Polisport framlyse hjälp

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Polisport framlyse hjälp

Inlägg av Timmää »

Tjena jag ska nog ta o beställa ett sånt här framlyse

Bild

Just nu så har jag ett sånt här framlyse på min moppe!

Bild
Och det här framlyset kopplas in genom att man sätter in två stycken små slags kontakter i vardera lampa.. Hur är det man kopplar in polisport framljuset? är det samma sak? *BEHÖVER HJÄLP SNABBT*
Senast redigerad av Timmää den 27 mars 2013, 21:46, redigerad totalt 1 gånger.
Kolla in mitt Beta projekt!

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket

Inlägg av Törnan »

KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP!

det är samma sak tror ja :) annars får du väll koppla lite
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Timmää »

Törnan skrev:KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP!

det är samma sak tror ja :) annars får du väll koppla lite
Ja jag har tänkt o göra det.. Men jag känner att jag vill vara lite säker för jag suger verkligen på dehär med el :(

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Användarens profilbild
tobberobbe
Elmoped

Inlägg av tobberobbe »

Om jag får gissa så är en kabel Jordning (oftast svart kabel, titta på vad det är för din moped)
Den andra kabeln är växelström och går antingen till helljus eller halvljus. I princip så funkar det så här:

*HELLJUS*
1 kabel Jord
1 kabel Växelström

*HALVLJUS*
1 kabel Jord
1 kabel Växelström.

Lättaste sättet att ta reda på vilken kabel som gör vad är att dra ut en av dom 3 kablarna och växla mellan halv och helljus. Den som inte lyser när du dragit ur kabeln är den som är t.ex Halvljus. Om det lyser svagt när du växlar mellan lägena så är det jordkabeln.
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Timmää »

tobberobbe skrev:Om jag får gissa så är en kabel Jordning (oftast svart kabel, titta på vad det är för din moped)
Den andra kabeln är växelström och går antingen till helljus eller halvljus. I princip så funkar det så här:

*HELLJUS*
1 kabel Jord
1 kabel Växelström

*HALVLJUS*
1 kabel Jord
1 kabel Växelström.

Lättaste sättet att ta reda på vilken kabel som gör vad är att dra ut en av dom 3 kablarna och växla mellan halv och helljus. Den som inte lyser när du dragit ur kabeln är den som är t.ex Halvljus. Om det lyser svagt när du växlar mellan lägena så är det jordkabeln.
På mitt framlyse så är det bara en kabel i vardera lampa.. Men jag har bara heljus och inte nått halvljus.. Tror du det är möjligt att koppla in en sån kontakt som jag har nu till polisport framljuset? Jag kan lägga upp en bild här o visa hur det ser ut imon :)

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Användarens profilbild
SNODDAS15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av SNODDAS15 »

tobberobbe skrev:Om jag får gissa så är en kabel Jordning (oftast svart kabel, titta på vad det är för din moped)

*HELLJUS*
1 kabel Jord
1 kabel Växelström

*HALVLJUS*
1 kabel Jord
1 kabel Växelström.

Vill ha en förklaring på växelströmen? Växelström med jordkabel

Ts: lägg upp en bild! Men om du bara har hel ljus och den är inkopplad med 2 st kablar är det bara att byta/flytta över. Kommer nog med en beskrivning
Rieju RR -03
Yasuni cross ml
Luftburk
12/48
92 munstycke
Högsta läget på nålen
90km/h topp
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

På polisport lampan så är det tre flatstift o det spelar nog ingen roll vart du sätter kablarna på stiftet
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Vad är det som är så extremt akut?

Ändra rubriken fort som fan annars låser jag tråden.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

det ät 3 flatstift som det e på din moppe orginal så det är bara att kopla in lampan i dom gammla kontakterna. det gör inget om du koplar fel några gr före du får det att funka.
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Timmää »

saile96 skrev:det ät 3 flatstift som det e på din moppe orginal så det är bara att kopla in lampan i dom gammla kontakterna. det gör inget om du koplar fel några gr före du får det att funka.
Tack, jag tror jag har sett några sladda med så kallad flatstiftskontakt men jag får testa mig fram :)

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Timmää skrev:
saile96 skrev:det ät 3 flatstift som det e på din moppe orginal så det är bara att kopla in lampan i dom gammla kontakterna. det gör inget om du koplar fel några gr före du får det att funka.
Tack, jag tror jag har sett några sladda med så kallad flatstiftskontakt men jag får testa mig fram :)
Gör det! Värsta som kan hända är att halv och helljuset byter plats (när du startar helljus lyser halv och tvärt om).
Helt Räser
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

kunde ha tagit några kort när jag ändå var vid moppen i morse.. ( kopplade in blinkers ;) ) men det sitter 3 stift och det jag tror är att ena är jorden, ena är hel och andra är halv? plus måste ju vara med?..

iaf när jag kopplade in min så satte jag bara i dem o det blev rätt ;) var också lite orolig om det skulle hända något ;) men det gjorde det inte.
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Timmää »

TSR`BakarN skrev:kunde ha tagit några kort när jag ändå var vid moppen i morse.. ( kopplade in blinkers ;) ) men det sitter 3 stift och det jag tror är att ena är jorden, ena är hel och andra är halv? plus måste ju vara med?..

iaf när jag kopplade in min så satte jag bara i dem o det blev rätt ;) var också lite orolig om det skulle hända något ;) men det gjorde det inte.
Okej, ja det skulle vart riktigt schysst om du kunde tagit en bild på hur det ser ut när det är inkopplat :)

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Användarens profilbild
Timmää
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Timmää »

Det är sånna här slags kablar jag har hängandes.. är det sånna som man ska sätta på flatstift?

Bild

Såhär är mina nuvarande lampor inkopplade, tror ni det blir nått problem att koppla in polisport framlyset?

Bild

Beta RR projektet

Söker delar till slider!

Bild
Användarens profilbild
Baszs
Svårstartad skrothög

Inlägg av Baszs »

Nej blir inga problem då det är flatstift på polish skiten med
3st kablar 3 kontakter 3försök
Användarens profilbild