KTM, dålig kvalité??

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

KTM, dålig kvalité??

Inlägg av GreckE »

tjenare ;)
ska köpa cross nu till sommaren, bestämmt mig för 125cc och har fått ett bra erbjudande på en KTM.
men min kompis (som har kawasaki) säger att KTM är dålig kvalité och går sönder lätt. och att det är jättemånga som säger de osv och att alla som har haft de har gått sönder.
men jag tycker att eftersom KTM är ett av de mest välkända märkena, kan dom ju inte ha sämst kvalité? eller äre så?
Användarens profilbild
timbooi23
Svårstartad skrothög
Inlägg: 154
Blev medlem: 12 maj 2010, 20:41
Ort: lerum

Inlägg av timbooi23 »

KTM ÄR JU BÄST!
nä men det är ju en smaksak, eftersom en cross har så korta serviceintervaller så är det svårt att märka någon större skillnad, men man kan ju ha otur och få en hoj med massa problem. din polare är förmodligen bara ledsen för att inte han hat ktm ;)

edit, jag vet av erfarenhet också ;)
Senast redigerad av timbooi23 den 16 maj 2012, 16:59, redigerad totalt 1 gånger.
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

KTM är bra kavlitét bara att det är massa emot de märket är väl för att de ä det kändaste ?.
kawa är ju lika bra som yamaha o.s.v. alltså nästan alla crollar är lika bra! bara att det är massor av fanboys till yamaha o kawasaki o.s.v. ..
men alla har sina egna åsikter ..
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

enligt av vad jag har hört från andra så är det ett riktigt bra märke! :)
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Jadu, enligt alla crossåkare så är alla märken skit, förutom det märket dom själva kör! :D
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

funkar väll :lol:

men kawa är klart bäst! :roll:

nej men klart alla funkar men det handlar ju mera om vad man tycker om, + var det inte dom gamla ktm modellerna som var ganska dåliga? men dom nya är bra fast suzuki hade också lite problem med dom gamla hojjarna.

fast jag har nästan bara sett bilder på ktm som gått sönder grovt som gaffel av cylinder sving osv men typ inga från kawa o dom andra
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Vad jag har sett och hört är det till 99% en smaksak. KTM, Kawa, Yamaha, Suzuki, GasGas, alla är lika bra om du frågar mig (som inte kan ett skit) :D
Well do ya, punk?
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

KTM är renodlade race maskiner, alltså "race ready" ifrån fabrik. Därför de är både dyra i inköp och i underhåll. Samt de går ofta sönder pga. de är sådant högt effekt uttag i dem. Är därför de får öken namnet som skitmaskiner.

Japaner är oftast lugnare i motorn och andra komponenter ifrån fabrik för att slippa dessa ras inför motions åkare. Därför "race kittar" man ofta japanare om man skall köra på högre nivå, KTM slipper oftast göra de då de är till för att köras hårt med ifrån fabriken.

Så personligen skulle jag inte köra KTM, då jag gärna vill ut och söndagsåka utan att komma hem och byta olja+filter och kolv varje månad. Däremot Suzuki, Kawazaki Yamaha MFL gör lite snällare maskiner, som en svensson har råd att åka på =)

Du kan jämföra KTM som en hyper, och japaner som en sport/mid setup. Vem får man mecka och underhålla mest ? :)

Edit: Säger inte att japanarna är skottsäkra, för de går också sönder. Sen när man kör crolle på tävlingsnivå så spelar de ingen större roll vad man kör, de går sönder och lä meckas hela tiden iaf :)
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Inlägg: 418
Blev medlem: 11 augusti 2009, 07:57
Ort: Lidköping
Kontakt:

Re: KTM, dålig kvalité??

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

GreckE skrev:tjenare ;)
ska köpa cross nu till sommaren, bestämmt mig för 125cc och har fått ett bra erbjudande på en KTM.
men min kompis (som har kawasaki) säger att KTM är dålig kvalité och går sönder lätt. och att det är jättemånga som säger de osv och att alla som har haft de har gått sönder.
men jag tycker att eftersom KTM är ett av de mest välkända märkena, kan dom ju inte ha sämst kvalité? eller äre så?
Om du vill ha en cross som du kan lita på och kan gasa med tills du själv inte vill mer, så kan du ta och köpa dig en KTM eller Yamaha :)

Dem håller mycket bra, och enligt mig så är KTM dem vassaste hojarna på marknanden och har varit det i de senaste 10åren! Men Yamaha som jag själv körde i 9 år var jävligt bra och det värsta som hände var att avgassystemet gick av efter landningen på ett hopp, men det såg bra ut och lät som fan efter så det gjorde inget.

