Hej!
Satte på ett metrakit idag (låter skit högt ! Någon som vet hur man får de lite tystare? )
Iallafall så liksom går den konstigt . I 1:an så varvar den segt.. o efter en stund när den kommer upp i varvs så drar den på . Sen växlar man till 2:an o då går den sakta upp till 8 tusen varv då drar den på igen.
Är det munstycket som är fel eller luftskruven ? Har 63 munstycke på nu.
Det är ett metrakit thrower.
Men endel säger att det är ett höggradigt rör men tycker ändå den ska gå bättre på låga varv . Den orkar typ inte 3:ans växel ju !
Har inga munstycke hemma men vilka storlekar ska man köpa ?
Kalletheboy skrev:Det är ett metrakit thrower.
Men endel säger att det är ett höggradigt rör men tycker ändå den ska gå bättre på låga varv . Den orkar typ inte 3:ans växel ju !
Har inga munstycke hemma men vilka storlekar ska man köpa ?
Mk Thrower är högvarvigt... Jag antar att du har en Derbi Senda med EBS motor och 14mm PHVA eftersom du har 63 strl på munstycket. För att få en bra effekt kurva då bör du dreva den 16-65 eller 13-53 (dom två drevningarna har samma utväxling). Sen bör du ta bort insugskanalen på luftfilterboxen och byta till ca 80-84 munctycke. Då kommer du även få en toppfart på 85 kmh vid 10 000 rpm där cdi boxen stryper.
Kortfattat:
1. 82 munstycke.
2. Ta bort insugsanalen på luftfilterboxen.
3. Dreva den 13-53 eller 16-65.
Då kommer den gå riktigt bra. Och gör inte som dom andra säger... Lek inte med kopplingen för att komma upp i varv så att effekten kommer vid lägre fart. Om du gör som jag har skrivit ovan kommer du bara märka att den är trött på ettan upp till 8000 rpm och om du då varvar motorn till 10 000 rpm innan du växlar hamnar varvet för tvåan växel precis över kurvan så att du ändå ligger med bra effekt.
Hebbe skrev:Mk Thrower är högvarvigt... Jag antar att du har en Derbi Senda med EBS motor och 14mm PHVA eftersom du har 63 strl på munstycket. För att få en bra effekt kurva då bör du dreva den 16-65 eller 13-53 (dom två drevningarna har samma utväxling). Sen bör du ta bort insugskanalen på luftfilterboxen och byta till ca 80-84 munctycke. Då kommer du även få en toppfart på 85 kmh vid 10 000 rpm där cdi boxen stryper.
Kortfattat:
1. 82 munstycke.
2. Ta bort insugsanalen på luftfilterboxen.
3. Dreva den 13-53 eller 16-65.
Då kommer den gå riktigt bra. Och gör inte som dom andra säger... Lek inte med kopplingen för att komma upp i varv så att effekten kommer vid lägre fart. Om du gör som jag har skrivit ovan kommer du bara märka att den är trött på ettan upp till 8000 rpm och om du då varvar motorn till 10 000 rpm innan du växlar hamnar varvet för tvåan växel precis över kurvan så att du ändå ligger med bra effekt.
Hebbe skrev:Mk Thrower är högvarvigt... Jag antar att du har en Derbi Senda med EBS motor och 14mm PHVA eftersom du har 63 strl på munstycket. För att få en bra effekt kurva då bör du dreva den 16-65 eller 13-53 (dom två drevningarna har samma utväxling). Sen bör du ta bort insugskanalen på luftfilterboxen och byta till ca 80-84 munctycke. Då kommer du även få en toppfart på 85 kmh vid 10 000 rpm där cdi boxen stryper.
Kortfattat:
1. 82 munstycke.
2. Ta bort insugsanalen på luftfilterboxen.
3. Dreva den 13-53 eller 16-65.
Då kommer den gå riktigt bra. Och gör inte som dom andra säger... Lek inte med kopplingen för att komma upp i varv så att effekten kommer vid lägre fart. Om du gör som jag har skrivit ovan kommer du bara märka att den är trött på ettan upp till 8000 rpm och om du då varvar motorn till 10 000 rpm innan du växlar hamnar varvet för tvåan växel precis över kurvan så att du ändå ligger med bra effekt.