Den finaste mopedbilen?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Kicke99
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 28 augusti 2013, 21:57

Den finaste mopedbilen?

Inlägg av Kicke99 »

Som rubriken lyder, vilken mopedbil är den fräckaste/finaste/roligaste att köra?
Jag hade först tänkt att köpa en moppe, men det ville inte mor och far, dom tyckte att jag skulle ha en mopedbil. Det har jag inte något emot dock, vill dom köpa en moped bil för +100k så inte jag något emot det. Jag var lite skeptisk till en början och dom sa att vi skulle köpa något som jag skulle vara nöjd med.

Jag har kollat runt lite och dom jag har tittat på är Ligier JS50 och JDM XHEOS
Användarens profilbild
Böldhare
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 6 oktober 2012, 20:45

Inlägg av Böldhare »

skit i mopedbil låter som du kommer på en åkgräsklippare. Du får vilken epa som hälst för 100k. fast den här är ju bara vad jag tycker. om jag måste välja en moped bil va JDM XHEOS snyggare
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

säger samma som tidigare.

men varför får du inte en moped?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Jag hade inte klagat om päronen ville skaffa mig en moppebil att glida runt i, Ligier JS50 är det självklara valet utseendemässigt.

Komforten brukar vara bra i moppebilar, dui slipper frysa och lär dig köra någorlunda bra tills det är dags för bil. Dricker oftast rätt mkt mindre än epa/a-tralla med.
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

100k för en mopedbil finns inte på kartan, köp en riktigt fin A traktor, har man råd med en bil över 90k, så har man råd o köra den också.
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Aixam GTO Racing är annars riktigt snygg.
Användarens profilbild
Fillle
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 14 augusti 2012, 11:34

Inlägg av Fillle »

Chatenet röd och svart är snyggast tycker jag
Bild
Kicke99
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 28 augusti 2013, 21:57

Inlägg av Kicke99 »

Jag tackar ju direkt inte nej till att åka runt varmt under vintrarna. Men fall jag kan få tag på en sommarmoppe hade varit en fin bonus.
LaSlidur
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 20 oktober 2012, 19:06
Ort: Tyresö

Inlägg av LaSlidur »

köp en a traktor för 40 o ha resten som soppa pengar :D
Aerox med,
Motoforce 50cc sport
Leovince ZX
3.5g
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

LaSlidur skrev:köp en a traktor för 40 o ha resten som soppa pengar :D
grejen är ju att om de köper en moppebil för 100k kommer det troligtvis få tillbaka minst 50-60k när de säljer den. vilket man inte får om man köper en epa för 40k plus soppa för resten.
Användarens profilbild
derbi_pöjk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 303
Blev medlem: 1 april 2013, 18:19

Inlägg av derbi_pöjk »

Köp a-traktor istället mycket snyggare och låter gött, istället för en plastlåda... :twisted:
Bild
Kicke99
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 28 augusti 2013, 21:57

Inlägg av Kicke99 »

A-traktor är inte ett alternativ, gillar dom inte särskilt mycket. Men om jag ska ha en a-traktor kommer den garanterat gå på mer än en eu-bil för jag har inte tänkt att åka runt i någon sketen 740
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Den här är 100 gånger fetare än en ful liten mopedbil och den kostar halva summan, lägg 10k på ljud sen har du fetaste åket i byn! http://www.blocket.se/goteborg/Taksankt ... ?ca=11&w=3 du har även råd med en moppe!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Kicke99 skrev:A-traktor är inte ett alternativ, gillar dom inte särskilt mycket. Men om jag ska ha en a-traktor kommer den garanterat gå på mer än en eu-bil för jag har inte tänkt att åka runt i någon sketen 740
Som tidigare nämnt så kostar a-traktorer betydligt mindre än moppebilar. En mopedbil är ju hutlöst dyr. För 100k får du en av sveriges finaste traktorer. Du får en jävligt fin för 40k

Eller den här. Alla dagar i veckan istället för en sketen moppebil

http://www.blocket.se/osby/Chevrolet_pi ... m?ca=9&w=3
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
veteranmoppe
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 26 januari 2014, 16:49

Inlägg av veteranmoppe »

Tycker du ska köpa epa det gjorde jag.
Köpte mig en helt ok duett för 17 lökar som jag nu total renoverar. 8)
Gud som haver b18 kär, se så gase glad jag är, vart än jag mig om i världen vänder , skal jag alltid lämna efter mig svarta ränder , amen , :)
veteranmoppe
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 26 januari 2014, 16:49

