ställa upp kilometermätaren på speedfight 2

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
AddeKarlsson
Elmoped

ställa upp kilometermätaren på speedfight 2

Inlägg av AddeKarlsson »

tjena alla 2taktare!
tror min kilometermätare har börjat att krångla, då den ibland "fryser fast" dvs att den inte ökar med kilometermätaren. efterssom jag snart ska sälja moppen vill jag fixa detta så fort som möjligt. en kompis till mig tog av sin när han bytte till nudebar. kan jag ta hans? hans har gått 700. skulle det gå att höja milatalet till mina 1000 genom att snurre på siffrorna?
mvh adde
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KrooxTheStyler »

säg att den har gått 700 så får du kanske mer betalt och förmodligen så kommer fler vilja ha den. Och ja har han en speedfight mätare så ska den passa utmärkt! :)
CPI SM
AddeKarlsson
Elmoped

Inlägg av AddeKarlsson »

fast jag vill inte lura nästa ägare.
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket

Inlägg av rärox »

Säg bara att mätarn har pajat och att den har gått mer. :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Vet inte om det går att snurra miltalet på dom, men det är nog mycket möjligt.

Annars får du säga att gamla mätaren lagt av, och att den har gått 300 mil längre än vad mätaren står på.
AddeKarlsson skrev:fast jag vill inte lura nästa ägare.
Skönt att det finns folk som är ärliga. Det kanske finns hopp för mänskligheten trots allt.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
littlebennyboi
RRxRäzer

Inlägg av littlebennyboi »

Om det är vajer så är det ju bara att snurra upp den med en borrmaskin :)
LittleBennyBoi

Kolla in mitt album och projekt !
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=36631
<------------------------------------------
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Inte för att vara taskig men,

Om man kan ställa upp mätarn, kan man också vrida tillbaka den, speciellt om det är en analog mätare.

Men svaret på din fråga, det går att vrida upp den om du har wire mättare, då tar du bara skruvdragaren och skruvar på mätarnwiren så kommer hastighets mätaren börja "gasa upp" och då kommer trippmätaren gå!
Helt Räser
AddeKarlsson
Elmoped

Inlägg av AddeKarlsson »

eller om det är lätt att sänka kan jag ju lika gärna göra det :twisted:
någon som vet hur man gör? går sakerna lätt sönder? kan man inte dra wiren tvärtom isåfall som man gjorde på gamla bilar?
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

AddeKarlsson skrev:eller om det är lätt att sänka kan jag ju lika gärna göra det :twisted:
någon som vet hur man gör? går sakerna lätt sönder? kan man inte dra wiren tvärtom isåfall som man gjorde på gamla bilar?
Om du har en wire hastighetsmätare så kan du.
Helt Räser
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

att öka miltalet lär ju fungera om du sätter vajern i en borrmaskin och kör med en lagom hastighet.

men jag rekommenderar inte att "dra mätaren baklänges".. jag gjorde själv detta när jag skulle byta min trasiga mätare mot en som hade gått betydligt längre, jag ville ju då givetvis att den jag bytte mot skulle ha gått lika långt som den gamla så jag satt den i borrmaskinen och började köra mätaren baklänges.. det resulterade i att hela mekanismen där inne med nån fjäder och kuggar osv blev helt sönderkörda..

detta var en mätare till aerox så det kan ju kanske fungera att backa mätaren på andra modeller men det känns dumt att chansa..

sen så är det ju riktigt fittigt att lura någon att moppen har gått mindre än den egentligen har.. :evil: :x
Skriv svar