Rieju drac går illa och slött

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Rieju drac går illa och slött

Inlägg av D3nnis »

Tjenare. Det är så att jag skaffade mig en drac nu under vinter och jag har aldrig kunnat dragit på med den för det har vart så mycket snö men nu är vägarna fria från snön så jag matade på med moppen och den gick fint tills jag kom upp i l hastighet och då började moppen böaa så tilslut så dog mopen. Jag kickade igång mopen och den startade sen la den av lika snabbt. Jag kickade återigen igång den och innan den startar så visslar det till i röret sen startade den. Sen så ska jag åka iväg med moppen så går den inte alls bra. Den böar och har sig och den vill inte komma upp ivarv. Det är nästan som att det blir varstopp vid ett visst varvtal. Och sedan när jag åker hem med moppen så går den somsagt som skit och det visslar ur röret på något konstigt vis lite då och då.

Det ända som är gjort på moppen är att den är urpluggad.
Munstycket är i storlek 80 har jag för mig.

Någon som vet vad det kan vara förfel?
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig

PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
åj
Elmoped

Inlägg av åj »

munstycket låter ju vara lite stort för bara urpluggat org rör, men de är ju olika för alla^^ börja med att kolla tändstiftet om de är blött eller så, ska vara oboybrunt typ, vad menar du med att de "visslar" ur röret ibland?
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Varvstopp kan ju vara strypt CDI av tidigare ägare, men inte troligt! Bööningar är ju munstycke, men kolla tändstift, gör rent luftfilter och förgasare och testa sen :)
Användarens profilbild
Consuela
Svårstartad skrothög

Inlägg av Consuela »

På min drac var munstycket 74 org så 80 kan ju låta rimligt, pröva ta ur och gör rent tändstiftet gjorde lite skillnad på min iallafall
Annars gör rent förgasare osv
Har en italkit racing tändning till salu passar aerox med mera, och även en mhr 80cc cylinder pma för mer info!!!!!

KOLLA IN MITT MC3 PROJEKT!!! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52395
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Kan ha skurit lite lätt också, om inget hjälper (rengörnig av förgasare, byta tändstift osv.) ta loss cylindern och kolla omloppet och kolv.
Helt Räser
Skriv svar