Inlägg av veteranmoppe »

Tycker du ska köpa epa det gjorde jag.
Köpte mig en helt ok duett för 17 lökar som jag nu total renoverar. 8)
Gud som haver b18 kär, se så gase glad jag är, vart än jag mig om i världen vänder , skal jag alltid lämna efter mig svarta ränder , amen , :)
Användarens profilbild
LuddeH98
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 15 juli 2013, 19:50

Inlägg av LuddeH98 »

Varför inte moppe??? Moppebil suttar kebab ju! jag skulle aldrig köpa en sådan! Skaffa hellre en bra a-traktor, det behöver inte vara volvo, det var en på skolan som hade en BMW.

Får du inte ha moppe för att dina föräldrar för att dom tycker att du ska ha något som du lär dig övningsköra i? isåfall är en A-traktor bättre!

Bara så du vet är det väldigt bonnigt att köra moppebil eller A-Tralla.

Man kan inte heller köra på cykelbanor! det är ju en av de bästa grejerna med moppe!!!
Söker ett aerox 03 orginalrör! Skicka ett pm om du har ett som du ska sälja! :)

Följ gärna mitt Aerox Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 177#597177
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

LuddeH98 skrev:Varför inte moppe??? Moppebil suttar kebab ju! jag skulle aldrig köpa en sådan! Skaffa hellre en bra a-traktor, det behöver inte vara volvo, det var en på skolan som hade en BMW.

Får du inte ha moppe för att dina föräldrar för att dom tycker att du ska ha något som du lär dig övningsköra i? isåfall är en A-traktor bättre!

Bara så du vet är det väldigt bonnigt att köra moppebil eller A-Tralla.

Man kan inte heller köra på cykelbanor! det är ju en av de bästa grejerna med moppe!!!
Sen när är duett en en moppebil?

Läs igenom innan du svarar :)
Användarens profilbild
LuddeH98
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 15 juli 2013, 19:50

Inlägg av LuddeH98 »

Persson97 skrev:
LuddeH98 skrev:Varför inte moppe??? Moppebil suttar kebab ju! jag skulle aldrig köpa en sådan! Skaffa hellre en bra a-traktor, det behöver inte vara volvo, det var en på skolan som hade en BMW.

Får du inte ha moppe för att dina föräldrar för att dom tycker att du ska ha något som du lär dig övningsköra i? isåfall är en A-traktor bättre!

Bara så du vet är det väldigt bonnigt att köra moppebil eller A-Tralla.

Man kan inte heller köra på cykelbanor! det är ju en av de bästa grejerna med moppe!!!
Sen när är duett en en moppebil?

Läs igenom innan du svarar :)
sa jag det? jag sa att det är bättre att ha en A-traktor/EPA-traktor än moppebil. DÄREMOT tycker JAG att det är bonnigt att köra run i a/epa- traktor och moppebilar
Söker ett aerox 03 orginalrör! Skicka ett pm om du har ett som du ska sälja! :)

Följ gärna mitt Aerox Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 177#597177
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

JDM XHEOS var duglig. Skönare med moppe bil då de går i 45-50 medan traktor går i 30. Så du flyter på mer i trafiken. Hade inte tackat nej till moppe bil om jag varit dig i alla fall. Sjukt skönt när du glider förbi polarna på vintern eller då de regnar ute när de sitter på sina moppar :lol:
Kör på!
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

Poängen är ju lite att en a-traktor utan några större problem kan gå i 100+ vilket jag aldrig har hört talas om en mopedbil som gör. Dessutom är det endast på 40-vägar som man flyter med bättre i trafiken och antalet såna man brukar köra på kan man ju räkna på en hand. :D
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Ossian skrev:Poängen är ju lite att en a-traktor utan några större problem kan gå i 100+ vilket jag aldrig har hört talas om en mopedbil som gör. Dessutom är det endast på 40-vägar som man flyter med bättre i trafiken och antalet såna man brukar köra på kan man ju räkna på en hand. :D
Då är det ingen a-traktor längre utan en bil ;)
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

rasmusborg skrev:
Ossian skrev:Poängen är ju lite att en a-traktor utan några större problem kan gå i 100+ vilket jag aldrig har hört talas om en mopedbil som gör. Dessutom är det endast på 40-vägar som man flyter med bättre i trafiken och antalet såna man brukar köra på kan man ju räkna på en hand. :D
Då är det ingen a-traktor längre utan en bil ;)
I så fall är nog en hel del av mopederna här på forumet motorcyklar också :wink:
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
Användarens profilbild
LuddeH98
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 15 juli 2013, 19:50

