Nej det är det väl inte men andvänd bara andra lås så funkar detWennerbo skrev:Tja! Jag har hittat en rrx som jag vill köpa, det är lite fix med den bl.a. Så finns det inget Tändningslås för att nyckeln hade gått av. Det är en EU moppe så jag tror endå inte att den är snodd.
Och nu till min fråga är det säkert att köpa en moppe utan Tändningslås? Nått mer man bör tänka på då?
kjelle skrev:Är du utrustad med penis kommer du att göra det.moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Jo lite konstigt för ett original Tändningslås kostar nästan 1000 kr mesans nån kopia kostar 300... Jag köper nog den dyra isåfall inte kul om den skulle blid stulen för att man har haft nått billigt skit som inte är godkänt? Ska fråga om han har kvar låset, annars borde man ju kunna koppla förbi tändningen och gömma en switch någonstans?TheGrimReaper skrev:Tändningslås är ganska dyrt så titta först vad ett kostar så moppen inte blir alt för dyrDet går inte att få upp nyckeln som sitter fast? Så mansedan kan kopiera den
Perra.S skrev:Seriöst, är du ens på riktigt?potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.
Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt
Ok tack för svarCaToXXo skrev:Kolla efter ramnumret i papprena som han ska ha, kolla om numret stämmer med ramnumret på moppen (sitter på höger sida mellan gaaffelkronorna, ingraverat i ramen)
Stämmer det så är den troligen inte stulen.
Sen om du köper ett originallås eller en kopia är din ensak, jag har ett TNT-tändlås på min Senda och det funkar fint. Satt på när jag köpte moppen.
Klart det går att koppla till en switch istället, inga stora problem alls, men jag skulle nog hellre ha en nyckel.
Yes, TNT-låset funkar perfekt, finns styrlås på det också, som är bra att ha ofc.Wennerbo skrev:Ok tack för svarCaToXXo skrev:Kolla efter ramnumret i papprena som han ska ha, kolla om numret stämmer med ramnumret på moppen (sitter på höger sida mellan gaaffelkronorna, ingraverat i ramen)
Stämmer det så är den troligen inte stulen.
Sen om du köper ett originallås eller en kopia är din ensak, jag har ett TNT-tändlås på min Senda och det funkar fint. Satt på när jag köpte moppen.
Klart det går att koppla till en switch istället, inga stora problem alls, men jag skulle nog hellre ha en nyckel.men det är en eu moppe så jag tror att det inte är någon fara, så TNT låset funkar som ett vanligt? Då blir det nog ett sånt sen
Tack