Enox, Metrakit eller Leovince?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

AndromedaR2
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 januari 2016, 20:16
Kontakt:

Enox, Metrakit eller Leovince?

Inlägg av AndromedaR2 »

Tjena! Har en Gilera SMT 2010 som jag hade tänkt skicka på ett effektrör på.
Har kollat runt lite och pratat med folk och vi kom fram till att något av dessa 3 är lämpliga.

Tecnigas Enox
Metrakit Throver
Leovince X-Fight

Jag har kört en Gilera RCR med ett Enox rör och jag tycker verkligen om det röret dock har jag aldrig provat några av de andra 2.
Jag vill kunna stunta och ta kurvor så jag är osäker på att Enox röret fyller mina krav.
Då undrar jag, vilket rör borde jag använda?
Gilera SMT 2010 Stunt
Tecnigas E-NOX
11 53

www.Youtube.com/TSMMoto
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Enox är väl det som är mest lämplig för att stunta med då den är mer lågvarvig än de andra. :p
AndromedaR2
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 januari 2016, 20:16
Kontakt:

Inlägg av AndromedaR2 »

Raggarn1337 skrev:Enox är väl det som är mest lämplig för att stunta med då den är mer lågvarvig än de andra. :p
Enox är högvarvigt så de är svårast att stunta på det :P
Gilera SMT 2010 Stunt
Tecnigas E-NOX
11 53

www.Youtube.com/TSMMoto
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Jahaja, hade för mig att den var lågvarvig. Får be om ursäkt! Iallafall, ta den som är mest lågvarvig av de, lättare för nybörjare att stunta med. Kör själv en KTM sx 250 och den kör jag enkelt på bakslangen med... Den är knappast lågvarvig så att det går nog bra att stunta med Metrakit, Enox och Leovince utan problem. En smaksak helt enkelt!
AndromedaR2
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 januari 2016, 20:16
Kontakt:

Inlägg av AndromedaR2 »

Raggarn1337 skrev:Jahaja, hade för mig att den var lågvarvig. Får be om ursäkt! Iallafall, ta den som är mest lågvarvig av de, lättare för nybörjare att stunta med. Kör själv en KTM sx 250 och den kör jag enkelt på bakslangen med... Den är knappast lågvarvig så att det går nog bra att stunta med Metrakit, Enox och Leovince utan problem. En smaksak helt enkelt!
Grymt! Tack för din feedback! :D
Gilera SMT 2010 Stunt
Tecnigas E-NOX
11 53

www.Youtube.com/TSMMoto
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög
Inlägg: 331
Blev medlem: 18 januari 2016, 12:43
Ort: Falköping

Inlägg av MotorAndMoore »

AndromedaR2 skrev:
Raggarn1337 skrev:Enox är väl det som är mest lämplig för att stunta med då den är mer lågvarvig än de andra. :p
Enox är högvarvigt så de är svårast att stunta på det :P
Stämmer inte enox är för mellanregister inte högvarvigt
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
AndromedaR2
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 januari 2016, 20:16
Kontakt:

Inlägg av AndromedaR2 »

Kölby skrev:
AndromedaR2 skrev:
Raggarn1337 skrev:Enox är väl det som är mest lämplig för att stunta med då den är mer lågvarvig än de andra. :p
Enox är högvarvigt så de är svårast att stunta på det :P
Stämmer inte enox är för mellanregister inte högvarvigt
Well.. Jag skulle iallafall klassa det som högvarvigt för att på låga varv så är moppen slö som in i helvete och på höga varv så kommer effekten. Jag vet dock inte hur röret beter sig med 70cc om det är det du syftar på :)
Gilera SMT 2010 Stunt
Tecnigas E-NOX
11 53

www.Youtube.com/TSMMoto
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög
Inlägg: 331
Blev medlem: 18 januari 2016, 12:43
Ort: Falköping

Inlägg av MotorAndMoore »

Det står ju på Twostroke att effekten ska vara i mellanregister!!! Jag hsr inte själv röret jag kan ha fel.. Själv har man Turbokit 80cc
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
AndromedaR2
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 januari 2016, 20:16
Kontakt:

Inlägg av AndromedaR2 »

Kölby skrev:Det står ju på Twostroke att effekten ska vara i mellanregister!!! Jag hsr inte själv röret jag kan ha fel.. Själv har man Turbokit 80cc
Härligt! På vad? :)
Gilera SMT 2010 Stunt
Tecnigas E-NOX
11 53

www.Youtube.com/TSMMoto
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög
Inlägg: 331
Blev medlem: 18 januari 2016, 12:43
Ort: Falköping

Inlägg av MotorAndMoore »

Puch dakota -74
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
AndromedaR2
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 januari 2016, 20:16
Kontakt:

Inlägg av AndromedaR2 »

Kölby skrev:Puch dakota -74
Blir nog inte mycket manligare än så xD
Gilera SMT 2010 Stunt
Tecnigas E-NOX
11 53

www.Youtube.com/TSMMoto
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög
Inlägg: 331
Blev medlem: 18 januari 2016, 12:43
Ort: Falköping

Inlägg av MotorAndMoore »

Haha Nehe tyvärr sitter det på Furian så det blir inte så manligt...
Senast redigerad av MotorAndMoore den 1 april 2016, 19:34, redigerad totalt 1 gånger.
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

skulle kört på thrower, hade det på båda mina sendor och va lätt att få upp på bakan pga de bra bottenvridet, har testat både leovince och enox och kan säga att thrower är bäst för stunt. Men vill du ha lite mer fart i hojjen så passar enox bättre, går självklart att stunta med det med men är svårare då effekten kommer lite senare
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
AndromedaR2
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 januari 2016, 20:16
Kontakt:

Inlägg av AndromedaR2 »

DerbiKoffe skrev:skulle kört på thrower, hade det på båda mina sendor och va lätt att få upp på bakan pga de bra bottenvridet, har testat både leovince och enox och kan säga att thrower är bäst för stunt. Men vill du ha lite mer fart i hojjen så passar enox bättre, går självklart att stunta med det med men är svårare då effekten kommer lite senare
Tack för din feedback! :D
Gilera SMT 2010 Stunt
Tecnigas E-NOX
11 53

www.Youtube.com/TSMMoto
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög
Inlägg: 331
Blev medlem: 18 januari 2016, 12:43
Ort: Falköping

Inlägg av MotorAndMoore »

Thrower verkar vara bra för stunt satsa på Det!!!
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
Skriv svar