Stancebygge av Golf MK2 Update Stanceit.se 07/01 -13

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 712
Blev medlem: 20 mars 2011, 14:17
Ort: Älgarås

Inlägg av Derbi_MackaN »

FAN va snyggt locket blev! får nästan sno den idén! men golfen blir bra! fortsätt så! :)
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Derbi_MackaN skrev:FAN va snyggt locket blev! får nästan sno den idén! men golfen blir bra! fortsätt så! :)
Haha tackar :)


Märkte att ljudet i andra klippet sög så lägger upp en video där det funkar bättre.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EROu8wns ... e=youtu.be[/youtube]
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Bild


Vinterhjul är nu inskaffat!



En femhundring var det värt iaf.
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

fett snygga !
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket
Inlägg: 1178
Blev medlem: 30 mars 2011, 20:04

Inlägg av moppenissen96 »

OOOHHH jävlar var vass den låter :o
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Hejsan hejsan!

Idag var jag i västerås så köpte mig 2kg polyester och lite glasfiber så jag har börjat plasta hatthyllan nu men helvete vad fleecetyget suger åt sig! Går åt mer än vad jag trodde pga det men det borde räcka.

Detta köpte jag iaf.

Bild

Viktigt att inte snåla med härdare ;) Nä visst har jag mer än man ska säkert då jag inte måttar men räknade fel i butiken så tog 2 men vafan nu stelnar skiten åtminstone.

Såhär långt har jag kommit nu iaf.

Bild

Så nästintill klar är jag med plastningen sen har jag bara spacklande och slipande kvar som väntar...


Igår hade jag inget direkt att göra på förmiddan så pillade lite med grillen. Resultatet slutade såhär :

Bild

Personligen är det bättre än innan men inte mycket fast oavsett vad ni tycker så ska grillen bytas mot en sån här :

http://www.stanceit.se/golf-2-grill/25-0

I framtiden kan det dock bli en Westmoreland front eller Rallye men till en början får en klassiker duga.

Igår så var jag inne på Preem för att kolla på bas till bilen men då fick jag en bas av farsan som vi dessutom fick rätt bra rabatt på. Kostar till kund 1150kr och vi fick ner den till 590kr pga att farsan känner han som äger macken.

Basen är denna :

Bild

Bild

Jag vet att jag skrev att det skulle bli en SPL bas i början av projektet men det blev denna dock kommer jag säkert uppgradera ljudet lite då och då så det kanske slutar med nån SPL ändå ;)

Basen jag har nu är en Kenwood KFC-W3013 med max effekt 1200w och RMS effekten är på 400w.

Innan jag började plasta hatthyllan så testade jag hur det skulle se ut med högtalarna och steget så det får ni bild på också! :)

Bild

Bild

Steget kommer dock gömmas men jag är inte helt säker på hur och var.

Det var allt för denna gång!

Mvh /Mattyyy


Vill ni veta allt som händer så får ni kolla på garaget.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

Faan va nice ju ;)

Men du har inte lust att lära mig hur man gör det där med plastandet?
Vad behöver man? I vilken årdning ska man ta de olika materialen??

Ska också plasta hatthylla till golf snart så behöver veta hur man gör ;)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

fan va najs matty !!, hur gör man typ ? former o.s.v. ? :D lycka till !!
Användarens profilbild
creppish
Avstängd
Inlägg: 166
Blev medlem: 15 januari 2012, 12:12
Ort: Haninge

Inlägg av creppish »

Det tar sig sa pyromanen :)
mitt Senda projekt, ta en snabbtitt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43974

Välkommen till sverige, där du lever som en kung och får sympati av hela befolkningen sålänge du heter Achmed eller är född i en rik familj!
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jag började med att göra själva hyllan i 21mm plywood och sen måttade jag ut var jag skulle ha högtalarna. Efter att jag hade mätt ut så byggde jag 2st "lådor" till högtalarna och kapade ur där dom ska sitta. Sen skruvade jag fast dom i hyllan så att dom satt fast och använde även bygglim så att dom sitter tätt och inte blir nått skallrande ljud efter ett tag.

När jag hade gjort det så spännde jag tyg över hela. I mitt fall använde jag mig av en fleecefilt som jag köpte på Ikea för en tia eller liknande. För att få vissa former kan man behöva lägga träklossar under så att tyget kommer upp en bit som jag gjorde mellan högtalarlådorna. Tyget häftade jag fast i hyllan.

När man har spännt tyget och är nöjd med resultatet så "plastade" jag hyllan. Då använde jag Biltemas Polyester och glasfibermatta. Först penslade jag på ett lager med poly och sen la jag på glasfibermattan. När jag la på mattan väntade jag en liten stund så att glasfibern fastnade och när det hade fastnat så penslade jag på mer polyester tills hela ytan var täckt. Hur man ska blanda poly och härdare står på förpackning. Tänk på att använd nya penslar , ren behållare att hälla polyestern i och blanda där i och framförallt använd handskar! Munskydd kan vara bra också.

