Så fort jag täpper för är den lika död som utan tändning. Förgasare rensad...oggew2 skrev:Ser inte ut som nån boost bottle... men det finns säkert en massa olika såna!
Jag skulle försöka hitta varför den suger in från boostbottlen, som dom andra har sagt täpp igen där den sitter, alltså slangen som går till förgasaren från botteln. Dra typ silvertejp där bara för att testa om den tar in luft vid luftintaget. Gör den inte det heller så ta av luftfiltret och kolla så det inte är igentäppt, sen kan du öppna förgasaren och kolla så inget är täppt där heller
Ta bort den där svarta prylen som sitter på luftintaget, asså ta bort den från förgasaren och testa starta utan den... skicka bild hur det ser ut när du tagit bort denOckle96 skrev:Så fort jag täpper för är den lika död som utan tändning. Förgasare rensad...oggew2 skrev:Ser inte ut som nån boost bottle... men det finns säkert en massa olika såna!
Jag skulle försöka hitta varför den suger in från boostbottlen, som dom andra har sagt täpp igen där den sitter, alltså slangen som går till förgasaren från botteln. Dra typ silvertejp där bara för att testa om den tar in luft vid luftintaget. Gör den inte det heller så ta av luftfiltret och kolla så det inte är igentäppt, sen kan du öppna förgasaren och kolla så inget är täppt där heller
Då funkar den hur bra somhelst, men den suger endast luft från slangen, insuget kan man hålla för :Soggew2 skrev: Ta bort den där svarta prylen som sitter på luftintaget, asså ta bort den från förgasaren och testa starta utan den... skicka bild hur det ser ut när du tagit bort den
allt ser ut som nytt där, ser bra ut, ingen smuts o så, såfort man täpper igen detdär röret som går ut dör den, och får ingen luft :Svicke1112 skrev:ta loss insuget och kolla hur det ser ut. kolla membranen. lägg igen insuget med kemisk metall där röret går ut
kolla bilden ovan, den går till insuget..MrAndersson skrev:Älskar hur du startar den!
Vart sitter den slangen den suger luft igenom inkopplad? Gärna bild.
hur jag en skruvar på tomgången eller luftskruven så ändras ingenting, kan ta ur båda skruvarna om jag vill, och den har samma tomgång, annars när jag kör går den mycket bra och gör ca 70. riktigt skumt fel på den... hmm..-ReM- skrev:Vad jag vet så blockerar trotteln i sitt lägsta läge insuget helt, men efter som att lagfartsmunstycket fortfarande är öppet vid det tillfället så får motorn fortfarande soppa genom det. Så länge du har röret till din boost bottle öppet får motorn också luft, som resulterar i att den går.
Anledningen till att den även går bra när du gasar på lite mer (om jag förstod rätt) kan vara för att du då lyfter trotteln, som tillsammans med luften från slangen till din boost bottle får en tillräckligt bra blandning för att gå.
Det är min teori, tror stenhårt att det är något liknande du har drabbats av.
Kolla om trotteln är helt i botten läget.
Prova att täppa till din boost bottle slang och skruva upp tomgången några varv, se vad som händer. Då utesluter du åtminstone den teorin om det inte hjälper.