Hjälp med montering av Koso mätare xr-sa (Yamaha Slider)

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp

Hjälp med montering av Koso mätare xr-sa (Yamaha Slider)

Inlägg av Slidercalle123 »

>> >>>>>>>> > OBS. Har en Yamaha Slider 2010<<<<<<<<<<<<

Som ni förmodligen kan se i namnet...

Tjena! För några veckor sen så hade jag nyss köpt ett sidostöd så jag var inte riktigt van vi det. Jag ställde moppen på stödet och gick för att hämta min hjälm och när jag kom tbx så hade moppen vält i i en mur så plasten runt mätarn hade spruckit. :( :evil:

Anywaaaaay...

Jag ska köpa en ny mätare och jag tycker att koso xr-sa ser lovande ut så jag har tänkt att köpa den. Men det jag behöver veta är om jag bara behöver dra ner sladden och plugga in den i en vit liten "sockerbit" (tror det heter så iaf) eller måste jag dra nya kopplingar osv? Alla andra sladdar som till exempel framlyktorna är kopplade med sockerbitar. Behöver jag även sätta en liten magnet på skivbromsen för att mäta hur snabbt det går osv eller får man redan den informationen från andra sladdar? En polare har en koso xr-sa och han hade gjort så, han har dock en speedfight 2.

Aja är riktigt tacksam för svar så jag slipper strippa hela moppen för att ta reda på det! Tack på förhand! :D :D
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

det finns ingen färdig kontakt du bara kan plugga in och sedan så fungerar det utan du måste koppla in varje kabel var för sig. och ja du måste sätta magneter på bromsskivan.
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Slidercalle123 »

Demuz skrev:det finns ingen färdig kontakt du bara kan plugga in och sedan så fungerar det utan du måste koppla in varje kabel var för sig. och ja du måste sätta magneter på bromsskivan.
Ok det va ju synd :( Så det går alltså mycket enklare om jag köper en begagnad original mätare?
hååfen
Elmoped

Inlägg av hååfen »

Finns en guide av hasse666 om hur du kopplar in en koso mätare
Skriv svar