite mindre. Det känns alltid bra med en rejäl och kraftig moppe.
Åsikten som jag själv har om den uråldriga frågan Derbi vs Rieju:
Derbi är lite mer finess och bättre orginal, en bättre växellåda än Rieju.
Rieju är bra om du vill dra pluggen då den går bättre än Derbi med dragen plugg.
Båda är bra märken, smaksak.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.
tewo22 skrev:Som rubrik lyder, någon som har tips på moped för mig? (såklart Cross då)
Det är rätta takter det!!! Dom flesta crossmopparna är ju samma i prestanda. För det är ju två typer av motorer. Derbi och Aprilia har samma motor medans Yamaha,Motorhispania och Rieju har AM6. Har en Furia inga större fel bara att växlarna inte går i riktigt alltid... Just detta problem tror jag AM6 har men det kanske inte Derbi och aprilla har...
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette
Skulle säga att de som är längre har svårare att hitta en moppe som passar bra
165-175 är mer vad de flesta crossmoppar är byggda för.
Du kommer att ha en bättre och naturligare sittställning än en som är 185 på samma moppe.
Naturligtvis är det en smaksak men.. du kommer inte att ha några problem på 99% av crossmopparna så länge de inte är höjda.
MK Thrower... Vilket jävla skitavgassystem det är..
Alla säger att det är lågvarvigt ?? Händer ju för f.. ingenting under 9000rpm..
Ska såga det i småbitar och göra fiskedrag av skiten så den gör någon nytta på jorden!