Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Här på TSR så är logiken på topp…smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Precis det jag tänkt tack så mycket för så snabba svar !TheGrimReaper skrev:Du kan ju göra ett ca 100 med 1mm bor
Här på TSR så är logiken på topp…smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Munstycke 100 = 1mm.streamjr skrev:kommer inte bli nå bra då du måste ha så sjukt små borrar, tror storlekarna skiljer 0,01mm mellan varje...
det är mer lagerglapp än så i en pelarborr så det kommer inte bli nå bra.
Så är det nått jag borde ge mig på eller ska jag vänta tills jag får det jag har skickat efter ?bensinskalle skrev:Går att borra men chansen att det skulle råka bli rätt är ju inte direkt stor
Alltså att det munstycke du borrar fram är rätt för motorn.
Sen blir de ju inte alls samma yta i hålet när du borrar själv.
Här på TSR så är logiken på topp…smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Man vet ju inte heller om ett munstycke man köper är rätt för motorn så det är ömsesidigt.bensinskalle skrev:Går att borra men chansen att det skulle råka bli rätt är ju inte direkt stor
Alltså att det munstycke du borrar fram är rätt för motorn.
Sen blir de ju inte alls samma yta i hålet när du borrar själv.
finner inget fel med detta min pappa som har svarv på jobbet la upp ett munstycke och mit munstycke var storleken 56 och skulle strypa av moppen så vi svarva bara ner storlek för storlek och tillslut hade vi en moppe som gick perfekt och går fortfarande perfekt och munstycket ser ut som det är köpt i en butik... dock kan jag hålla med om att det inte är lätt gjort med ett borr och inte samma sak om man gör det med svarvErik_ skrev:Är man rädd om sin motor använder man inte såna metoder.
Hur kan man svarva ner ett hål så det blir mindre??Hugge66 skrev:finner inget fel med detta min pappa som har svarv på jobbet la upp ett munstycke och mit munstycke var storleken 56 och skulle strypa av moppen så vi svarva bara ner storlek för storlek och tillslut hade vi en moppe som gick perfekt och går fortfarande perfekt och munstycket ser ut som det är köpt i en butik... dock kan jag hålla med om att det inte är lätt gjort med ett borr och inte samma sak om man gör det med svarvErik_ skrev:Är man rädd om sin motor använder man inte såna metoder.
kjelle skrev:Är du utrustad med penis kommer du att göra det.moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Det huvudsakliga felet är att man inte vet om storleken blir RÄTT. Okej, motorn går bra. Hade den gått bättre med en storlek eller två större? Med de grejer de flesta har att borra med snackar vi ändå om att den faktiska hålstorleken kan skilja åtminstone 5-10 hundradelar mellan två likadana munstycken borrade med samma borr och maskin, så det går inte heller särskilt bra att borra två munstycken, ett steg för steg större tills moppen går sämre igen och det andra till samma storlek som det moppen gick bäst med för man vet inte om det faktiskt blir samma storlek.Hugge66 skrev:finner inget fel med detta min pappa som har svarv på jobbet la upp ett munstycke och mit munstycke var storleken 56 och skulle strypa av moppen så vi svarva bara ner storlek för storlek och tillslut hade vi en moppe som gick perfekt och går fortfarande perfekt och munstycket ser ut som det är köpt i en butik... dock kan jag hålla med om att det inte är lätt gjort med ett borr och inte samma sak om man gör det med svarvErik_ skrev:Är man rädd om sin motor använder man inte såna metoder.
man säger ju svarva ner för man tar ju bort materianNiklas Berntsson skrev:Hur kan man svarva ner ett hål så det blir mindre??Hugge66 skrev:finner inget fel med detta min pappa som har svarv på jobbet la upp ett munstycke och mit munstycke var storleken 56 och skulle strypa av moppen så vi svarva bara ner storlek för storlek och tillslut hade vi en moppe som gick perfekt och går fortfarande perfekt och munstycket ser ut som det är köpt i en butik... dock kan jag hålla med om att det inte är lätt gjort med ett borr och inte samma sak om man gör det med svarvErik_ skrev:Är man rädd om sin motor använder man inte såna metoder.
Förstår vad du menar men det går och blir ju helt ok om man inte orkar vänta på munstycke gjorde det mest för jag ville bli klar så man kunde ta moppen nästa dag till skolanDet huvudsakliga felet är att man inte vet om storleken blir RÄTT. Okej, motorn går bra. Hade den gått bättre med en storlek eller två större? Med de grejer de flesta har att borra med snackar vi ändå om att den faktiska hålstorleken kan skilja åtminstone 5-10 hundradelar mellan två likadana munstycken borrade med samma borr och maskin, så det går inte heller särskilt bra att borra två munstycken, ett steg för steg större tills moppen går sämre igen och det andra till samma storlek som det moppen gick bäst med för man vet inte om det faktiskt blir samma storlek.
Det går inte göra en ordentlig förgasarinställning utan att ha ett antal munstycken att prova sig fram med. Och ju mer effekt motorn ger, desto större risk att nått går sönder om man inte har rätt storlek.
Men svarvar man invändigt svarvar man upp, inte ner.Hugge66 skrev:man säger ju svarva ner för man tar ju bort materianNiklas Berntsson skrev:Hur kan man svarva ner ett hål så det blir mindre??Hugge66 skrev: finner inget fel med detta min pappa som har svarv på jobbet la upp ett munstycke och mit munstycke var storleken 56 och skulle strypa av moppen så vi svarva bara ner storlek för storlek och tillslut hade vi en moppe som gick perfekt och går fortfarande perfekt och munstycket ser ut som det är köpt i en butik... dock kan jag hålla med om att det inte är lätt gjort med ett borr och inte samma sak om man gör det med svarv