Derbi Senda xtreme 06 som är original som inte går igång. Stiftet blir blött när man kickar första kicken och när man ska springa igång den på 1:växel så låter det bööö men det är gnista fast den tänder ändå inte, Har köpt en ny cylinder samt kolv. vill tillägga att jag har 80 i munstycke för att det ska vara en fet blandning så den inte nyper. Vad kan vara felet skulle vara väldigt tacksam för svar för jag behöver verkligen moppen!
setup:
munstycke: 80
original rör
drevning: 13/53
cdi: Ostrypt
Cylinder: 50cc racing
Den kan få tjuvluft någonstans kolla packingarna så dom sitter bra och tätt. Det kan komma ner kylarvatten till vevhuset så den inte tänder på kickarna för det
Edit: Stort munstycke för orginal rör.. Byt och kolla ner
ahh det kan det vara men att det är för stort munstycke tror jag inte för det har inget med att göra med tändningen att göra men innan jag bytte till trimrör så hade jag 86 som original i munstycke och den gick kanon! tack för svaret men jag vill ha fler tips vad jag kan göra.
lindquist96 skrev:ahh det kan det vara men att det är för stort munstycke tror jag inte för det har inget med att göra med tändningen att göra men innan jag bytte till trimrör så hade jag 86 som original i munstycke och den gick kanon! tack för svaret men jag vill ha fler tips vad jag kan göra.
Hur kan det vara för litet munstycke? vill bara säga att den inte går att rulla igång heller vi har till och med dragit med bil men det går ändå inte. Snälla behöver verkligen hjälp med moppen.
lindquist96 skrev:Hur kan det vara för litet munstycke? vill bara säga att den inte går att rulla igång heller vi har till och med dragit med bil men det går ändå inte. Snälla behöver verkligen hjälp med moppen.
tacksam för fler svar!
Min Derbi va sån.. Jag hade en spricka i förgasaren! kolla igenom den.
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Säkringen har absolut inget med att din moppe inte startar.
Vad va original munstycket på din moped? 86?
tveksamt, tror mer på 63! Släng i ett 70 munstycke o pröva starta den så ska de förmodligen gå bättre! Annars återkom!
Ää jo!!
Snälla bara förklara för mig hur säkringen från + på batteriet kan vara anledningen till att hans moppe inte startar?
Pluskabeln går till tändspolen och om säkringen har gått så tänder den inte!!
Vette fann om det gäller påmoppar dock^^
Men du borde i alla fall inte bli sur om någon har fel osv!! Du har gjort set i typ alla trådar du komenterat i!!!!
Snälla bara förklara för mig hur säkringen från + på batteriet kan vara anledningen till att hans moppe inte startar?
Men du borde i alla fall inte bli sur om någon har fel osv!! Du har gjort set i typ alla trådar du komenterat i!!!!
Du har absolut ingen aning.. Står i reglerna att om du inte är säker så ska du inte svara utan att skriva de.
Det irriterar mig, folk som tror o skriver dynga.
MrAndersson skrev:
Du har absolut ingen aning.. Står i reglerna att om du inte är säker så ska du inte svara utan att skriva de.
Till ts, läs mitt förra inlägg.
Förklara då varför jag nte fick start på min moppe då när min säkring hade gått och sedan när jag satte i en ny så starta den????????????
Niklas Berntsson skrev:
Förklara då varför jag nte fick start på min moppe då när min säkring hade gått och sedan när jag satte i en ny så starta den????????????
starta moppen och ta ut säkringen...
en moppe har inga säkringar för att starta du behöver inte ens ett batteri för att den skall gå igång. somsagt man lär sig något nytt varje dag idag lärde du att mopen inte behöver säkringar för att starta.
MrAndersson skrev:
starta moppen och ta ut säkringen...
en moppe har inga säkringar för att starta du behöver inte ens ett batteri för att den skall gå igång. somsagt man lär sig något nytt varje dag idag lärde du att mopen inte behöver säkringar för att starta.
Min aerox behöver så där lärde du dig något nytt...
Om de n böar så har du för litet munstycke ? Min Rieju bööa mycke innan sen bytte jag upp mig några strl å nu går den jättefint, när du springer, om den vaknar när du chokar så är det att du behöver nytt större munstycke
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah