Kalle Ankas julafton Censureras

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Rätt eller fel att censurera?

Omröstningen slutade 24 december 2012, 16:34

Rätt, man ska se ut på ett visst sätt om man ska vara med i tv!
3
5%
Fel, j*vligt rasistiskt att man inte får vara med för att man ser ut på ett speciellt sätt!
58
95%

Antal röster: 61

Fatzy
Svårstartad skrothög

Kalle Ankas julafton Censureras

Inlägg av Fatzy »

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15933831.ab
De flesta har förmodligen sett detta, men vad tycker ni? Själv tycker jag att det är ganska rasistiskt att man inte får vara med för att man ser annorlunda ut.

Edit: Bättre? Annars får jag ändra då jag kommer hem, ska nämligen bort nu.
Senast redigerad av Fatzy den 14 december 2012, 16:38, redigerad totalt 1 gånger.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Bättra på rubriken!
Användarens profilbild
creppish
Avstängd

Inlägg av creppish »

gillar hur varje gång en svensk tradition ändras eller försvinner så klagar folk över fb i 2 dagar om att det har gått för långt osv, men det partiet som faktiskt vill ändra på detta och ha kvar traditionerna smutskastas ju och ses som rasister av samma människor, hyckleriet är gigantiskt och man blir ju bara trött på människor i allmänhet

ska fan flytta till dalarna och bo med renar...
mitt Senda projekt, ta en snabbtitt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43974

Välkommen till sverige, där du lever som en kung och får sympati av hela befolkningen sålänge du heter Achmed eller är född i en rik familj!
PalzaR
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PalzaR »

Dom som tar det racistiskt har ju valt att flytta till Sverige då får dom je f*n i våra traditioner

EDIT:jag är inte rasist!
Bild
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Patetiskt! Skyll inte bara på svenska regeringen för dom hade inte gjort något åt saken om inte några hade klagat. Felet i mina ögon är dom som klagar på sådana småsaker. Speciellt dom som blir arga på Sverige för att vi kollar på det, i sådana fall borde de gå o pissa på Walt Disneys grav då det är han som är "rasisten".
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Hahaha fan va löjligt.

Mona Sahlin har vart i farten

Bild

Gudrun har säkert varit med på ett hörn och ho**t lite ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

sjukt att man kan vara en sån rasist och tolka det på det sättet..

det är rasistiskt att inte säga negerboll!
Bild
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Sverige börjar bli rasister åt andra hållet. Dom vill ta bort det dom själv byggt upp för att inte vara rasister... Tycker det är helt fel.
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

jag tycker det gick sjukt för långt när man inte fick vara pepparkaka i luciatåget men dethär... FÖR SATANA ÄNDRA PÅ DET HELIGASTE JÄVLA PROGRAMET PÅ HELA JSATANS ÅRET... NACKSKOTT :evil:
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Hemlige Arne
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hemlige Arne »

så sjukt jävla löjligt är det! snart så får vi inte ens spela med svarta hockey puckar... :x
Vissa faller för grupptryck. Men jag faller för Laddtryck!
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

ja jag blev ganska arg när läste det... :shock:

LÖJLIGT!!!!!!!
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
friberg
Varnad

Inlägg av friberg »

jag tycker att vi får ta bort snön, den är ju faktiskt vit, någon kanske tar illa upp.
*fult ord* mods
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew

Inlägg av Pulze »

friberg skrev:jag tycker att vi får ta bort snön, den är ju faktiskt vit, någon kanske tar illa upp.
jag tycker vi tar bort den så man kan åka moppen på asfalten, fan asfalten är svart säkert någon som tar illa upp att man åker på deras hudfärg
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

finns inga kommentarer, så larvigt.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

förstår inte varför man verkligen letar efter och försöker ta bort varenda grej som kan verka "stötande" ?

varför ens anmärka på hudfärg/ursprung mm. vad har det för betydelse egentligen? det är att man tar bort allt som kan vara lite "känsligt" som är racistiskt!

och det komiska i det hela är att knappt någon ens har reflekterat över detta innan för varken dom med svenskt eller utländskt ursprung tar illa upp. men dom där tomtarna som kommer på sånt här försöker verkligen trycka i oss att det är "racistiskt"

är det inte lika rasistiskt att klippa bort alla med mörk hudfärg/annat ursprung mm?

förstår bara inte hur dom tänker..
GuZt4v
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GuZt4v »

allt detta jävla snack om att allt svensk är rasistikt....

