Parmakit 110cc - Rexxys Derbi Senda X-treme. Toppfarts-film!

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Update!
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

Rexxy skrev:Update!
Kommer du bli klar tills i höst? :D
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Nojjan skrev:
Rexxy skrev:Update!
Kommer du bli klar tills i höst? :D
Det får vi se, hur tiden och pengarna ter sig. ;)
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

Rexxy skrev:
Nojjan skrev:
Rexxy skrev:Update!
Kommer du bli klar tills i höst? :D
Det får vi se, hur tiden och pengarna ter sig. ;)
Okej :) Men finns det någon 110cc klass på dragrace etc? eller ska du bara ha den för det är coolt? och köra ifrån avstrypta 125or ;)
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Inlägg av TheRavenBlue »

Är det svårt att göra så att 110cc kitet får plats?
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

TheRavenBlue skrev:Är det svårt att göra så att 110cc kitet får plats?
Nej, det är inte svårt. Bara en del slipjobb :)

Nojjan skrev:
Rexxy skrev:
Nojjan skrev: Kommer du bli klar tills i höst? :D
Det får vi se, hur tiden och pengarna ter sig. ;)
Okej :) Men finns det någon 110cc klass på dragrace etc? eller ska du bara ha den för det är coolt? och köra ifrån avstrypta 125or ;)
Bara för att det är coolt, och rasta av 125or ;)

Sen vill jag se vad man kan göra med mycket kubik! :)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Upd!
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 23 november 2013, 17:41

Inlägg av TheRavenBlue »

Rexxy skrev:Upd!
Kommer du köra om original tändningen?
Användarens profilbild
Nojjan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 19 maj 2014, 15:13
Ort: Hassela

Inlägg av Nojjan »

TheRavenBlue skrev:
Rexxy skrev:Upd!
Kommer du köra om original tändningen?
Setup 2;
Block: Original D50BO block
Vev: Parmakit Vevparti
Växellåda: Original Växellåda
Ramlager: SKF C3
Koppling: MHR kopplingsfjädrar, till och börja med.
Tändning: Original Ducati, senare HPI2
Cylinder: Parmakit 110cc
Topp: Parmakit
Kolv: Parmakit
Förgasare: 36mm Keihin
Insug:Hemmabyggd anpassat till 36mm
Reeds: Reedventil ifrån Yamaha YZ80
Rör: Avstämt avgasrör.
Drev: Anpassat för maximal toppfart.
Luftfilter: Original luftburk
Kolla inte mitt Slider Projekt vetja ;)
Användarens profilbild
Hilmersson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 205
Blev medlem: 2 juli 2010, 12:22
Ort: Örebro

Inlägg av Hilmersson »

Yz80, pft du ska ha cr85! ;)

Nej men det där med blocket vart ju bra, håll oss uppdaterade!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Hilmersson skrev:Yz80, pft du ska ha cr85! ;)

Nej men det där med blocket vart ju bra, håll oss uppdaterade!
Heideken var 500kr billigare än dig så! ;)


Jag ska använda HPI2 tändsystem! Säljer saker för att kunna köpa den. Men beroende på hur snabbt jag får ihop pengarna, kanske jag måste köra på Ducati en liten stund. :)
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

bara en spontan fråga men tror du att den kommer att gå bra med 36mm förgasare och luftburk?
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

DerbiKoffe skrev:bara en spontan fråga men tror du att den kommer att gå bra med 36mm förgasare och luftburk?
Den kommer självklart modifieras! Och 125:or kör med luftburk, då ska den fan gå på moppe också. ;)

Jag utgår ifrån originalburken, och sen skaffar jag en slang som är grov nog att montera på förgasaren,och drar in den till luftburken. Sen får jag fixa tillräckligt med andningshål i burken för att det ska funka. :)
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

Rexxy skrev:
DerbiKoffe skrev:bara en spontan fråga men tror du att den kommer att gå bra med 36mm förgasare och luftburk?
Den kommer självklart modifieras! Och 125:or kör med luftburk, då ska den fan gå på moppe också. ;)

