Klarar gummi värme?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Klarar gummi värme?

Inlägg av MisterDT50R »

Tja! Igårkväll höll jag på till 2 på natten för att få på mitt gianelli, och jag måste antingen ha en svets för att få på det ordentligt, men jag har ingen så jag använde mig utav en bit gummi jag haft för att få det tätt mellan org krök och ljuddämpare!
Bild

Den sitter ju precis mot cylinder så det kommer bli väldigt varmt, provstartade den bara igår och den låter inte överdrivet högt iaf. Tror ni man vågar ta en tur utan att det smälter hål på gummit?

Tacksam för svar! :)
Användarens profilbild
Akki
Svårstartad skrothög
Inlägg: 250
Blev medlem: 22 december 2012, 11:48
Ort: Skåne

Re: Klarar gummi värme?

Inlägg av Akki »

MisterDT50R skrev:Tja! Igårkväll höll jag på till 2 på natten för att få på mitt gianelli, och jag måste antingen ha en svets för att få på det ordentligt, men jag har ingen så jag använde mig utav en bit gummi jag haft för att få det tätt mellan org krök och ljuddämpare!
Bild

Den sitter ju precis mot cylinder så det kommer bli väldigt varmt, provstartade den bara igår och den låter inte överdrivet högt iaf. Tror ni man vågar ta en tur utan att det smälter hål på gummit?

Tacksam för svar! :)

Det funkar nog temporärt men efter några timmars körning är det nog kört :/ Testade o göra en egen avgastätning i gummi, halva tätningen lyckades smälta ner i röret xD
Ta en titt på denna pärla ifall ni är Neoshomos som jag <3

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

Dracfac projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52059
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

Kommer inte hålla, skaffa en avgasadapter istället
Bild
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Hahaha dedär var bara hadvaj. Nej, det kommer inte hålla. Det kan hålla tätt mellan krök och ljuddämpare dock.
bibapeolola
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Fan ja som var så sugen :( tk avgas funkar inte jag har gianelli för drac tror det är annorlunda i fästet så jag måste ha ett rör, böja det lite grann och svetsa på
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

är röret äns anpassat till AM6, dt50r?
för ser inga fjäderfästen eller liknande på det..

edit: köpte inte du detdär av någon städtant på en fuckodrac?
isåfall så har du ju svaret på varför det inte passar, det är gjort för att passa en annan ram änn din.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

skaffa dig ett rör som har samma diameter som en avgasadapter skulle ha, som antingen går in i cyllens avgasport eller över den.

Sedan svetsar du fast två skruvar, metallbitar etc ca fjäderns längd+nån cm på röret så du kan fästa fjädrarna. Klart.
Bild
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Persson97 skrev:är röret äns anpassat till AM6, dt50r?
för ser inga fjäderfästen eller liknande på det..

edit: köpte inte du detdär av någon städtant på en fuckodrac?
isåfall så har du ju svaret på varför det inte passar, det är gjort för att passa en annan ram änn din.
Det var det jag också tänkte, men jag fick det att passa kapade bara en till ett rör som passade org cylindern ska bara svetsa dit den på röret men jag fick kapa av hela fästet så röret satt fast i avgasfjädrarna men hängde löst, får bygga nytt fäste där så är alla problems lösta!
Xaxiz
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 29 januari 2013, 07:08
Ort: Varberg

Inlägg av Xaxiz »

Bore det inte gå att svarva en avgasadapter?
Xaxiz
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 29 januari 2013, 07:08
Ort: Varberg

Inlägg av Xaxiz »

Borde det inte gå att svarva en avgasadapter?
Användarens profilbild
Fillle
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 14 augusti 2012, 11:34

Inlägg av Fillle »

Bild
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

dedär funkar aldrig. kommer smälta efter ett tag, och dessutom så är det för lite avgaser som tar sig igenom dedär. kommer fungera precis som en plugg.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

haha va fan... jaja, skaffa en passande stos, det där kommer aldrig funka, specielt inte när det är ett veck på slangen :shock: :shock:
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Problemet löste jag samma kväll, bygge en riktig adapter av ett järnrör, funkar hur bra som helst :) Men kör inte med röret låter så jävla högt, så gör några lagar med det här mycket för ljudet? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... age-79450/ och flera lager avgasfärg från samma kända bolag?
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

om det låter riktigt högt så är det ju troligtvis så att det läcker avgaser någonstans runt din hemmagjorda adapter. börja med att få det ordentligt tätt..
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Demuz skrev:om det låter riktigt högt så är det ju troligtvis så att det läcker avgaser någonstans runt din hemmagjorda adapter. börja med att få det ordentligt tätt..
Vettwfan sitter bra men kan ju vara en liten springa. Får svetsa och ta lite avgaspasta påt!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

MisterDT50R skrev:Problemet löste jag samma kväll, bygge en riktig adapter av ett järnrör, funkar hur bra som helst :) Men kör inte med röret låter så jävla högt, så gör några lagar med det här mycket för ljudet? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... age-79450/ och flera lager avgasfärg från samma kända bolag?
gianelli har väldigt tunnt material i kröken och låter ganska mycket. kolla somsagt först efter avgasläckage. färgen gör inte spec mycket men bandage gör ganska stor skillnad.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Skriv svar