Men vad du än gör lyssna inte på alla andra som säger att du ska köpa någon Kawasaki och Suzuki, dem är rena skiten! :evil: :wink:
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

ktm är grymm kvalle och sen går saker sönder och det beror ju på hur du sköter dom :) och kan säga en sak ktm 125 är underbar !
Användarens profilbild
MartinGro
Svårstartad skrothög
Inlägg: 154
Blev medlem: 29 augusti 2011, 14:58
Ort: Eskilstuna

Inlägg av MartinGro »

Farsan som har kört cross hela livet och han polare säger att man ska hålla sig undan dom pga kvaliten. Tycker själv att dom är snygga men har själv aldrig haft än kommer kommer aldrig skaffa :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Tänk taktiskt.

Vad har du för resurser där du bor? Har du en yama ÅF så är det ju smart att köpa yama. Reservdelspriser, kollat på sådant? Serviceintervall?

I övrigt är crossarna mer eller mindre identiska prestandamässigt. KTM är väl österrikiskt eller något sådant, resten kommer i princip från japan, så KTM är ju lite speciellt.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

tack för alla svar! ska tänkas kan meddela här vad det vart för nått ;)
mrderbiguy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 274
Blev medlem: 13 mars 2012, 14:22

Inlägg av mrderbiguy »

Stör mig på detta med cross osv , varför vill alla ha KTM ?? suzuki,kawa,honda osv är exakt lika bra om f*n inte bättre alltså , KTM är så mainstream , skaffa dig en riktig hoj dvs kawa,suzuki!

EDIT: Min m8 har en 125cc honda från 89 och kan säga att dom går som dagens crossar utan tvekan!
Derbi asså -.-
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Finskt ordspråk KTM = Korjaamolla taas maaanantaina

KTM= på service igen på måndag ;)
Användarens profilbild
NeosTobbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 294
Blev medlem: 4 januari 2012, 00:41

Inlägg av NeosTobbe »

Jag har en kawa, aldrig haft nått problem. Men sen har jag inte tyn kört dne så hårt eller nått sånt heller.
Bytte kolv för ett tag sen. Den förra hade gått rätt långt. Den var hur fin som helst.
Kan vara för att jag alltid kört med rätt olja mängd, låtit den bli varm innan man gasar osv.

Sen Suzuki, Yamaha och Kawasaki är ju japanskt så det är ju ingen större skillnad mellan dom 3 utom utséende.

KTM, jo aldrig kört en eller så. Min folk jag känner har och dom har inte haft nått problem.
Så alla håller ju beroende på hur man kör.
Sen är ju KTM dyrare än dom andra.
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
För han är bög :)
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

Här har du en lista med "de bästa crossarna" för varje årsmodell och storlek.. Det är vad tidningen "Motocross Action" fått fram i sina tester. Detta innefattar inte hållbarhet men den skulle jag säga är samma på alla märken, man kan inte säga att den ena är bättre än den andra då det beror på hur tidigare ägare kört och underhållit crossen.

Enligt listan så ska du ju helt klart köpa en yamaha! Jag har en 125cc suzuki o en 250cc honda, båda 2taktare. Haft suzukin i snart 3 år tror jag och varit helnöjd, även om nån del har gått sönder och sådär, men sånt får man räkna med när man köper en cross. Hondan har jag bara kört 3 gånger så den kan jag inte ge någon direkt utvärdering av mer än den går nåt så in i helvete ;)

min suzuki är 13 år gammal men går jämt med en crf250 som är 5 år nyare..

Nu när jag skulle köpa 250 så var jag helt öppen för vilket märke det skulle vara även om jag kört suzuki innan och har en ktm motard.. låg o väntade tills de skulle komma ut en fin, i närheten och till okej pris och nu blev det en honda, men ringde på yamaha kawa suzuki husqvarna också.


EDIT: sen finns det ju årmodeller man kanske ska hålla sig ifrån eller se över noga om man köper en sån, tex honda 125 mellan 98 och 00, den första aluramen, vanligt att den spricker i svetsarna.
Gamla suzuki (fram till 00) så är de vanligt att en avgasventil kan gå av (hände på min) så kollar du på en sån så hör dig för om dom är bytade, det är en klar fördel!

O lägg hellre nån tusenlapp till och byt upp dig i årsmodeller, ofta lättare att få tag på delar och den är mer värd sen när du säljer den
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

mrderbiguy skrev:Stör mig på detta med cross osv , varför vill alla ha KTM ?? suzuki,kawa,honda osv är exakt lika bra om f*n inte bättre alltså , KTM är så mainstream , skaffa dig en riktig hoj dvs kawa,suzuki!

