Tjena, ska köpa ny förgasare till min dt50 (AM6), för gamla har pajat och undrar vilken som man ska ha om man bara kör med ett leovinie v6 rör, har kollat på pollini 17,5, dellorto 17,5 och dellorto 19 black edition men det kanske blir för stort jag vet inte. Men kan man köra original och använda dessa förgasade också.
Det är flottörskalet som det har blivit en liten spricka i så det läker soppa och ett nytt skal kostar 499kr och tänkte jag att då kan man ju lika gärna köpa en helt ny förgasare.
Bergan skrev:Det är flottörskalet som det har blivit en liten spricka i så det läker soppa och ett nytt skal kostar 499kr och tänkte jag att då kan man ju lika gärna köpa en helt ny förgasare.
Men varför köpa större förgasare när det är så litet insug? Det gör ju ingen skillnad, dessutom mer värt att köpa ny original förgasare så att du får tillbaka pengarna när du ska sälja mopeden, de allra flesta hoppar över annonserna så fort de får se att förgasare (cylinder osv med såklart) inte är original
21mm black edition kan man lätt få på ett original AM6 insug. Och har man ett flaskhals insug är det ju bara slipa/fila/skära i insuget tills det blir bra.
Jo fast nu menade jag ju inte huruvida det passar eller inte utan att är insuget på låt säga 16 mm och förgasaren på 21 mm så kommer det ju inte in mer bensin med en 21 mm förgasare än en t.ex 17.5 mm men ja, du har rätt i det du säger
Borde det inte gå att kunna laga sprickan är flottörskål är den av plast eller metall..
Skulle det inte kunna gå att fixa så köp en 19mm Dellorto eller 19 Polini
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette
Bergan skrev:Tjena, ska köpa ny förgasare till min dt50 (AM6), för gamla har pajat och undrar vilken som man ska ha om man bara kör med ett leovinie v6 rör, har kollat på pollini 17,5, dellorto 17,5 och dellorto 19 black edition men det kanske blir för stort jag vet inte. Men kan man köra original och använda dessa förgasade också.
Tänk såhär ist har du mycket pengar? Elr har du oftast ont om pengar? Om du inte vill tanka varje dag e det inte värt det...