Tja! Idag när jag körde hem börja moppen låta konstigt där fram så jag tog av mig hjälmen körde iväg och körde fram huvet framför styret och de låter från kylaren och inte däcket och de låter precis som om jag hade satt en bit kartong på en cykel som slår mot ekrarna hela tiden.. Och de börjar låta när jag kommer upp i ~20 km/h.. Och jag fattar inte vad de är för de rör sig ju inget där inne vid kylaren förutom vattnet i kylaren.. Så är de någon som haft detta eller någon som vet vad de kan va? Förstår ni inte vad jag menar så fråga ist för att trycka bort.. behöver verkligen hjälp för jag vågar knappt köra för om de skulle vara fel på kylaren och den värmenyper..
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
LaNgEE skrev:det är ingenting med variator tyngerna eller remmen?
Han sa ju nyss att det kom från kylaren ditt ljushuvud...
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Du är säker på att det har att göra med just hastighet, inte varvtal? För om det har med hastigheten att göra och inte alls påverkas av varvtalet kan du nästan utesluta motorfel. Antagligen sitter ditt problem då omkring hastighetsmätaren om du har en. Kanske håller mätarvajern på att gå av och låter väldigt illa då den roterar 20km/h? Mätarvajern passerar ju intill kylaren på vägen till styret.
Prova lossa vajern och se om problemet är löst.
-ReM- skrev:Du är säker på att det har att göra med just hastighet, inte varvtal? För om det har med hastigheten att göra och inte alls påverkas av varvtalet kan du nästan utesluta motorfel. Antagligen sitter ditt problem då omkring hastighetsmätaren om du har en. Kanske håller mätarvajern på att gå av och låter väldigt illa då den roterar 20km/h? Mätarvajern passerar ju intill kylaren på vägen till styret.
Prova lossa vajern och se om problemet är löst.
Tack, någon som svara iaf! ska göra de imorgon!
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan