Derbi Senda xtreme 06 original

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
lindquist96
Elmoped

Derbi Senda xtreme 06 original

Inlägg av lindquist96 »

Derbi Senda xtreme 06 som är original som inte går igång. Stiftet blir blött när man kickar första kicken och när man ska springa igång den på 1:växel så låter det bööö men det är gnista fast den tänder ändå inte, Har köpt en ny cylinder samt kolv. vill tillägga att jag har 80 i munstycke för att det ska vara en fet blandning så den inte nyper. Vad kan vara felet skulle vara väldigt tacksam för svar för jag behöver verkligen moppen!

setup:
munstycke: 80
original rör
drevning: 13/53
cdi: Ostrypt
Cylinder: 50cc racing
Användarens profilbild
Baszs
Svårstartad skrothög

Inlägg av Baszs »

Den kan få tjuvluft någonstans kolla packingarna så dom sitter bra och tätt. Det kan komma ner kylarvatten till vevhuset så den inte tänder på kickarna för det :)

Edit: Stort munstycke för orginal rör.. Byt och kolla :) ner
lindquist96
Elmoped

Inlägg av lindquist96 »

ahh det kan det vara men att det är för stort munstycke tror jag inte för det har inget med att göra med tändningen att göra men innan jag bytte till trimrör så hade jag 86 som original i munstycke och den gick kanon! tack för svaret men jag vill ha fler tips vad jag kan göra.
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

lindquist96 skrev:ahh det kan det vara men att det är för stort munstycke tror jag inte för det har inget med att göra med tändningen att göra men innan jag bytte till trimrör så hade jag 86 som original i munstycke och den gick kanon! tack för svaret men jag vill ha fler tips vad jag kan göra.
Då har du för litet munstycke nu?
Helt Räser
lindquist96
Elmoped

Inlägg av lindquist96 »

Hur kan det vara för litet munstycke? vill bara säga att den inte går att rulla igång heller vi har till och med dragit med bil men det går ändå inte. Snälla behöver verkligen hjälp med moppen.

tacksam för fler svar!
zamme
Svårstartad skrothög

Inlägg av zamme »

lindquist96 skrev:Hur kan det vara för litet munstycke? vill bara säga att den inte går att rulla igång heller vi har till och med dragit med bil men det går ändå inte. Snälla behöver verkligen hjälp med moppen.

tacksam för fler svar!
Min Derbi va sån.. Jag hade en spricka i förgasaren! kolla igenom den.
Vit Derbi Senda xtreme-05

Setup:
Athena 70cc
Gianelli rör
21mm dellorto förgasare
Membran
Sportluft

Toppfart: 112km/h
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Kolla säkringen som sitter på pluskabeln vid batteriet (omdu nu har batteri) :)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Niklas Berntsson skrev:Kolla säkringen som sitter på pluskabeln vid batteriet (omdu nu har batteri) :)
Asso herregud...

Säkringen har absolut inget med att din moppe inte startar.

Vad va original munstycket på din moped? 86?

tveksamt, tror mer på 63! Släng i ett 70 munstycke o pröva starta den så ska de förmodligen gå bättre! Annars återkom!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

MrAndersson skrev:
Niklas Berntsson skrev:Kolla säkringen som sitter på pluskabeln vid batteriet (omdu nu har batteri) :)
Asso herregud...

tveksamt, tror mer på 63! Släng i ett 70 munstycke o pröva starta den så ska de förmodligen gå bättre! Annars återkom!
Ää jo!!
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Niklas Berntsson skrev:
MrAndersson skrev:
Asso herregud...

Ää jo!!
Snälla bara förklara för mig hur säkringen från + på batteriet kan vara anledningen till att hans moppe inte startar?

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

MrAndersson skrev:
Niklas Berntsson skrev:
MrAndersson skrev: Asso herregud...

Ää jo!!
Snälla bara förklara för mig hur säkringen från + på batteriet kan vara anledningen till att hans moppe inte startar?
Pluskabeln går till tändspolen och om säkringen har gått så tänder den inte!!

Vette fann om det gäller påmoppar dock^^
Men du borde i alla fall inte bli sur om någon har fel osv!! Du har gjort set i typ alla trådar du komenterat i!!!!
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Niklas Berntsson skrev:
MrAndersson skrev:
Niklas Berntsson skrev: Ää jo!!

Men du borde i alla fall inte bli sur om någon har fel osv!! Du har gjort set i typ alla trådar du komenterat i!!!!
Du har absolut ingen aning.. Står i reglerna att om du inte är säker så ska du inte svara utan att skriva de.
Det irriterar mig, folk som tror o skriver dynga.

Till ts, läs mitt förra inlägg.

Kolla In Min KTM Senda!

Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

MrAndersson skrev:
Niklas Berntsson skrev:
MrAndersson skrev: Snälla bara förklara för mig hur säkringen från + på batteriet kan vara anledningen till att hans moppe inte startar?

Du har absolut ingen aning.. Står i reglerna att om du inte är säker så ska du inte svara utan att skriva de.

Förklara då varför jag nte fick start på min moppe då när min säkring hade gått och sedan när jag satte i en ny så starta den????????????
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Niklas Berntsson skrev:
MrAndersson skrev:
Niklas Berntsson skrev: Pluskabeln går till tändspolen och om säkringen har gått så tänder den inte!!

Förklara då varför jag nte fick start på min moppe då när min säkring hade gått och sedan när jag satte i en ny så starta den????????????

starta moppen och ta ut säkringen...
en moppe har inga säkringar för att starta du behöver inte ens ett batteri för att den skall gå igång. somsagt man lär sig något nytt varje dag idag lärde du att mopen inte behöver säkringar för att starta.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Victorh skrev:
Niklas Berntsson skrev:
MrAndersson skrev: Du har absolut ingen aning.. Står i reglerna att om du inte är säker så ska du inte svara utan att skriva de.

starta moppen och ta ut säkringen...
en moppe har inga säkringar för att starta du behöver inte ens ett batteri för att den skall gå igång. somsagt man lär sig något nytt varje dag idag lärde du att mopen inte behöver säkringar för att starta.
Min aerox behöver så där lärde du dig något nytt...
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
Användarens profilbild
Hemlige Arne
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hemlige Arne »

Jag har kört utan säkring en hel sommar med min Derbi så det är nog inte säkringen ^^ men som dom andra har skrivit byt ner dig i munstycke lite :)
Vissa faller för grupptryck. Men jag faller för Laddtryck!
Användarens profilbild
Rieju_Jacob
Avstängd

Inlägg av Rieju_Jacob »

Om de n böar så har du för litet munstycke ? Min Rieju bööa mycke innan sen bytte jag upp mig några strl å nu går den jättefint, när du springer, om den vaknar när du chokar så är det att du behöver nytt större munstycke
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Här på TSR så är logiken på topp…

Kolla mitt Rieju-projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42936

Säljer mina longboardtruckar, PMa om du är intresserad
Bild
Skriv svar