Derbi Senda X-race 2006 trimrör?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
ronin
Elmoped

Derbi Senda X-race 2006 trimrör?

Inlägg av ronin »

Har en Derbi Senda med originalrör och bytt drev, undrar vad för trimrör som man kan köpa för att den ska gå snabbare och axxa bättre.
Går det att bara byta rör och inget annat?
Användarens profilbild
Assarrr
Elmoped

Re: Derbi Senda X-race 2006 trimrör?

Inlägg av Assarrr »

ronin skrev:Har en Derbi Senda med originalrör och bytt drev, undrar vad för trimrör som man kan köpa för att den ska gå snabbare och axxa bättre.
Jag kan rekommendera Gianelli 2t, men metrakit thrower kanske passar dig bättre, de får effekten lite tidigare men har inte alls samma topp, enligt mig.
Vad du behöver göra är att gå upp ca 10 storlekar i huvudmunstycke, sen gå ner om det skulle behövas, delvis ifall den blöddrar på fullgas.
ronin
Elmoped

Inlägg av ronin »

Assarrr skrev:
ronin skrev:Har en Derbi Senda med originalrör och bytt drev, undrar vad för trimrör som man kan köpa för att den ska gå snabbare och axxa bättre.
Jag kan rekommendera Gianelli 2t, men metrakit thrower kanske passar dig bättre, de får effekten lite tidigare men har inte alls samma topp, enligt mig.
Vad du behöver göra är att gå upp ca 10 storlekar i huvudmunstycke, sen gå ner om det skulle behövas, delvis ifall den blöddrar på fullgas.
Men man måste inte gå upp 10 storlekar i munstycket? Och när den blöddrar vad händer då? en till fråga att plugga original röret hur gör man då och är det svårt? tack för svar iaf
Användarens profilbild
Assarrr
Elmoped

Inlägg av Assarrr »

ronin skrev:
Assarrr skrev:
Men man måste inte gå upp 10 storlekar i munstycket? Och när den blöddrar vad händer då? tack för svar iaf
10 strl var ett ungefär, och jo sålänge du drar pluggen i ditt trimrör är det gott rekommenderat :)
När den blöddrar får den för mycket bensin på te.x fullgas, vilket kan hända när du byter huvudmunstycke, då ska du gå ner.
ronin
Elmoped

Inlägg av ronin »

Assarrr skrev:
ronin skrev:
Assarrr skrev: Jag kan rekommendera Gianelli 2t, men metrakit thrower kanske passar dig bättre, de får effekten lite tidigare men har inte alls samma topp, enligt mig.
Men man måste inte gå upp 10 storlekar i munstycket? Och när den blöddrar vad händer då? tack för svar iaf
10 strl var ett ungefär, och jo sålänge du drar pluggen i ditt trimrör är det gott rekommenderat :)
När den blöddrar får den för mycket bensin på te.x fullgas, vilket kan hända när du byter huvudmunstycke, då ska du gå ner.
Okej, men gå upp 10 storlekar vad menas med det? finns det någon video som visar hur man gör?
Användarens profilbild
Assarrr
Elmoped

Inlägg av Assarrr »

[spoiler]
ronin skrev:
Assarrr skrev:
ronin skrev: Men man måste inte gå upp 10 storlekar i munstycket? Och när den blöddrar vad händer då? tack för svar iaf
Okej, men gå upp 10 storlekar vad menas med det? finns det någon video som visar hur man gör?
[/spoiler]
Jodå
https://www.youtube.com/watch?v=KjHQNQGlq84

Du kan också läsa på Rexxys förgasar guide, bättre förklarat än vad jag någonsin kan förklara :P
http://www.twostrokerider.se/rexxys-forgasarguide/
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav

Inlägg av GurkMarmelad »

(ursäkta stavning, skriver via mobilen)

Vill bara tillägga att man brukar säga att man ska gå upp ca 10 storlekar är för motorn inte ska ta skada av att man har för litet men i vissa fall kan 10 storlekar högre vara för litet för just din motor och förgasare. Jag har en simpel setup på Mk Thrower, 14mm förgasare, strypt luftburk, strypt cdi osv och jag behöver strl 90 i munstycke för att den ska gå rent. jag har bytt upp mig 30 storlekar i huvudmunstycke för att den ska gå rent och Rexxy's guide har hjälp mig otroligt mycket så jag tycker du ska läsa den noggrant!
Hampu
Avstängd

Inlägg av Hampu »

När jag hade ZX-R hade jag 90 och nu med 70cc och racingmembran har jag 92 :)
Skriv svar