Jag utgår ifrån originalburken, och sen skaffar jag en slang som är grov nog att montera på förgasaren,och drar in den till luftburken. Sen får jag fixa tillräckligt med andningshål i burken för att det ska funka. :)
finns det någon speciell anledning till varför du ska köra med luftburk istället för öppet filter/sportluft?

off topic: Du nämnde att 125'or kör med luftburk och i min verklighet stämmer det (Aprilia MX 125'a). Sportluft/öppet filter tycker jag personligen är ganska fult, originalburken brukar vara snyggare.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

GurkMarmelad skrev:
Rexxy skrev:
DerbiKoffe skrev:bara en spontan fråga men tror du att den kommer att gå bra med 36mm förgasare och luftburk?
Den kommer självklart modifieras! Och 125:or kör med luftburk, då ska den fan gå på moppe också. ;)

Jag utgår ifrån originalburken, och sen skaffar jag en slang som är grov nog att montera på förgasaren,och drar in den till luftburken. Sen får jag fixa tillräckligt med andningshål i burken för att det ska funka. :)
finns det någon speciell anledning till varför du ska köra med luftburk istället för öppet filter/sportluft?

off topic: Du nämnde att 125'or kör med luftburk och i min verklighet stämmer det (Aprilia MX 125'a). Sportluft/öppet filter tycker jag personligen är ganska fult, originalburken brukar vara snyggare.
Bevisa det omöjliga! Folk byter till sportluft så fort dom drar pluggen, i tron om att det ger effekt... :P

Plus att det ger mest fördelar. Det skyddar bättre, låter mindre och blir faktiskt lite snyggare. Och sportluft blir trångt, när bakdämparen är precis bakom förgasare..!
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

Rexxy skrev:
GurkMarmelad skrev:
Rexxy skrev: Den kommer självklart modifieras! Och 125:or kör med luftburk, då ska den fan gå på moppe också. ;)

Jag utgår ifrån originalburken, och sen skaffar jag en slang som är grov nog att montera på förgasaren,och drar in den till luftburken. Sen får jag fixa tillräckligt med andningshål i burken för att det ska funka. :)
finns det någon speciell anledning till varför du ska köra med luftburk istället för öppet filter/sportluft?

off topic: Du nämnde att 125'or kör med luftburk och i min verklighet stämmer det (Aprilia MX 125'a). Sportluft/öppet filter tycker jag personligen är ganska fult, originalburken brukar vara snyggare.
Bevisa det omöjliga! Folk byter till sportluft så fort dom drar pluggen, i tron om att det ger effekt... :P

Plus att det ger mest fördelar. Det skyddar bättre, låter mindre och blir faktiskt lite snyggare. Och sportluft blir trångt, när bakdämparen är precis bakom förgasare..!
låter mycket vettigt! jag tar gärna ett race med dig sen när du är klar ;)
Min 125'a med 28mm förgasare, gianelli rör, ostrypt cdi och avstrypt luftburk pressade ur sig 29 hästar på bakhjulet så på pappret ligger våra hojar i ungefär samma klass ;)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

GurkMarmelad skrev:
Rexxy skrev:
GurkMarmelad skrev: finns det någon speciell anledning till varför du ska köra med luftburk istället för öppet filter/sportluft?

off topic: Du nämnde att 125'or kör med luftburk och i min verklighet stämmer det (Aprilia MX 125'a). Sportluft/öppet filter tycker jag personligen är ganska fult, originalburken brukar vara snyggare.
Bevisa det omöjliga! Folk byter till sportluft så fort dom drar pluggen, i tron om att det ger effekt... :P

