Tråd om 12:A

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Tråd om 12:A

Inlägg av Granberg »

snälla kan inte nån lägga upp lite bilder eller en film hu fan man gör en 12:a så den blir bra =)
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp

Re: Tråd om 12:A

Inlägg av Seenz »

Granberg skrev:snälla kan inte nån lägga upp lite bilder eller en film hu fan man gör en 12:a så den blir bra =)
*

Menar du om man svetsar en eller?
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Re: Tråd om 12:A

Inlägg av Granberg »

Seenz skrev:
Granberg skrev:snälla kan inte nån lägga upp lite bilder eller en film hu fan man gör en 12:a så den blir bra =)
*

Menar du om man svetsar en eller?

aa men finns det och beställa eller? :S
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Till viken moped?
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Inlägg av Granberg »

Alyzzzer skrev:Till viken moped?

Aerox
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew

Inlägg av Pulze »

Granberg skrev:
Alyzzzer skrev:Till viken moped?

Aerox
tror mxabbe säljer :)
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ll-aerox-/

Finns ju många som säljer här på tsr?:) själv söker jag tolva till slider och de e rena helvetet.
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Inlägg av Granberg »

Alyzzzer skrev:http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ll-aerox-/

Finns ju många som säljer här på tsr?:) själv söker jag tolva till slider och de e rena helvetet.

tackar :D

hahah aa skulle kunna tro de ;)
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew

Inlägg av Pulze »

det ska väl finnas på twostroke.se?
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Man tycker ju det!:) men om nån har nån... Pm:a!:)

Och arå lugnt! Lycka till:)
Användarens profilbild
Maxlengdell
Elmoped

Inlägg av Maxlengdell »

är du skön eller? svårt att hitta?
tog 30 sek för att hitta denna: http://www.scooter-teile.com/Wheelie-Ba ... tellbar_1
YAMAHA <3 DT50 R!

söker mk thrower eller annat trimrör. mellan register, lite topp och lite acc. lite av varje helt enkelt! :)

Spana in skidfilmen :)

http://www.youtube.com/watch?v=7Uoxcwuu ... e=youtu.be

//Max
ohrneos
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av ohrneos »

jag har en tolva till neos ifall någon är sugen. den är svart med skateboard däck där bak :) säljer den billigt. skicka ett sms 0706858487
ta och släng ett öga på mitt racing k50 projekt!!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=44724
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Kan ingen mod/ crew klistra denna tråd. Så kan alla lägga upp bilder på sina tolvor osv en tolva tråd helt enkelt där allt sank om tolvor skrivs i.:)
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Inlägg av Granberg »

Alyzzzer skrev:Kan ingen mod/ crew klistra denna tråd. Så kan alla lägga upp bilder på sina tolvor osv en tolva tråd helt enkelt där allt sank om tolvor skrivs i.:)

låter bra gör en du ;)
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Flyttar till Stuntfrågor

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Granberg skrev:
Alyzzzer skrev:Kan ingen mod/ crew klistra denna tråd. Så kan alla lägga upp bilder på sina tolvor osv en tolva tråd helt enkelt där allt sank om tolvor skrivs i.:)

låter bra gör en du ;)
nej men vi fortsätter bara på denna då :)
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Inlägg av Granberg »

Alyzzzer skrev:
Granberg skrev:

låter bra gör en du ;)
nej men vi fortsätter bara på denna då :)

låter bra :D
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

kan väll passa på att säga att ja har en 12a till salu till Ludix hämtas i malmö
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Inlägg av Granberg »

Men som jag sa tidigare, finns det ingen som har nå bilder på när ni gjorde era 12:er =)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Ett tips, gör en mall av tunn plåt. Som du kan böja osv. Till exempel byggplåt (0.6mm plåt) Sen efter det är det inte så svårt att göra samma sak, fast med svets, vinkelslip och plattjärn.
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Mm de e nog smart faktiskt!:)
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Hugge66 »

Bra tråd kan komma med lite tips då jag har byggt några tolvor nu jag börjar alltid med att märka ut hålen där tolvan ska fästas som min slider tex där finns det fyra hål ovanför bakhjulet men det var svårt att bygga plattjärn och runtjärn direkt på , så fick bygga små distanser som gick en bit ner mot bakhjulet som jag mätte hur långa dom behövde vara för att inget skulle ta imot om jag satte två rör bitar där sen så ett tips är alltid att börja från där man fäster tolvan

