http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15933831.ab
De flesta har förmodligen sett detta, men vad tycker ni? Själv tycker jag att det är ganska rasistiskt att man inte får vara med för att man ser annorlunda ut.
Edit: Bättre? Annars får jag ändra då jag kommer hem, ska nämligen bort nu.
Senast redigerad av Fatzy den 14 december 2012, 16:38, redigerad totalt 1 gånger.
derbiofc skrev:
Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
gillar hur varje gång en svensk tradition ändras eller försvinner så klagar folk över fb i 2 dagar om att det har gått för långt osv, men det partiet som faktiskt vill ändra på detta och ha kvar traditionerna smutskastas ju och ses som rasister av samma människor, hyckleriet är gigantiskt och man blir ju bara trött på människor i allmänhet
Patetiskt! Skyll inte bara på svenska regeringen för dom hade inte gjort något åt saken om inte några hade klagat. Felet i mina ögon är dom som klagar på sådana småsaker. Speciellt dom som blir arga på Sverige för att vi kollar på det, i sådana fall borde de gå o pissa på Walt Disneys grav då det är han som är "rasisten".
jag tycker det gick sjukt för långt när man inte fick vara pepparkaka i luciatåget men dethär... FÖR SATANA ÄNDRA PÅ DET HELIGASTE JÄVLA PROGRAMET PÅ HELA JSATANS ÅRET... NACKSKOTT
förstår inte varför man verkligen letar efter och försöker ta bort varenda grej som kan verka "stötande" ?
varför ens anmärka på hudfärg/ursprung mm. vad har det för betydelse egentligen? det är att man tar bort allt som kan vara lite "känsligt" som är racistiskt!
och det komiska i det hela är att knappt någon ens har reflekterat över detta innan för varken dom med svenskt eller utländskt ursprung tar illa upp. men dom där tomtarna som kommer på sånt här försöker verkligen trycka i oss att det är "racistiskt"
är det inte lika rasistiskt att klippa bort alla med mörk hudfärg/annat ursprung mm?
allt detta jävla snack om att allt svensk är rasistikt....
Har själv en mormor på 70år som säger negerbollar och är endå inte det minsta rasist. Iaf tycker allt detta bråk om de svenska traditionerna är så dumt som det kan bli, jag kan erkänna att jag inte tycker om ¨mörkhyade¨ men det har sina anledningar!
Jag vill bara säga att det är SVENSKA TRADITIONER som INVANDRARE som inte har ett piss att säga till om egentligen, om de tycker att allt är rasistiskt här så undrar jag va faan de kom hit för egentligen...
Vart är Sverige på väg egentligen...
Ja tycker dock att det är rasistiskt att mörka dockor och judiska gubbar inte får va med. Då kan man ju ta bort alla ankor med för det är rasistiskt att de är vita!
derbiofc skrev:
Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Enligt mig så har dem/den personen på Disney som valt detta beslut är som sagt enligt mig väldigt rasmedvetna, jävla rasister.
HEHE. Varje dag som går så gråter jag blod för att jag vet att det pågår just nu ett folkmord på vita just nu. Vårat samhälle, Sverige förändras ständigt och anpassas hela tiden så det ska bli bättre för ICKE-svenskar. Dvs invandrare med utrikesfödda föräldrar!
Rasism, HMF, HETS MOT FOLKGRUPP.. den lagen inkluderar inte svenskar.
Man blir ju bara äckligt jävla sur på sånt här.... VARFÖR I HELA HELVETET SKA VI CENSURERA SVENSKA TRADITIONER? Vi bor ju i Sverige förfan, snart byter dom väl namn på landet också..
Jag har då aldrig tänkt på att gubben var jude.. Aldrig brytt mig speciellt mycket hur de ser ut, men nu sitter folk och analyserar varenda sak i världen som kan verka stereotypiskt... Snart får man väl inte säga vitlök och svart peppar osv..
derbiofc skrev:
DEA!! skrev:Det gör dom ju för att dom inte ska verka sämre än några andra länder. Alla länderna ställer sig och kollar på varandra och det blir en kedjereaktion.
derbiofc skrev:
derbiofc skrev: