Rieju rrx stannar

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

VRG
Varnad
Inlägg: 174
Blev medlem: 7 mars 2011, 00:24

Rieju rrx stannar

Inlägg av VRG »

Har problem med min moppe körde cr 5km sen stannar den det är som ett värmenyp nästan, men cylindern var inte varm så var inte det och inte skar den heller, tror att det är fel på växelådan något med oljan för fick igång den körde på ettans växel och sen när jag skulle växla till tvåan gick den segt och när jag frikopplade dog den, kan det vara för lite olja i växellådan?
Användarens profilbild
liljegrenarN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 328
Blev medlem: 20 maj 2012, 14:13
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av liljegrenarN »

skulle de vara dåligt med olja borde de inte gått segt utan trögt och mer hackigt och rasslat. kolla upp soppatillförsel och färg på stift o gnista
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Låter som om han inte orkar.
Byt växellådsolja och ta loss cylindern och kolla så cylinderloppet och kolv+kolvringar mår bra
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
VRG
Varnad
Inlägg: 174
Blev medlem: 7 mars 2011, 00:24

Inlägg av VRG »

men kollade och det ska ju vara olja till skruven och fick luta den ganska mycket innan det rann ut, sen när oljan blir var blir den ju mer lättflytande så blir det ju mindre än vad det ska kanske kan vara oljan iaf! ;)
Användarens profilbild
liljegrenarN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 328
Blev medlem: 20 maj 2012, 14:13
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av liljegrenarN »

du har väl sae 10w30 i? den är ju flytande även kall
VRG
Varnad
Inlägg: 174
Blev medlem: 7 mars 2011, 00:24

Inlägg av VRG »

Har 10w40 tror jag för att det står det i instruktions boken och har kollat tändstiftet och det är fin färg på

Har giannelli 2t på
v-force membran och 21mm förgasare men har kört ungerfär 200mil med det innan men bytte nyss oljan i växellådan och till 2t oljan kan det vara det som är fel?
Användarens profilbild
liljegrenarN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 328
Blev medlem: 20 maj 2012, 14:13
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av liljegrenarN »

VRG skrev:Har 10w40 tror jag för att det står det i instruktions boken och har kollat tändstiftet och det är fin färg på

Har giannelli 2t på
v-force membran och 21mm förgasare men har kört ungerfär 200mil med det innan men bytte nyss oljan i växellådan och till 2t oljan kan det vara det som är fel?
vad menar du? att den inte får i sig rätt blandning av 2t-olja?:P du har väl automix?
VRG
Varnad
Inlägg: 174
Blev medlem: 7 mars 2011, 00:24

Inlägg av VRG »

Menar att det är fel på oljan kör inte fullsyntetiskt nu
Användarens profilbild
liljegrenarN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 328
Blev medlem: 20 maj 2012, 14:13
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av liljegrenarN »

aha :roll:
men orkar den varva ur på ettan sen som ett värme nyp på 2an? ta o kolla upp cylindern,kolv och se att de är som de ska.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Polarn har problem med att hans bara dör, han tror att det är nått med tändningen som har skavts sönder och jordas :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Skriv svar