Inlägg av LuddeH98 »

Ossian skrev:
rasmusborg skrev:
Ossian skrev:Poängen är ju lite att en a-traktor utan några större problem kan gå i 100+ vilket jag aldrig har hört talas om en mopedbil som gör. Dessutom är det endast på 40-vägar som man flyter med bättre i trafiken och antalet såna man brukar köra på kan man ju räkna på en hand. :D
Då är det ingen a-traktor längre utan en bil ;)
I så fall är nog en hel del av mopederna här på forumet motorcyklar också :wink:
Aa, men tillmestadels lätta motorcyklar (under 11Kw)
Söker ett aerox 03 orginalrör! Skicka ett pm om du har ett som du ska sälja! :)

Följ gärna mitt Aerox Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 177#597177
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Jag ber dig, för din egen skull skaffa inte en mopedbil, om du krockar med nån idiot i en sådan så kommer du med säkert bli minst lika mosad som på en moppe, om du sitter i nästan vilken traktor som helst så får du mer skydd och blir inte lika sönder som i en moppebil..
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Ossian skrev:Poängen är ju lite att en a-traktor utan några större problem kan gå i 100+ vilket jag aldrig har hört talas om en mopedbil som gör. Dessutom är det endast på 40-vägar som man flyter med bättre i trafiken och antalet såna man brukar köra på kan man ju räkna på en hand. :D
Och poängen är att ni inte ska sitta bakom en bil som kan göra 100 km/h då ni rent generellt är alldeles för omogna och korkade för att kunna framföra en bil på ett säkert sätt.
rärox skrev:Jag ber dig, för din egen skull skaffa inte en mopedbil, om du krockar med nån idiot i en sådan så kommer du med säkert bli minst lika mosad som på en moppe, om du sitter i nästan vilken traktor som helst så får du mer skydd och blir inte lika sönder som i en moppebil..
Har du ens belägg på det du skriver eller tar du bara saker och ting från tomma intet?
En kompis krockade sin mopedbil i 45 km/h rakt in i en stolpe, idioten körde rattfull och klarade sig utan några skador, tyvärr, så han lär inte ta lärdom av det.
En 740 är inte speciellt rolig att krocka i heller, finns ingen deformationszon om jag minns rätt vilket det gör i vissa mopedbilar och nyare bilar, istället för att gå ifrån 50 km/h till 0 km/h på 0,1 sekunder vid en frontkrock så tar det längre tid, händelseförloppet blir utdraget och kroppen utsätts inte för lika mycket G-krafter som den inte klarar av.
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Pod1: Har läst på men har inget att länka till just nu så ni får helt enkelt ta mitt ord. Men tänk dig såhär, kommer en säg v70 i hundra blås rakt emot dig och du sitter i en mopedbil i 45 km/h och det blir en frontalkrock så blir du ju helt enkelt mos jämfört med om du sitter i typ en 740/940 eller liknande i samma hastighet, du är antagligen ganska körd då med men har ändå en lite större chans då det är en bil i grunden så då är den ju ändå byggd för att klara krockar i högre hastigheter.

Men iallafall så hamnar vi lite offtopic om vi tar det just i den här tråden då vi kan hålla på hur länge som helst om det valda ämnet.
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

För övrigt Rärox:
Enligt statistik överlever få som frontalkrockar i 100knyck, oavsett vad dem sitter i för bil.

Sen det där med moppebil
Jag var sjukt skeptisk till det först och tyckte det var så jäävla fjantigt men helt sjukt va chill det är att åka moppebil! Drar lite, det är varmt och skönt osv. Visst jag tycker epa är ballare men skulle jag välja mellan epa och moppebil skulle jag lätt ta moppebil.
Ena kompisen har en chatenet, en annan har någon aixam med targa tak :) Så jääävla chill! Ta en om du får! :P
Dracfuckot som har svårt att skriva korta inlägg!

Once you go Drac, you never go back!
Skriv svar