Hjälp med setup!!

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!
bamse
Elmoped

Hjälp med setup!!

Inlägg av bamse »

Är detta bra setup för en "nybörjare" ?

Yamaha aerox -01

- Stage6 sport 70cc Matchportad.
- 19mm förgasare.
- Stage6 vev.
- Hebovariator.
- Boost bottle.
- Stage6 oversize valve insug.
- NGK racing tändning.
- Hebo rem.
- Malossi koppling.
- Polini tryckfjäder (blå)

Tacksam för svar!
Peace!
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

Ganska vass setup, Jag skulle börjat köra orginal sen bygga mig uppåt, Om du är en färsk femton åring som inte kört moppe eller typ cross innan duger 50 km/h och ett ok axx rätt så bra! Väldigt dålig setup för nybörjare
bamse
Elmoped

Inlägg av bamse »

Rangad skrev:Ganska vass setup, Jag skulle börjat köra orginal sen bygga mig uppåt, Om du är en färsk femton åring som inte kört moppe eller typ cross innan duger 50 km/h och ett ok axx rätt så bra! Väldigt dålig setup för nybörjare

Dock har jag kört cross sen jag va 11 och är jusst nu 16, :p
Men i mina öron lätt det mera som en hyper setup, rätt eller fel?
Har haft neos innan med 70cc osv på och det funkade men ändå för krongligt att få upp den, vill ha så lätt som möjligt att få upp den, räcker det inte till då tror du?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

om du vet ungefär vad du sysslar med och inte är en nybliven moppepojk som aldrig suttit på en moppe innan, kan ju bli frustrerande om du inte ställer in den rätt och den skär, ska gå fint att börja med de ser inget större fel då 50km/h tröttnar du på färden till ica

vad fattar du inte med den texten ?
Senast redigerad av david96 den 25 februari 2013, 14:31, redigerad totalt 1 gånger.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

bamse skrev:
Rangad skrev:Ganska vass setup, Jag skulle börjat köra orginal sen bygga mig uppåt, Om du är en färsk femton åring som inte kört moppe eller typ cross innan duger 50 km/h och ett ok axx rätt så bra! Väldigt dålig setup för nybörjare

Har haft neos innan med 70cc osv på och det funkade men ändå för krongligt att få upp den, vill ha så lätt som möjligt att få upp den, räcker det inte till då tror du?
Dra blindröret är de lätt att köra bakan med aerox, mer teknik mindre trim hörredu!
Helt Räser
bamse
Elmoped

Inlägg av bamse »

david96 skrev:om du vet ungefär vad du sysslar med och inte är en nybliven moppepojk som aldrig suttit på en moppe innan, kan ju bli frustrerande om du inte ställer in den rätt och den skär, ska gå fint att börja med de ser inget större fel då 50km/h tröttnar du på färden till ica

dock var ju frågan om setupen dög eller inte, inte om jag ställer inte förgasaren rätt. <.<
bamse
Elmoped

Inlägg av bamse »

AndreWidestedt skrev:
bamse skrev:

Dra blindröret är de lätt att köra bakan med aerox, mer teknik mindre trim hörredu!

vill ju inte behöva sitta o rycka i styret så armarna går ur led..
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

vet du vad du håller på med behöver du inte rycka någe vidare mycket, har själv prövat stunta med heltorginal vespa, jag höll in bromsen när ja gasa och släppte upp den sedan och gick upp rätt så lätt och du har redan handen på bromsen
bamse
Elmoped

Inlägg av bamse »

suzukiwheelier skrev:vet du vad du håller på med behöver du inte rycka någe vidare mycket, har själv prövat stunta med heltorginal vespa, jag höll in bromsen när ja gasa och släppte upp den sedan och gick upp rätt så lätt och du har redan handen på bromsen

Håll er till frågan tack, frågan var om Setupen är bra för stuntning och inte ka behöva rycka armar osv urled.. Är setupen bra för stuntning, ja eller nej?
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

bamse skrev:
suzukiwheelier skrev:vet du vad du håller på med behöver du inte rycka någe vidare mycket, har själv prövat stunta med heltorginal vespa, jag höll in bromsen när ja gasa och släppte upp den sedan och gick upp rätt så lätt och du har redan handen på bromsen

Håll er till frågan tack, frågan var om Setupen är bra för stuntning och inte ka behöva rycka armar osv urled.. Är setupen bra för stuntning, ja eller nej?
Ja, det är lättare att få upp den ju mera du trimmar så denna setup duger bra
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Finns en setuptråd använde den...

Låser.

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Skriv svar