johann skrev:Tjenamoss
Jag har en CPI sm 07, som.. inte går nå vidare för tillfället.
Det var såhär att jag drog pluggen, i april nångång och jag körde lite med org. munstycke, och allt gick fint. Sen skulle jag byta till ett större munstycke för att den inte skulle skära osv.
Jag köpte då ett 90 munstycke och jag tyckte den "hack- bluddrade" och köpte därför ett 78 munstycke, men det hack- bluddrade fortfarande tyckte jag. Så jag köpte ett 74 munstycke och det gick fint som snus.. i ungefär en vecka. Sen blev det exakt samma sak. Så jag öppnade koppen, tömde ut all bensin & satte på skiten igen, då gick det fint i ungefär en vecka till. Sen bytte jag mellan massa andra olika munstycken mellan 74 - 96, men inget gick så jag satte på mitt 74 igen. Nu gick den fint ändå tills jag var ute & körde min skönhetstur, så den helt oväntat började att hack- blöddra igen. DÄMET tänkte jag, och testade att ta väck koppen igen & byta munstycke & allt, men inget gick som det skulle.
Har testat att ändra luftskruven & kollat att den inte drar tjyvluft mellan förgasaren & luftburken, men inget funkar
*JÄRNSPIKAR*
Så nu "hackar den" på ungefär 8000 varv, och jag kommer inte över 8000 varv hur mycket jag än gasar & skriker.
Nån som har nån idé om vad som är fel?
Nej, det är dem inteCdi:N är väll strypt på dom ?
Nej, det är dem inte[/quote]johann skrev:Cdi:N är väll strypt på dom ?
okej, men det liksom lossnar & går fint när man kommer över 8000 varvs- gränsen..okej ,men då kan det vara som på min Rieju att cdi: höll på att pajja den betedde sig exakt så som du förklarar
johann skrev:okej, men det liksom lossnar & går fint när man kommer över 8000 varvs- gränsen..okej ,men då kan det vara som på min Rieju att cdi: höll på att pajja den betedde sig exakt så som du förklarar
mja, jag ska ta upp allt imon & kolla. ska kolla luftburken med..okej men då vette fan vad felet kan vara :S skit i förgasaren?
ja, vid 11900 varv ja, men jag kommer inte över 8000, det är det som är problemet. kollat luftburken, samma problem, ska ut & kolla om det är skit i förgasaren nu..david92 skrev:alla cdi är strypta (varvstopp) testa byt tändstift kanske, rengöra förgasaren , strypa av luftburken.
lämna in på servicejohann skrev:Lägger ut en film, så hör ni hur det låter..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Pr3IbC7PiG8[/youtube]
haha, tack så mycket. jo, grejen var såhär at när jag köpte 90 munstycke & skulle byta ut orginalmunstycket så försvann det.henric92 skrev:låter ju som den bluddrar på filmen, MEN! org. munstycke är 78 dummy!
använd 82!!! funkar det inte så e där något alvarligt fel...TRO mig den kommer fungera med 82 munstycke (dellortho 6mm gänga)
använder fan själv det munstycket och den går underbart!
johann skrev:haha, tack så mycket. jo, grejen var såhär at när jag köpte 90 munstycke & skulle byta ut orginalmunstycket så försvann det.henric92 skrev:låter ju som den bluddrar på filmen, MEN! org. munstycke är 78 dummy!
använd 82!!! funkar det inte så e där något alvarligt fel...TRO mig den kommer fungera med 82 munstycke (dellortho 6mm gänga)
använder fan själv det munstycket och den går underbart!
har aldrig tänkt på att buta till org. munstycke, ieftersom jag trodde att det var mindre än 74..
ganska klatinmgt av mig
ja, tack. ska testa..henric92 skrev:du e förlåten men testa bytt till 82str. och fungerar det då inte ärre något annat fel, dåligt instäld förgasare kanske?
mvh henric
jo, det är ju förmodligen någonting med förgasarn, så det löser sig nog om jag köper en ny.. men jag har tyvärr inte dem pengarna nude va en på mnf han bytte föge då funkade den perfa men proa förgasaren på en annan moppe å se om den blir lika dan
nej, man kommer inte över det hur lite / mycket man än gasar. men man kan pressa sig över 8000 varv i negörsbacke tex, då gör det fin runt 9k +bensinskalle skrev:
blöddrar den oavsett gaspådrag eller kan du smyga förbi 8.000 med lite gas? Är de långa hack när den blöddrar eller låter den bara dirrdirr?
johann skrev:ja, tack. ska testa..henric92 skrev:du e förlåten men testa bytt till 82str. och fungerar det då inte ärre något annat fel, dåligt instäld förgasare kanske?
mvh henric
jo, det är ju förmodligen någonting med förgasarn, så det löser sig nog om jag köper en ny.. men jag har tyvärr inte dem pengarna nude va en på mnf han bytte föge då funkade den perfa men proa förgasaren på en annan moppe å se om den blir lika dan
men har du testa o inte ta full gas? asså du bara gasar lite grann?johann skrev:nej, man kommer inte över det hur lite / mycket man än gasar. men man kan pressa sig över 8000 varv i negörsbacke tex, då gör det fin runt 9k +bensinskalle skrev:
blöddrar den oavsett gaspådrag eller kan du smyga förbi 8.000 med lite gas? Är de långa hack när den blöddrar eller låter den bara dirrdirr?
ja, det går inte hur jag än gasarforsan92 skrev:men har du testa o inte ta full gas? asså du bara gasar lite grann?johann skrev:nej, man kommer inte över det hur lite / mycket man än gasar. men man kan pressa sig över 8000 varv i negörsbacke tex, då gör det fin runt 9k +bensinskalle skrev:
blöddrar den oavsett gaspådrag eller kan du smyga förbi 8.000 med lite gas? Är de långa hack när den blöddrar eller låter den bara dirrdirr?
för om han då kommer upp i högre varv än 8000 så e de så att motorn inte orkar varva ur... min var så iaf...
försökte ställa in den korrekt ännu en gång idag, jag har nog provat alla möjliga sätt, men jag har inte märkt att den nå bättre någon gångModdad skrev:Finns många : >
Kolla under guider här på forumet
johann skrev:försökte ställa in den korrekt ännu en gång idag, jag har nog provat alla möjliga sätt, men jag har inte märkt att den nå bättre någon gångModdad skrev:Finns många : >
Kolla under guider här på forumet
det var jävla sjukt tycker jag.
för nåt måste ha lossnat eller gått sönder, för jag var ju ute och körde, när allting helt oväntat började gå skit. den gick klockrent innan
jag har bytt mellan massa munstycken, tvättat förgasarn, försökt ställa in förgasaren rätt ungefär 7 gånger, kollat i luftburken efter skit och bytt tändstift, men inget av det har gjort nån skillnad.
EDIT:
var ute & kollade på den nu igen och upptäckte detta? :O ska det inte gå ut nån kylarvätske- slang eller ska det va så?
kom även på att moppen gick såhär i början när jag hade köpt den, när den var otrimmad och var mycket kall. fast det gick över när den blivit varm..
jaha, okej. får testa att skruva på den lite random & se vad som händer.henric92 skrev:jag var ute å kolla min cpi ang. bilden, det ser lika dant ut på min men min var mer inskruvad typ förstår du? jag tror det är någon sort av dump ventil
P.s det du vet när dom e nya och kalla...fan va det va störigt, fick stå å rycka i gasen hur länge som