Jag har en likadan moped fast en 03a (eu 45) och undrar samma sak. Har bara tagit bort variator ringen och tänkte byta variator vikter men vet inte till vilken storlek man ska ha? Är det 16x13 storlek på vikterna? Har kollat in Dr Pullys vikter som säljes här på sidan, är dom bra eller ska man välja några andra? Hur vet man vad man ska ha för tyngd på vikterna?Antonolofssoon skrev:Har en Peugeot Vivacity -02 som är helt original, förutom dragen v-ring.
Och nu undrar jag vilka vikter ska jag byta till för att få bättre axx?
Tror standard är 9gram om jag inte har fel!
deken skrev:hur vet man om man har 105 heller 107mm kopplingsklocka ??
heller kan man använda båda ?
Lättare vikter och hårdare kopplingsfjädrar om jag inte har helt felcurrysnurry skrev:Hej har en Aerox och vill börja stunta, vilka vikter och fjädrar osv ska jag ha för att den ska få bra acc, eller alltså underlätta stuntingen?
Nuvarande setup:
V-ring
Leovince ZX-R ( plugg liggandes i röret om det gör någon skillnad?)
4.25 vikter
Original kopplingsfjädrar
Original munstycke (82)
cheez.. vikter i röret?!?SpaceCake skrev:hhaha såg att dedär lät väldigt konstigt! men både cylindern och röret är lågvarvigt, den gasreser när den väl accelererar och det är inte direkt, utan om du gasar fullt så slirar den först sen far den iväg! därför undrar jag vad för styrka på koppling/tryck jag ska ha?
var i garaget nyss och kollade och hittade kopplingsfjädrar som är till röret och vikter till röret.
då är det rätt till röret, ska jag bara försöka mig fram med tryckfjädern då? har en blå, röd och en gul fjäder.
4 grams viktersnowluskyy skrev:Tjenare.
Har en slider med följande setup:
Polini 50 Sport
17.5 mm Dellorto
Polini Hi-Speed variator
Variatorfläkt polini
Yasuni Scooter Z
Sportluft
Kör just nu med 5.6 g vikter men har ett par 4.0 grams vikter, vilket par tror ni matchar min setup bäst.
Sen är det värt att köpa ny koppling, vad gör det om jag sätter på t.ex. Malossi Fly Clutch?