Plus att det ger mest fördelar. Det skyddar bättre, låter mindre och blir faktiskt lite snyggare. Och sportluft blir trångt, när bakdämparen är precis bakom förgasare..!
låter mycket vettigt! jag tar gärna ett race med dig sen när du är klar ;)
Min 125'a med 28mm förgasare, gianelli rör, ostrypt cdi och avstrypt luftburk pressade ur sig 29 hästar på bakhjulet så på pappret ligger våra hojar i ungefär samma klass ;)
Tyvärr stor skillnad på papper och verklighet :D
Av dom filmer jag sett på parmakit, så verkar den inte så upphetsad. Får se om portning gör susen!
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Riktigt fint, portarna likaså :)

Det är inga som helst problem att köra med luftburk om man borrar ett par hål till, burken är ju anpassad till 50cc och inte 110cc. Men jag tycker också det är fånigt att åka runt med sportluftfilter när det inte ger något positivt alls, det blir bara blött och moppen går som en påse skit...

Tycker det är konstigt att man folk fortfarande tror att det ger mer effekt när crossar med 60hk inte har några som helst problem att köra med luftburk :wink: :)

Lycka till i fortsättningen!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Update igen då! 8-)
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

wow va stort membranet var. Men blir fint dedär! :)
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Pulze skrev:wow va stort membranet var. Men blir fint dedär! :)
Störst är bäst, eller hur är det? ;)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Det är vid såna här tillfällen man saknar fräs...! Men då jag inte har det, blir det handarbete! ;)
Såga, borra, slipa, fila - för hand....

Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Kostar att ligga på topp! :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

DEA!! skrev:Kostar att ligga på topp! :wink:
Denna spacer kostar inte mig ett öre - förutom tid! :D
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Skicka över skiten till mig i framtiden så kirrar jag det ;)

Btw, känns som att den här tråden nästan borde byta forum till något lite... rejsigare?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

bensinskalle skrev:Skicka över skiten till mig i framtiden så kirrar jag det ;)

Btw, känns som att den här tråden nästan borde byta forum till något lite... rejsigare?
För mig kvittar det. :)


Det grövsta är gjort, så membranet kommer i! Nu är det bara lite skönhetsdetaljer kvar. :)
Sen snickra stort insug!

Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
Hilmersson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 205
Blev medlem: 2 juli 2010, 12:22
Ort: Örebro

Inlägg av Hilmersson »

Har ju löst den operationen med stor reedventil blir intressant och se vad du får till för insug för detta i kombination med stor förgasare då jag själv ska gå samma väg men såklart att allt går och lösa! :)
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

inte för att va sånn men de ser ut som membranet sitter lite snett.
Vill se hur bra en såndör setup piskar på! :)
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Pulze skrev:inte för att va sånn men de ser ut som membranet sitter lite snett.
Vill se hur bra en såndör setup piskar på! :)
Nä, spacern är inte rakt skuren! Den blev klyvd med vinkelslip ;)
Jansson19
Elmoped
Inlägg: 46
Blev medlem: 10 juli 2014, 19:51

Inlägg av Jansson19 »

Grymt projekt! Längtar till testrun :D
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

hur ska du få det tätt med insug?
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

gilerahjärnan skrev:hur ska du få det tätt med insug?

Vart skulle det läcka menar du? :)

Så länge det är tätt in till mitten är det lungt! ;)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Update, tändsystem beställt!:)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Påbörjade insuget idag, gjorde först plattan med hål i. Testmonterade sen plattan på motorn, och motorn i ramen. För att se vart förgasaren skulle hamna. Jahapp.. Trångt som ett AS! För att förgasaren ska få plats skulle jag behöva ett insug på 10cm.. INTE acceptabelt. Så ramen måste modifieras för att få ett kort insug.
Bara synd att det är balken till de övre stötdämparfästet som är i vägen. Blir väl kapa ett halvhål i det, svetsa fast vägg i hålet och sen stärka upp över med nya balkar. Men som vanligt, allt löser sig till slut!

Där fick jag som inte ville hålla på och modda för mycket...
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Låter väll nästan som att det vore enklare med ett vinklat insug?

Själv skulle jag aldrig utföra den kapningen.. men det är jag det. :roll:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar