"hackande problem med Derbi" !!?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
TEIN
Elmoped

"hackande problem med Derbi" !!?

Inlägg av TEIN »

Hej
Har ett problem med min Derbi xtreme 04...
När man varvar upp å ska växla så hackar den precis som om den inte får tillräckligt med bensin, fast än att jag har bensin... Kan någon förklara detta problem? För det kan inte jag.. :S

Tack på förhand..

(Har ju trimmat med gianelli, 14/53 drev, å munstycke,(har även tagit ut skumgummit ur luftburken, om det har betydelse?)
Användarens profilbild
maczon
Elmoped

Inlägg av maczon »

vad har du för munstycke??
Användarens profilbild
maczon
Elmoped

Inlägg av maczon »

det kan vara antingen för litet eller för stort munstycke...köp en munstyckesats och testa dej fram....jag hade samma problem men jag vet inte vad det var för jag bytte munstycke, tvätta förgasaren och bytte tändstift samtidigt innan jag testa den så det är något av de
TEIN
Elmoped

Inlägg av TEIN »

okej, tack för hjälpen, men jag har ett munstycke som har funkat jättebra, men så testade jag en sak med luftburken å då satte jag plexiglas ist för orginal locket på burken... å först gick den jätte bra, men sen började den hacka, å då satte jag tbx orginal-locket, men den har fortsatt ändå hacka...
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Smuts i luftburken?
Användarens profilbild
johann
Elmoped

Inlägg av johann »

Bild
XPS-05
Svårstartad skrothög

Re: "hackande problem med Derbi" !!?

Inlägg av XPS-05 »

TEIN skrev:Hej
När man varvar upp å ska växla så hackar den precis som om den inte får tillräckligt med bensin, fast än att jag har bensin... Kan någon förklara detta problem? För det kan inte jag.. :S

Tack på förhand..

(Har ju trimmat med gianelli, 14/53 drev, å munstycke,(har även tagit ut skumgummit ur luftburken, om det har betydelse?)
Skumgummit i luftburken är ju själva luftfiltret, det bör man ha kvar eller ersätta...
TEIN
Elmoped

Re: "hackande problem med Derbi" !!?

Inlägg av TEIN »

XPS-05 skrev:
TEIN skrev:Hej

Tack på förhand..

Skumgummit i luftburken är ju själva luftfiltret, det bör man ha kvar eller ersätta...
jo de e ju sant, men kan de va det som har orsakat allt detta tror du?
Låst