Finns bilar som drsr mindre ön 0.6 också. Men sant trimmar du byter du munstycke vilket leder till att mer soppa dras.bursell skrev:en bil drar allt mellan 0.6-3L beror helt på samma med en moped trimmar man får man ta smällen på högre soppa förbrukning want speed u gona pay for it
hahah, aa sjukaste engelskanAlyzzzer skrev:Finns bilar som drsr mindre ön 0.6 också. Men sant trimmar du byter du munstycke vilket leder till att mer soppa dras.bursell skrev:en bil drar allt mellan 0.6-3L beror helt på samma med en moped trimmar man får man ta smällen på högre soppa förbrukning want speed u gona pay for it
edit: Dat engelska
hahahAlyzzzer skrev:Finns bilar som drsr mindre ön 0.6 också. Men sant trimmar du byter du munstycke vilket leder till att mer soppa dras.bursell skrev:en bil drar allt mellan 0.6-3L beror helt på samma med en moped trimmar man får man ta smällen på högre soppa förbrukning want speed u gona pay for it
Jo. från 54 till 55 är knappt någon skillnad alls, fast det skiftar lite från olika moppar.svennis100 skrev:grejen är det att den drar lika mycket med originaldelar, kan du förklara det?
Men 54 munstycke är original och jag har bytt upp till 62, det är ju knappt någon skillnad alls
Tändstiftet är torrt och gråsvarttacopaj skrev:hahahAlyzzzer skrev:Finns bilar som drsr mindre ön 0.6 också. Men sant trimmar du byter du munstycke vilket leder till att mer soppa dras.bursell skrev:en bil drar allt mellan 0.6-3L beror helt på samma med en moped trimmar man får man ta smällen på högre soppa förbrukning want speed u gona pay for it
Jo. från 54 till 55 är knappt någon skillnad alls, fast det skiftar lite från olika moppar.svennis100 skrev:grejen är det att den drar lika mycket med originaldelar, kan du förklara det?
Men 54 munstycke är original och jag har bytt upp till 62, det är ju knappt någon skillnad alls
1. Är den bra inställd? Hur ser tändstiftet ut?
3. Kör du med sportluft?
4. Kör du som en idiot? = fullgas-hårdinbromsning-fullgas
Det kanske kan gå att gå ner i munstyckestorlek, eller kommer den få för lite i så fall? inte jättebra på att tyda tändstift-ReM- skrev:Med illa inställd förgasare på min moppe förra sommaren kom jag till och från skolan 2 gånger innan det var dags att tanka igen. Till skolan är 1,5 mil så det blev ganska exakt 1L/mil.
Då kan jag säga att jag tar det lugnt. Kör aldrig full gas med moppen för jag vet vad det kan orsaka, dessutom har jag ingen stress på morgnarna.
Det är som sagt smällen du får ta när du trimmar.
Samma bränsleåtgång vid originalinställningar där emot är inte normalt.
En tvåtaktare kanske ligger på 0,4 milen original, inte 1 liter.
Har du inga läckage eller sånt som kan orsaka?
Nån i plugget som gillar att sno lite soppa från dig när du är på lunch? (hehe)
tändstiftet ska var chokladbrunt, köp mindre munstycke. Sen ligg inte på fullgas hela tiden, planera resvägen och ge dig hemifrån tidigare så du bara behöver ligga på 3/4 gas eller nåt.svennis100 skrev:Tändstiftet är torrt och gråsvarttacopaj skrev:hahahAlyzzzer skrev: Finns bilar som drsr mindre ön 0.6 också. Men sant trimmar du byter du munstycke vilket leder till att mer soppa dras.
1. Är den bra inställd? Hur ser tändstiftet ut?
3. Kör du med sportluft?
4. Kör du som en idiot? = fullgas-hårdinbromsning-fullgas
Nej, kör med luftburk
Har lång väg till skolan så jag kör fullgas hela vägen, fast när jag väl ska sakta in gör jag det i god tid, och inte kör max och sedan maxar bromsen Laughing