tja, har en Derbi Senda 03 som inte vill starta, den får både bensin och gnista, har kolla på kolv och cylinder och allt är helt, bytte nyss tändhatten (tog från min drac) så tändhatten är så gott som ny, det läckte jylarvätska p toplocket som jag nu har fixat kan det vara att det har runnit in kylarvätska vid tändstiftet som gör att den inte vill starta? svar uppskattas då den inte har varit körbar på snart 3 veckor
Jag hade problemet att topplocket hade böjt sig (På grund av nån dum j:::el som sålde en Derbi till mig utan kylarvattenimpeller), så det rann till kylarvatten in i cylindern som förhindrade gnistan ifrån att antända bensinen. Du kan alltid öppna upp topplocket och kolla efter om det läcker in vatten.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.
moppepojkenpåhamre skrev:tja, har en Derbi Senda 03 som inte vill starta, den får både bensin och gnista, har kolla på kolv och cylinder och allt är helt, bytte nyss tändhatten (tog från min drac) så tändhatten är så gott som ny, det läckte jylarvätska p toplocket som jag nu har fixat kan det vara att det har runnit in kylarvätska vid tändstiftet som gör att den inte vill starta? svar uppskattas då den inte har varit körbar på snart 3 veckor
Googla lite ()()( Är ett ganska bra hjälpmedel faktiskt. http://www.twostrokerider.se/hur-du-far ... iga-motor/
Kolla där och gå igenom.
Sen kan jag tro att de är membranet.
Ta av de å kolla.
Är du helt säker på att den får bensin å gnista? Kan va svag gnista och sen inte funka när det blir lite tryck inne i cylindern.
Kommer det någon gnista ifrån tändstiftet? När du försöker starta, kan du känna hur det trycks ut luft ifrån avgasröret? Är det bra kompression när du försöker kicka?
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.