Ja som rubriken undrar jag varför ingen har subframe? Jag själv tycker det är sjuuukt snyggt och enkelt att göra själv. Vad finns det för anledningar att inte skaffa det? Skulle va schysst om någon förklarade för mig
Ju längre än moped är desto svårare är dom att köra, kört en Yamaha DT med förlängd Derbisving, var helt åt helvete när man skulle svänga. Fördelen är ju dock vridmometets kraft att den inte behöver vara så tung framtill utan att längden hjälper till för att slippa att den reser sig i race.
k-skåpet skrev:Ju längre än moped är desto svårare är dom att köra, kört en Yamaha DT med förlängd Derbisving, var helt åt helvete när man skulle svänga. Fördelen är ju dock vridmometets kraft att den inte behöver vara så tung framtill utan att längden hjälper till för att slippa att den reser sig i race.
jag har förlängt svingen på min ganska mycket, och det enda jag tycker stämmer på det som ni beskriver är att de är svårare att få gasres, jag har dragit bakhjulet några meter men det är inte det lättaste kan jag lova!
moppepojk skrev:jag har förlängt svingen på min ganska mycket, och det enda jag tycker stämmer på det som ni beskriver är att de är svårare att få gasres, jag har dragit bakhjulet några meter men det är inte det lättaste kan jag lova!
Tycker du det blir svårt att svänga? är det stor skillnad på svängradien?
moppepojk skrev:jag har förlängt svingen på min ganska mycket, och det enda jag tycker stämmer på det som ni beskriver är att de är svårare att få gasres, jag har dragit bakhjulet några meter men det är inte det lättaste kan jag lova!
bild?
Man kanske inte ser hur lång den egentligen är men den är bra mycket längre än org
LennartTuning skrev:fördelen med subframe, alltså med ett förlängt motorfäste
Mindre gasres
stabilare i höga farter
nackdelarna är:
större vändradie
svårare att svänga med.
krävs svets och andra verktyg
alltså, subframen som s6 säljer som gör att man kan ha förgasaren bakåt förlänger inte motorfästet. samma mått som org.
Lånar tråden lite. S6 subframe till aerox passar den endast på aerox eller också på en beta ark, som jag har?
den passar med det är inte bolt on hade de på min beta ark när jag hade midrace motorn på den, tyvärr har jag int bild på det med s6 subramen är bredare än beta upphängningen
Svetsa eget, det tänker jag göra till min Aerox.
Jag ser ärligt talat ingen anledning till original motorfästets funktioner.
Möjligtvis om det skulle minsta lite vibrationer men det har jag väldigt svårt att tro.
Dessutom är det så galet fult att man blir ledsen ^^
Svetsa om är det som gäller för min del.