Startar inte

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Olarama
Avstängd

Startar inte

Inlägg av Olarama »

Tjena!

Min Suzuki rm 125 00 startar inte. Jag vet inte vad de är men ibland så smäller de till i ljuddämparen bara sådär :/ de är som en avgassprängning :/ men den startar inte. Någon som vet något? :/
Olarama
Avstängd

Inlägg av Olarama »

Någon som vet? :(
Jag testade lite startgas, gjorde ren förgasarn och den startade efter några kick.
Sen vill den inte starta utan startgas :( någon som vet? :(
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Den har komp? Den får bensin till stiftet? :)

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Den kanske drar tjuvluft, kolla packningarna om dom är hela
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Olarama
Avstängd

Inlägg av Olarama »

Bensin sk den få då jag gjort rent de mesta och rensat förgasarn. Den har en fin blå gnista så gnista får den :)
Men de där med tjuvluft har jag inte fattat? :/ när den startar och går på tomgång så går den ojämt då den går upp i varv ibland :/ kan de vara att de kommer tjuvluft och för att den är svår startad? :(
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

är den svårstartad o sedan så går den ojämnt på tomgången oxå ? eller varvar upp ? då är det tjuvluft, testa ta startgas o sprejja runt förgasaren o där du tror tar tjuvluft, o då ska den gå ner i varv eller gå jämnt..
Olarama
Avstängd

Inlägg av Olarama »

Tack så mycket!
De är så här att när jag sprutar in start gas för att den ska starta så drar jag upp luftburken lite så jag får in gasen. Sen sitter inte luft burken på, kan de vara de att de får mer luft och inte går så bra? :/
Olarama
Avstängd

Inlägg av Olarama »

Jag kan uppdatera med att jag har kollat insug och all skit efter tjuvluft, jag har även sprutat lite start gas över hela hojen men inget märks...
Den är fortfarande svår startad som fan och startar bara med start gas..
Vad gör jag.. :(
Låst