Bild

samt en bild där ni ser dom små distanserna jag har gjort även röret på bilden är till salu mk ecologic lågvarvs rör pma för mer info!

sedan byggde jag en tolva till min aerox där det blev lite mer utmaning då jag inte har några färdiga fästen men borrade två hål lite längre fram i ramen där jag satte m8 skruvar ännu ett tips börja framifrån och gå bakåt! men sen upptäckte jag att det inte fanns något mer ställe att fästa på längden så fick sätta ett plattjärn i mitten där igenligen baklampan fästas mätte sedan hur brett den lille plattan skulle vara

sedan slängde jag på två långa 8,5 rostfritt plattjärn som från början var 1,5meter (man behöver inte använda så mycket igentligen men jag har obegränsat med järn hemma haha) långa frånbörjan sedan tog jag bara och kapa ner bit för bit tills jag tyckte att den stod lagom högt sedan använder jag alltid en bit rektangulärt järnbit som jag lägger på marken och sen ritar jag med en penna på tolvan så det blir ett raktsträck så hela plattan där bak på tolvan kommer ta i och bli rak!

samt för att få alla hål exakta rekomenderar jag att ni använder ett skjutmått och ritsare

Bild

på bilden är det ett skjutmått och en ritsare har ist en liten vasskant på den yttersta tappen som man dra streck med så man kan se var man ska borra hålen men går att göra med skjutmått oxå men bättre med ritsare

samt en bild på hur min tolva på aeroxen blev :

Bild

hoppas detta hjälper någon !

mvh hugge66
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Fan vad schysst av dig att visa och så!:)
Senast redigerad av Alyzzzer den 15 februari 2013, 07:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Granberg
Avstängd

Inlägg av Granberg »

Hugge66 skrev:Bra tråd kan komma med lite tips då jag har byggt några tolvor nu jag börjar alltid med att märka ut hålen där tolvan ska fästas som min slider tex där finns det fyra hål ovanför bakhjulet men det var svårt att bygga plattjärn och runtjärn direkt på , så fick bygga små distanser som gick en bit ner mot bakhjulet som jag mätte hur långa dom behövde vara för att inget skulle ta imot om jag satte två rör bitar där sen så ett tips är alltid att börja från där man fäster tolvan

Bild

samt en bild där ni ser dom små distanserna jag har gjort även röret på bilden är till salu mk ecologic lågvarvs rör pma för mer info!

tack, det där var verkligen till stor hjälp :D

sedan byggde jag en tolva till min aerox där det blev lite mer utmaning då jag inte har några färdiga fästen men borrade två hål lite längre fram i ramen där jag satte m8 skruvar ännu ett tips börja framifrån och gå bakåt! men sen upptäckte jag att det inte fanns något mer ställe att fästa på längden så fick sätta ett plattjärn i mitten där igenligen baklampan fästas mätte sedan hur brett den lille plattan skulle vara

sedan slängde jag på två långa 8,5 rostfritt plattjärn som från början var 1,5meter (man behöver inte använda så mycket igentligen men jag har obegränsat med järn hemma haha) långa frånbörjan sedan tog jag bara och kapa ner bit för bit tills jag tyckte att den stod lagom högt sedan använder jag alltid en bit rektangulärt järnbit som jag lägger på marken och sen ritar jag med en penna på tolvan så det blir ett raktsträck så hela plattan där bak på tolvan kommer ta i och bli rak!

samt för att få alla hål exakta rekomenderar jag att ni använder ett skjutmått och ritsare

Bild

på bilden är det ett skjutmått och en ritsare har ist en liten vasskant på den yttersta tappen som man dra streck med så man kan se var man ska borra hålen men går att göra med skjutmått oxå men bättre med ritsare

samt en bild på hur min tolva på aeroxen blev :

Bild

hoppas detta hjälper någon !

mvh hugge66
PalzaR
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PalzaR »

Hej funderar på att bygga en 12a till min blaster och undrar hur lång den ska vara? Och vilken vinkel plattjärnet ska vara?

Tacksam för svar!:)
Bild
Skriv svar