Underliggande till AM6

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

jojomaen
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 9 februari 2013, 10:40

Underliggande till AM6

Inlägg av jojomaen »

Hej ,har en Peugot XPS 04. Precis köpt ett MetraKit SP, Och den passar inte in till motorn, Har en AM6 motor och MetraKit SP ska passa till AM6 motorer, Kan man köpa något munstycke eller hur gör jag nu?
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Finns olika adaptrar som man monterar där kröken går in i cylindern!

Finns nog att köpa på www.twostroke.se ;)
jojomaen
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 9 februari 2013, 10:40

Inlägg av jojomaen »

xDT50Rx skrev:Finns olika adaptrar som man monterar där kröken går in i cylindern!

Finns nog att köpa på www.twostroke.se ;)
Hur vet jag vilken adapter jag ska ha då?
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

om du har original cylinder så är avgasports diametern 25mm och röret anslutning är 28mm, finns en sån adapter gjord av TurboKit kostar ca 80kr. men va jag kommer ihåg på mitt gamla SP rör så kunde jag inte slänga på en adapter, så du ska ha en 25mm till 28mm adapter. sen hur du fäster de e röret får du lista ut själv ;)
jojomaen
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 9 februari 2013, 10:40

Inlägg av jojomaen »

HondaPojkeN skrev:om du har original cylinder så är avgasports diametern 25mm och röret anslutning är 28mm, finns en sån adapter gjord av TurboKit kostar ca 80kr. men va jag kommer ihåg på mitt gamla SP rör så kunde jag inte slänga på en adapter, så du ska ha en 25mm till 28mm adapter. sen hur du fäster de e röret får du lista ut själv ;)
Okej, Tackar, Denna menar du nog http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=5937. Jag köpte Metrakit SP'n på blocket för 900kr, Men den har fått några smällar, Borde jag lämna tillbaka den eller "bucklorna" kanske inte gör så mycket skillnad, Vill du ha bilder så skriv ett PM till mig så kan jag skicka via mobil :)
Skriv svar