Vid mer frågor så är det bara att fråga.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Slänger in 2 gamla updates


Hur är biltemas? http://biltema.se/sv/Bat/Kemikalier/Pol ... ter-36075/



Jo med stereon blir det att köra dubbla slutsteg som sagt och jag vet verkligen inte vad som är bäst är det att koppla 6x9orna på 2ch steget eller ska man köra framsystemet genom det steget?


Här är steget jag pratar om iaf :

Bild

Bild

Bild

Inget värsting steg direkt men bättre än inget är det åtminstone. Troligtvis sätter jag det under hatthyllan så det inte syns så mycket.

Här får ni bilder på stereon monterad så ni kan se lite av färgerna man kan välja iaf.

Bild

Bild

Bild

Funktionsmässigt är jag supernöjd med stereon då man har alla funktioner jag tycker är viktigt och att kunna använda bluetooth är underbart.


Vi hörs grabbar!



















Tjena gubbar!


Kommer en liten update nudå så ni vet att något händer med bilen iaf.


Jag har inte gjort så mycket på bilen men lite är det iaf.

Det som har gjorts/påbörjats är :

Börja bygga hatthylla
Dragit några kablar då jag fick tag i bättre än dom som var i
Monterat stereon
Sättit dit några nya stickers.


Jag kan väl börja med att visa en bild på hatthyllan så ni ser på ett ungefär hur den ska bli.

Bild

Så ska det se ut på ett ungefär men kanterna ska ju jämnas till och inga direkta kanter ska finnas. Blir att plasta den sen. Ena slutsteget kommer att monteras under hatthyllan och sen får jag gömma monoblocket till basen någonstans sen.

Bild

Så ser stereoprylarna ut som jag har nu. Stereon är monterad men det glömde jag ta bild på tyvärr men jag är riktigt nöjd med den iaf.

Här avslutar jag med en bild på bilen så ni kan se dekalerna.

Bild
Bild
Bild

Gott nytt år på er! Gå in och gilla min och PEKÅ's fb sida också : http://www.facebook.com/StancedWayOfLife

Sup inte skallen av er nu!

















Vet ej om jag skrev det men stereoprylarna jag ska använda mig av blir troligen detta :

Jvc KD-X50BT
JVC CS-V6937
Contenz Pro 2 kanals steg (Ska driva framsystemet)
Kenwood KFC-w3013 12" bas
Monoblock (Troligen ett Sony Xplod på 1200w)
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

Ser faktiskt riktigt bra ut ;)
Ska du lacka hatthyllan eller lägga tyg eller läder?? :)
Blir jävligt bra om du lackar den riktigt mörk blå tror jag :)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

blir bra det där!

hade dock blivit ännu snyggare om du bara hade haft bafflar till högtalarna och inga lådor, då hade du nog kunnat få till lite mjukare former :)
men det blir bra sådär också. kan nog kanske bli lite problem om du ska klä det i något tyg bara pga en del skarpa hörn, isf får du hitta något tyg som är väldigt följsamt och går att stretcha.

hade grillen varit permanent hade jag skrikit rakt ut av olycka :roll:
däremot så har du fått till läppen där nere bra om man bortser från biltema märket som sticker ut lite :wink:
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Demuz skrev:blir bra det där!

hade dock blivit ännu snyggare om du bara hade haft bafflar till högtalarna och inga lådor, då hade du nog kunnat få till lite mjukare former :)
men det blir bra sådär också. kan nog kanske bli lite problem om du ska klä det i något tyg bara pga en del skarpa hörn, isf får du hitta något tyg som är väldigt följsamt och går att stretcha.

hade grillen varit permanent hade jag skrikit rakt ut av olycka :roll:
däremot så har du fått till läppen där nere bra om man bortser från biltema märket som sticker ut lite :wink:
Tackar!

Jo jag tänkte bara inte på att göra det när jag började med hyllan. Det hade blivit mjukare former ja men som det är nu kan det nog bli rätt bra ändå. Borde inte bli några större problem ändå eftersom hörnen kommer rundas med spackel sen och en massa slipande.

Hahahaha jag förstår dig inte direkt supersnyggt men det kommer en ny snart! ;) Läppen är bättre än innan men inte heller nån favorit. Försöker få tag i dom stora stötfångarna för ett rimligt pris men jag hittar typ såna på laga.se för 1000kr st och dom som finns på blocket är ofta för långt bort eller hinner säljas.

Niklas Berntsson skrev:Ser faktiskt riktigt bra ut ;)
Ska du lacka hatthyllan eller lägga tyg eller läder?? :)
Blir jävligt bra om du lackar den riktigt mörk blå tror jag :)
Tackar. Självklart ska jag klä den i tyg.

Nej usch ska ju vara riktigt cleant och kunna se ut att vara original/tidsenligt så absolut inte lacka.
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

Få se några vackra pics på gölfen !! :D tror att golfen kommer att bli snygg;)
Linusen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 20 januari 2013, 19:06
Ort: Kvicksund

Inlägg av Linusen »

Snälla uppdatera! :D
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
Skriv svar