Köpa moppe utan Tändningslås

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped

Köpa moppe utan Tändningslås

Inlägg av Wennerbo »

Tja! Jag har hittat en rrx som jag vill köpa, det är lite fix med den bl.a. Så finns det inget Tändningslås för att nyckeln hade gått av. Det är en EU moppe så jag tror endå inte att den är snodd.

Och nu till min fråga är det säkert att köpa en moppe utan Tändningslås? Nått mer man bör tänka på då?
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Re: Köpa moppe utan Tändningslås

Inlägg av Börniee »

Wennerbo skrev:Tja! Jag har hittat en rrx som jag vill köpa, det är lite fix med den bl.a. Så finns det inget Tändningslås för att nyckeln hade gått av. Det är en EU moppe så jag tror endå inte att den är snodd.

Och nu till min fråga är det säkert att köpa en moppe utan Tändningslås? Nått mer man bör tänka på då?
Nej det är det väl inte men andvänd bara andra lås så funkar det ;-)
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Tändningslås är ganska dyrt så titta först vad ett kostar så moppen inte blir alt för dyr :) Det går inte att få upp nyckeln som sitter fast? Så mansedan kan kopiera den :D

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped

Inlägg av Wennerbo »

TheGrimReaper skrev:Tändningslås är ganska dyrt så titta först vad ett kostar så moppen inte blir alt för dyr :) Det går inte att få upp nyckeln som sitter fast? Så mansedan kan kopiera den :D
Jo lite konstigt för ett original Tändningslås kostar nästan 1000 kr mesans nån kopia kostar 300... Jag köper nog den dyra isåfall inte kul om den skulle blid stulen för att man har haft nått billigt skit som inte är godkänt? Ska fråga om han har kvar låset, annars borde man ju kunna koppla förbi tändningen och gömma en switch någonstans? :P
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd

Inlägg av tompa221 »

Jag ska köpa en neos utan tändningslås men det är bara att köpa nytt för 500kr
kör på kopian det är samma kvalite oftast. Orginal delar är alltid dyrare!
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.

Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Kolla efter ramnumret i papprena som han ska ha, kolla om numret stämmer med ramnumret på moppen (sitter på höger sida mellan gaaffelkronorna, ingraverat i ramen)
Stämmer det så är den troligen inte stulen.

Sen om du köper ett originallås eller en kopia är din ensak, jag har ett TNT-tändlås på min Senda och det funkar fint. Satt på när jag köpte moppen.

Klart det går att koppla till en switch istället, inga stora problem alls, men jag skulle nog hellre ha en nyckel.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped

Inlägg av Wennerbo »

CaToXXo skrev:Kolla efter ramnumret i papprena som han ska ha, kolla om numret stämmer med ramnumret på moppen (sitter på höger sida mellan gaaffelkronorna, ingraverat i ramen)

Sen om du köper ett originallås eller en kopia är din ensak, jag har ett TNT-tändlås på min Senda och det funkar fint. Satt på när jag köpte moppen.

Klart det går att koppla till en switch istället, inga stora problem alls, men jag skulle nog hellre ha en nyckel.
Ok tack för svar :) men det är en eu moppe så jag tror att det inte är någon fara, så TNT låset funkar som ett vanligt? Då blir det nog ett sånt sen :)
Tack
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd

Inlägg av Z-K »

du kan skruva av undersidan av låset å ta en mejsel å vrida :)
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Z-K skrev:du kan skruva av undersidan av låset å ta en mejsel å vrida :)
Håll bara käften.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Wennerbo skrev:
CaToXXo skrev:Kolla efter ramnumret i papprena som han ska ha, kolla om numret stämmer med ramnumret på moppen (sitter på höger sida mellan gaaffelkronorna, ingraverat i ramen)

Ok tack för svar :) men det är en eu moppe så jag tror att det inte är någon fara, så TNT låset funkar som ett vanligt? Då blir det nog ett sånt sen :)
Tack
Yes, TNT-låset funkar perfekt, finns styrlås på det också, som är bra att ha ofc.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Wennerbo
Elmoped

Inlägg av Wennerbo »

Okej nice! :) vart köpte du det? Hittar inget på twostroke och det på cykelkraft var slut i lager tydligen...
Användarens profilbild
ConnyH
Svårstartad skrothög

Inlägg av ConnyH »

har ett orginal Derbi lås med tanklockslås :) intresserad? :) skicka pm isf :)
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

eller så kan man köra utan. har funkat i 2 år!
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Skriv svar