EDIT: Min m8 har en 125cc honda från 89 och kan säga att dom går som dagens crossar utan tvekan!
jag har kollat på alla märken och känner inte för ett speciellt märke, men just nu finns det en KTM för ett bra pris med dom delarna.

bluerider94: vart är listan? :lol:
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Har du hittat en KTM till ett bra pris så ska du helt klart köpa den. KTM är ofta överpris på grund av att de säljs så lätt då många vill ha dem, men det säger dock inte att de är mindre bra för det. KTM är snygga, vassa och inte mindre hållbara än andra crossar. Gör servicen med rimliga mellanrum så kan den lika gärna hålla mycket bättre än någon kawa eller yama ;)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

bluerider94 skrev: EDIT: sen finns det ju årmodeller man kanske ska hålla sig ifrån eller se över noga om man köper en sån, tex honda 125 mellan 98 och 00, den första aluramen, vanligt att den spricker i svetsarna.
Detta har jag aldrig sett faktiskt? Inte på nån sån hoj nånsin... Har en 98 själv så blev lite intresserad av det du skrev.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Vivamackan
Elmoped
Inlägg: 18
Blev medlem: 7 januari 2012, 19:03
Ort: huddinge
Kontakt:

Inlägg av Vivamackan »

Vet ni vem Fredd e? Fredrik Johansson heter han sök på youtube Han åker Honda Suzuki. Han e proffs han åker på bra grejor!
Och en annan som Heter Fredrik Johansson.
Känner killen som kör trail. Kört Vm o Em i Svenskalandslaget i Trail han åker enduro ochså han säger att Ktm inte utväcklar sina motorer lika mkt som yamaha o honda o suzuki o kawasaki gör Och Det är mycket slitage Han kör Yamaha Som Jag gör! Gör som jag och flera andra Kör Yamha!

KEEP THE MONEY = KTM
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WtUj3br2 ... ure=fvwrel[/youtube]

jättedålig kvalitet, bara skit, vik hädan!
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

kör en Rm125 06 nu och är skit nöjd med den funkar bra osv :)

innan körde jag gammal kx125a och funkade också skit bra
och innan den en gammal kx80 och den piska jag skiten ur men ändå går den som fan! jag körde den vad 4år typ och aldrig bytt kolv men ändå fan fortsätter den! :lol:
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 590
Blev medlem: 29 oktober 2010, 19:55
Ort: Eddie Meduza

Inlägg av moppepojk »

enligt mig är det ju smaksak, jag kör en hondcr 125 och jag är nöjd men de är ju lite sega på låga varv, du måste gasa på en 125 för att få någon respons.
om jag va du så skulle jag köpt en ktm (äkta sx) i sådana fall då de är fabrikstrimade och kan nästan jämföras med en 250.
men saker motordelar på 125.or slits mycket fortare än på t.ex en 250 då man måste varva en 125 så otroligt mycket,
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

aerox-sami skrev:funkar väll :lol:

men kawa är klart bäst! :roll:

nej men klart alla funkar men det handlar ju mera om vad man tycker om, + var det inte dom gamla ktm modellerna som var ganska dåliga? men dom nya är bra fast suzuki hade också lite problem med dom gamla hojjarna.

fast jag har nästan bara sett bilder på ktm som gått sönder grovt som gaffel av cylinder sving osv men typ inga från kawa o dom andra
kawas gamla crossar va bränslepumpen dålig på så kawa har också vari skit förut :lol:
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

jag tror att alla märken har haft problem, men på sistone, kanske från 00 har dom börjat rycka upp sig och fixat dom problem som dom hade :)

äre nån som vet om KTM sx 03 har nått känt problem? :P
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

GreckE skrev:jag tror att alla märken har haft problem, men på sistone, kanske från 00 har dom börjat rycka upp sig och fixat dom problem som dom hade :)

äre nån som vet om KTM sx 03 har nått känt problem? :P
vattenpump. Annars är det bra Hojjar. Kör själv cross och kan inte klanka ner på någont märke alls faktiskt. ktm har dem assaste 125an utan tvekan. :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

2stroke4ever skrev:
GreckE skrev:jag tror att alla märken har haft problem, men på sistone, kanske från 00 har dom börjat rycka upp sig och fixat dom problem som dom hade :)

äre nån som vet om KTM sx 03 har nått känt problem? :P
vattenpump. Annars är det bra Hojjar. Kör själv cross och kan inte klanka ner på någont märke alls faktiskt. ktm har dem assaste 125an utan tvekan. :)
jaså vilket sätt? :)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

packboxen in till växellådan har en tendens att gå sönder så det kommer in vatten i oljan. Men det är ju inte så att det går sönder stup i kvarten, men värt att tänka på iaf! Sen är det ju skönt att inte ha ett länkage att skönda om som samtliga andra 125or har, även om det kan vara lite stötigare vid mindre gupp än normalt, inget du kommer märka så det är nog bara positivt för din del :wink:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

