Nej men det där med blocket vart ju bra, håll oss uppdaterade!
Heideken var 500kr billigare än dig så!
Jag ska använda HPI2 tändsystem! Säljer saker för att kunna köpa den. Men beroende på hur snabbt jag får ihop pengarna, kanske jag måste köra på Ducati en liten stund.
DerbiKoffe skrev:bara en spontan fråga men tror du att den kommer att gå bra med 36mm förgasare och luftburk?
Den kommer självklart modifieras! Och 125:or kör med luftburk, då ska den fan gå på moppe också.
Jag utgår ifrån originalburken, och sen skaffar jag en slang som är grov nog att montera på förgasaren,och drar in den till luftburken. Sen får jag fixa tillräckligt med andningshål i burken för att det ska funka.
DerbiKoffe skrev:bara en spontan fråga men tror du att den kommer att gå bra med 36mm förgasare och luftburk?
Den kommer självklart modifieras! Och 125:or kör med luftburk, då ska den fan gå på moppe också.
Jag utgår ifrån originalburken, och sen skaffar jag en slang som är grov nog att montera på förgasaren,och drar in den till luftburken. Sen får jag fixa tillräckligt med andningshål i burken för att det ska funka.
finns det någon speciell anledning till varför du ska köra med luftburk istället för öppet filter/sportluft?
off topic: Du nämnde att 125'or kör med luftburk och i min verklighet stämmer det (Aprilia MX 125'a). Sportluft/öppet filter tycker jag personligen är ganska fult, originalburken brukar vara snyggare.
DerbiKoffe skrev:bara en spontan fråga men tror du att den kommer att gå bra med 36mm förgasare och luftburk?
Den kommer självklart modifieras! Och 125:or kör med luftburk, då ska den fan gå på moppe också.
Jag utgår ifrån originalburken, och sen skaffar jag en slang som är grov nog att montera på förgasaren,och drar in den till luftburken. Sen får jag fixa tillräckligt med andningshål i burken för att det ska funka.
finns det någon speciell anledning till varför du ska köra med luftburk istället för öppet filter/sportluft?
off topic: Du nämnde att 125'or kör med luftburk och i min verklighet stämmer det (Aprilia MX 125'a). Sportluft/öppet filter tycker jag personligen är ganska fult, originalburken brukar vara snyggare.
Bevisa det omöjliga! Folk byter till sportluft så fort dom drar pluggen, i tron om att det ger effekt...
Plus att det ger mest fördelar. Det skyddar bättre, låter mindre och blir faktiskt lite snyggare. Och sportluft blir trångt, när bakdämparen är precis bakom förgasare..!
Rexxy skrev:
Den kommer självklart modifieras! Och 125:or kör med luftburk, då ska den fan gå på moppe också.
Jag utgår ifrån originalburken, och sen skaffar jag en slang som är grov nog att montera på förgasaren,och drar in den till luftburken. Sen får jag fixa tillräckligt med andningshål i burken för att det ska funka.
finns det någon speciell anledning till varför du ska köra med luftburk istället för öppet filter/sportluft?
off topic: Du nämnde att 125'or kör med luftburk och i min verklighet stämmer det (Aprilia MX 125'a). Sportluft/öppet filter tycker jag personligen är ganska fult, originalburken brukar vara snyggare.
Bevisa det omöjliga! Folk byter till sportluft så fort dom drar pluggen, i tron om att det ger effekt...
Plus att det ger mest fördelar. Det skyddar bättre, låter mindre och blir faktiskt lite snyggare. Och sportluft blir trångt, när bakdämparen är precis bakom förgasare..!
låter mycket vettigt! jag tar gärna ett race med dig sen när du är klar
Min 125'a med 28mm förgasare, gianelli rör, ostrypt cdi och avstrypt luftburk pressade ur sig 29 hästar på bakhjulet så på pappret ligger våra hojar i ungefär samma klass
GurkMarmelad skrev:
finns det någon speciell anledning till varför du ska köra med luftburk istället för öppet filter/sportluft?
off topic: Du nämnde att 125'or kör med luftburk och i min verklighet stämmer det (Aprilia MX 125'a). Sportluft/öppet filter tycker jag personligen är ganska fult, originalburken brukar vara snyggare.
Bevisa det omöjliga! Folk byter till sportluft så fort dom drar pluggen, i tron om att det ger effekt...
Plus att det ger mest fördelar. Det skyddar bättre, låter mindre och blir faktiskt lite snyggare. Och sportluft blir trångt, när bakdämparen är precis bakom förgasare..!
låter mycket vettigt! jag tar gärna ett race med dig sen när du är klar
Min 125'a med 28mm förgasare, gianelli rör, ostrypt cdi och avstrypt luftburk pressade ur sig 29 hästar på bakhjulet så på pappret ligger våra hojar i ungefär samma klass
Tyvärr stor skillnad på papper och verklighet
Av dom filmer jag sett på parmakit, så verkar den inte så upphetsad. Får se om portning gör susen!
Det är inga som helst problem att köra med luftburk om man borrar ett par hål till, burken är ju anpassad till 50cc och inte 110cc. Men jag tycker också det är fånigt att åka runt med sportluftfilter när det inte ger något positivt alls, det blir bara blött och moppen går som en påse skit...
Tycker det är konstigt att man folk fortfarande tror att det ger mer effekt när crossar med 60hk inte har några som helst problem att köra med luftburk
Har ju löst den operationen med stor reedventil blir intressant och se vad du får till för insug för detta i kombination med stor förgasare då jag själv ska gå samma väg men såklart att allt går och lösa!
Påbörjade insuget idag, gjorde först plattan med hål i. Testmonterade sen plattan på motorn, och motorn i ramen. För att se vart förgasaren skulle hamna. Jahapp.. Trångt som ett AS! För att förgasaren ska få plats skulle jag behöva ett insug på 10cm.. INTE acceptabelt. Så ramen måste modifieras för att få ett kort insug.
Bara synd att det är balken till de övre stötdämparfästet som är i vägen. Blir väl kapa ett halvhål i det, svetsa fast vägg i hålet och sen stärka upp över med nya balkar. Men som vanligt, allt löser sig till slut!
Där fick jag som inte ville hålla på och modda för mycket...