Säger samma som dig, det enda jag kan se som en rimlig orsak är att dessa lager är mer känsliga för värme och att katalysatorn gör att motorn jobbar på högre värme..Men som sagt, jag vet inte heller.-ReM- skrev:Låter ju riktigt skumt. Katalysatorn sitter som sagt i avgassystemet, och vevlagren har ingenting att göra med vilket avgassystem du använder eller hur vida det omvandlar kolmonoxid eller inte. Jag skulle säga att du inte behöver bry dig alls om den rekommendationen, MEN eftersom att jag inte vet så säger jag också att jag inte vet. Jag vet inte.
Jo, men temperaturen i motorn går väl inte över 120 grader även om man har katalysator. Fattar inte vad katalysatorn ska ha med vevlagren att göra.vicke1112 skrev:ta bort katten för säkerhets skull. tråkigt om motorn rasar
det gör så att återpulsen blir varmare då röret är trångare vilket kommer göra även så motorn går varmare?Älg skrev:Jo, men temperaturen i motorn går väl inte över 120 grader även om man har katalysator. Fattar inte vad katalysatorn ska ha med vevlagren att göra.vicke1112 skrev:ta bort katten för säkerhets skull. tråkigt om motorn rasar
En katalysator blir ca 800 grader varm. Värmen kan nog sprida sig mot motorn ganska bra.Älg skrev:Jo, men temperaturen i motorn går väl inte över 120 grader även om man har katalysator. Fattar inte vad katalysatorn ska ha med vevlagren att göra.vicke1112 skrev:ta bort katten för säkerhets skull. tråkigt om motorn rasar
Okej, men om jag plockar ur katalysatorn, kan jag då göra hålet i pluggen lite mindre så den fortfarande bara gör 50?CaToXXo skrev:En katalysator blir ca 800 grader varm. Värmen kan nog sprida sig mot motorn ganska bra.Älg skrev:Jo, men temperaturen i motorn går väl inte över 120 grader även om man har katalysator. Fattar inte vad katalysatorn ska ha med vevlagren att göra.vicke1112 skrev:ta bort katten för säkerhets skull. tråkigt om motorn rasar
Ja jag har ju redan satt i polymerlager. Tänker ju inte precis klyva motorn igen och köpa nya lager. Men kommer nog köra på trimröret iaf.bensinskalle skrev:Varför köper du inte bara lager med vanlig stålkorg om du nu är osäker?