Har själv en mormor på 70år som säger negerbollar och är endå inte det minsta rasist. Iaf tycker allt detta bråk om de svenska traditionerna är så dumt som det kan bli, jag kan erkänna att jag inte tycker om ¨mörkhyade¨ men det har sina anledningar!
Jag vill bara säga att det är SVENSKA TRADITIONER som INVANDRARE som inte har ett piss att säga till om egentligen, om de tycker att allt är rasistiskt här så undrar jag va faan de kom hit för egentligen...
Vart är Sverige på väg egentligen...
Bild
Danne: Bevisa vad du går för bensinballe :D

Kolla mitt Derbi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33274
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Ser glatt på detta! Ju mer sånt här Sveriges pantade politiker hittar på, ju mer Sverigedemokrater blir det! :)

Det är ju trots allt inte invandrare/judar/svarta som tar illa upp, utan politiker.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

PK skrev:Ser glatt på detta! Ju mer sånt här Sveriges pantade politiker hittar på, ju mer Sverigedemokrater blir det! :)

Det är ju trots allt inte invandrare/judar/svarta som tar illa upp, utan politiker.
Hahhaha bästa jag läst idag <3
Användarens profilbild
LillaNissen
Svårstartad skrothög

Inlägg av LillaNissen »

Bara jag som tycker det låter mer rasistiskt att ta bort dem då det är som att Negrar, Judar och Blondiner inte får vara med på Tv? ;P
Bild
Klicka för att komma till mitt Puch Maxi projekt.
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Haha det e helt sjukt!! Om dom tar bort dom borde dom ta bort alla vita... För det e ju lika rasistiska mot alla oss vita..
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

Det är inte Sveriges regering som bestämmer detta.... DET ÄR DISNEY SJÄLVA!!!!
Användarens profilbild
Jimmye
Elmoped

Inlägg av Jimmye »

Ja tycker dock att det är rasistiskt att mörka dockor och judiska gubbar inte får va med. Då kan man ju ta bort alla ankor med för det är rasistiskt att de är vita!
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

"Stephen Mowbray, chef för programinköp på SVT, säger att han accepterar Disneys beslut och att SVT inte har planer på att visa den gamla versionen."

Vad hade hänt om SVT visat den "gamla" versionen? Hade de blivit stämda?
Senast redigerad av Fatzy den 15 december 2012, 00:52, redigerad totalt 1 gånger.
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Enligt mig så har dem/den personen på Disney som valt detta beslut är som sagt enligt mig väldigt rasmedvetna, jävla rasister.

HEHE. Varje dag som går så gråter jag blod för att jag vet att det pågår just nu ett folkmord på vita just nu. Vårat samhälle, Sverige förändras ständigt och anpassas hela tiden så det ska bli bättre för ICKE-svenskar. Dvs invandrare med utrikesfödda föräldrar!

Rasism, HMF, HETS MOT FOLKGRUPP.. den lagen inkluderar inte svenskar.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

skulle jag vara invadrare/mörkhyad skulle jag känna mig förnedrad av att dom hela tiden tar bort/censurerar såna här typer av grejer.
Användarens profilbild
will3
Gangster

Inlägg av will3 »

Man blir ju bara äckligt jävla sur på sånt här.... VARFÖR I HELA HELVETET SKA VI CENSURERA SVENSKA TRADITIONER? Vi bor ju i Sverige förfan, snart byter dom väl namn på landet också..
Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Nu var det ju disney personligen som tog bort det och det är inte bara Sverige som visar det på julafton :wink:
Användarens profilbild
will3
Gangster

Inlägg av will3 »

DEA!! skrev:Nu var det ju disney personligen som tog bort det och det är inte bara Sverige som visar det på julafton :wink:
Nej men det har varit en svensk jultradition i 60 år eller nåt sånt?
Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Jo det är klart att det är en tradition. Synd att den ska förstöras. Men dom förstör ju för fler länder om vi säger så.
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Jag har då aldrig tänkt på att gubben var jude.. Aldrig brytt mig speciellt mycket hur de ser ut, men nu sitter folk och analyserar varenda sak i världen som kan verka stereotypiskt... Snart får man väl inte säga vitlök och svart peppar osv..
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

DEA!! skrev:Nu var det ju disney personligen som tog bort det och det är inte bara Sverige som visar det på julafton :wink:
men svt bestämmde själva att dom ville visa den nya versionen man får ju fortfarande visa den gamla :)
har ni funderingar runt a-/epa-traktorer är det bara att pm'a :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43481
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Det gör dom ju för att dom inte ska verka sämre än några andra länder. Alla länderna ställer sig och kollar på varandra och det blir en kedjereaktion.
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

DEA!! skrev:Det gör dom ju för att dom inte ska verka sämre än några andra länder. Alla länderna ställer sig och kollar på varandra och det blir en kedjereaktion.
Så alltså faller SVT för grupptrycket?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Hur skulle du annars se det? Om man tydligen fick visa det ändå..
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Bra fråga...
Det går utför för Sverige nu.. SD kommer snart vara största partiet om det fortsätter såhär.
Skriv svar