Kan jag få ut mer ur min 70cc?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
T-Rex
Elmoped
Inlägg: 80
Blev medlem: 27 september 2014, 10:28

Kan jag få ut mer ur min 70cc?

Inlägg av T-Rex »

Tja! har en sym jet med 70cc, urpluggat orginal rör o orginal förgasare, dragen v-ring osv osv gör en cirka 80 plant och har rätt gött acc grejen är att detta är min första scooter och min första "stora" cylinder, allt de satt på när jag köpte den så vet ju inte hur mkt bättre den går nu jämfört med orginal... låter det som en "rättvis" hastighet o acc till min cylinder o vad kan jag göra för att få ut allt? kan jag få ut mer? :oops:
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Re: Kan jag få ut mer ur min 70cc?

Inlägg av Vagif »

Med original förgasare och org rör kan du inte förvänta mer. Köp trimmrör, större förgasare, byt vikter så ska du se att den gör 100.
Trying is the first step towards failure
Användarens profilbild
T-Rex
Elmoped
Inlägg: 80
Blev medlem: 27 september 2014, 10:28

Re: Kan jag få ut mer ur min 70cc?

Inlägg av T-Rex »

Vagif skrev:Med original förgasare och org rör kan du inte förvänta mer. Köp trimmrör, större förgasare, byt vikter så ska du se att den gör 100.
har planer på rör o vikter, gör större förgasare jätte stor skillnad eller klarar jag mig med vikter o rör? Asså är de värt att skaffa förgasare eller det är inte värt pengarna för den effekten? Hur mkt gör det typ?
honachs
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 16 juni 2015, 10:08

Inlägg av honachs »

jag kan tycka att förgasare ska man ha på trim beror ju på storlek rör och vikter borde du byta om du ska kräma max testa runt lite...
Användarens profilbild
Vagif
Extra Varnad
Inlägg: 319
Blev medlem: 23 mars 2014, 17:53

Re: Kan jag få ut mer ur min 70cc?

Inlägg av Vagif »

Utan större förgasare får du inte allt effekt som du kan få från din cylinder. Se denna guide:

http://www.twostrokerider.se/dags-att-byta-forgasare-/
Trying is the first step towards failure
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Vill du ha bästa effekt så är valet av en större förgasare ett självklart val. Även ett effektrör är självklart då också. Sedan om du inte vill ha problem med slirande koppling bör du byta till en bättre. Men jag tycker att din moppe går ganska lagom nu som den är när du säger att den gör 80 med bra acceleration. Men det finns mer att plocka ur. ;)
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
T-Rex
Elmoped
Inlägg: 80
Blev medlem: 27 september 2014, 10:28

Inlägg av T-Rex »

runners skrev:Vill du ha bästa effekt så är valet av en större förgasare ett självklart val. Även ett effektrör är självklart då också. Sedan om du inte vill ha problem med slirande koppling bör du byta till en bättre. Men jag tycker att din moppe går ganska lagom nu som den är när du säger att den gör 80 med bra acceleration. Men det finns mer att plocka ur. ;)
okej tack! aa funderar på att plocka ut de där sista men har ine pengar till det atm :( kanske blir så i framtiden, men skönt att höra att den "går som den ska" med nuvarande setup :D tack!
Skriv svar