2stroke4ever skrev:packboxen in till växellådan har en tendens att gå sönder så det kommer in vatten i oljan. Men det är ju inte så att det går sönder stup i kvarten, men värt att tänka på iaf! Sen är det ju skönt att inte ha ett länkage att skönda om som samtliga andra 125or har, även om det kan vara lite stötigare vid mindre gupp än normalt, inget du kommer märka så det är nog bara positivt för din del :wink:
okej :D

"Sen är det ju skönt att inte ha ett länkage att skönda om som samtliga andra 125or har, även om det kan vara lite stötigare vid mindre gupp än normalt, inget du kommer märka så det är nog bara positivt för din del"
förstår jag inte riktigt vad du menar? :D
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

GreckE skrev:
2stroke4ever skrev:packboxen in till växellådan har en tendens att gå sönder så det kommer in vatten i oljan. Men det är ju inte så att det går sönder stup i kvarten, men värt att tänka på iaf! Sen är det ju skönt att inte ha ett länkage att skönda om som samtliga andra 125or har, även om det kan vara lite stötigare vid mindre gupp än normalt, inget du kommer märka så det är nog bara positivt för din del :wink:
okej :D

"Sen är det ju skönt att inte ha ett länkage att skönda om som samtliga andra 125or har, även om det kan vara lite stötigare vid mindre gupp än normalt, inget du kommer märka så det är nog bara positivt för din del"
förstår jag inte riktigt vad du menar? :D
KTM började inte med länkage förrens 2010 (eller -11?), innan har dom kört vanligt enkelsystem (dvs dämpen rakt mot ovansidan av svingen)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

Som på nyare Derbi. Att stötdämparen sitter fast i en sak som sedan sitter fast i både svingen och i ramen. Det gör det hela mer följsamt och lite bekvämare, framför allt i små gupp. Dock betyder det att du har ca 3st lager till att lägga ut pengar på om du vill ha en fräsh hoj. Kostar typ 1000kr och lär bytas ca varannat år beroende på hur noga.

Bild

Men som jag sa så har inte ktm det. Dock så började de med det 2011 på sin ktm 350cc. Men det är en annan sak! Så det ser ut som på de flesta moppar, dämpare rakt på svingen. Funkar fint med det :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

GreckE skrev:
2stroke4ever skrev:packboxen in till växellådan har en tendens att gå sönder så det kommer in vatten i oljan. Men det är ju inte så att det går sönder stup i kvarten, men värt att tänka på iaf! Sen är det ju skönt att inte ha ett länkage att skönda om som samtliga andra 125or har, även om det kan vara lite stötigare vid mindre gupp än normalt, inget du kommer märka så det är nog bara positivt för din del :wink:
okej :D

"Sen är det ju skönt att inte ha ett länkage att skönda om som samtliga andra 125or har, även om det kan vara lite stötigare vid mindre gupp än normalt, inget du kommer märka så det är nog bara positivt för din del"
förstår jag inte riktigt vad du menar? :D
I princip alla japaner har länkagesving. Ktm har vanlig konventionell sving utan länkage.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Enligt mig så är alla crossar exakt samma skit i olika förpackning, samma sak med mopeder och traktorer, om man köper ett känt märke så finns det egentligen inga dåliga mopeder eller traktorer, det handlar bara om att köpa det som passar en själv

Själv skulle jag köpa Yamaha, mest pågrund av att jag har kört Yamaha sen jag var 5 och aldrig haft några större problem, så det kommer ju ganska naturligt
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
timbooi23
Svårstartad skrothög
Inlägg: 154
Blev medlem: 12 maj 2010, 20:41
Ort: lerum

Inlägg av timbooi23 »

mrderbiguy skrev:Stör mig på detta med cross osv , varför vill alla ha KTM ?? suzuki,kawa,honda osv är exakt lika bra om f*n inte bättre alltså , KTM är så mainstream , skaffa dig en riktig hoj dvs kawa,suzuki!

EDIT: Min m8 har en 125cc honda från 89 och kan säga att dom går som dagens crossar utan tvekan!
haha du kan ju inte kört mycke cross eller vart på träningar/tävlingar.
Ktm är inte mainstream, dom flesta kör honda, sen är det ganske jämnfördelat. ktm är lite dyrare i inköp och ses därför lite "finare", många tycker också dom ser väldigt bra ut. men det är inte så att alla kör ktm...
Skriv svar