vasse96 skrev:Well, that was kind of o pinsamt hahaDemuz skrev:Du ska skruva ut tomgångsskruven för att varvtalet ska minska inte inåt..![]()
![]()
Men får väll gå ner och prova skruva ut den då? Men du är säker på det?
Skyliner34 skrev:För han är bögjoar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
Skruva ut den max och det hände inget!NeosTobbe skrev:vasse96 skrev:Well, that was kind of o pinsamt hahaDemuz skrev:Du ska skruva ut tomgångsskruven för att varvtalet ska minska inte inåt..![]()
![]()
Men får väll gå ner och prova skruva ut den då? Men du är säker på det?
Ja för det är en skruv som trycker upp throtteln ju längre in den är.
Nu när jag tagit av trotteln så går den fanskapet inte att sätta tbx, känns som den glider ned allt för långt och skruvar du in till max så sitter den ändå inte tillräckligt på, den är liksom lös! :OYamahaMarcus skrev:Prova att vända på throtteln, finns ett läge på typ fullgas och ett läge på normalt. Så du får prova dig fram lite sen om det funkar så är det bara ställa in tomgång och luftskruven hur som det passar dig.
Funkar det inte skulle jag ta och kolla så inte choken har hängt sig i något läge.
Om den inte skulle ha gjort de så skulle jag föredra att du sprutar startgas runt insug och luftburk och ser om den går ner i varv.
Om inte det funkar så gå på att lossa förgasaren och plocka isär och gör rent, skrapa bort massa smuts o använd tryckluft så att du märker att det inte är tätt någonstans.
Lycka till!