har problem med piaggio typhoon den startar inte

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
viktoralfredsson
Elmoped

har problem med piaggio typhoon den startar inte

Inlägg av viktoralfredsson »

som rubriken lyder så får jag inte igång min moped vet inte vad felet är men jag tror att det är tändningen. har nol koll på moped fronten. historian lyder att jag hittade den sen skickade jag in den till polisen och fick tillbaka den för att ingen hadde anmält den, och då rullade den fint men efter något år så tänkte jag att jag skulle få pärlan att gå snabbare men det gick inte så bra vart bara en massa trassel så nu behöver jag stor hjälp

hoppas inte detta inläg blir låst
Användarens profilbild
D4NI3L
Äppelpaj Racing

Inlägg av D4NI3L »

ja, du tänkte trimma den... vad gjorde du då?
viktoralfredsson
Elmoped

lättare varioator vikter och tog bort variator ringen. jag drog bort all el för att det skulle bli lättare men då åkte CDI/tändspolen med och du har jag i stort sätt ingen anning vad jag ska göra
Geten Jens
Avstängd

Re: har problem med piaggio typhoon den startar inte

Inlägg av Geten Jens »

viktoralfredsson skrev:som rubriken lyder så får jag inte igång min moped vet inte vad felet är men jag tror att det är tändningen. har nol koll på moped fronten. historian lyder att jag hittade den sen skickade jag in den till polisen och fick tillbaka den för att ingen hadde anmält den, och då rullade den fint men efter något år så tänkte jag att jag skulle få pärlan att gå snabbare men det gick inte så bra vart bara en massa trassel så nu behöver jag stor hjälp

hoppas inte detta inläg blir låst
Tästa att ta lite smetsalva på 13 tUMS RÖRET i vevspjället
viktoralfredsson
Elmoped

är kass på moppar så undrar bara vart 13 tUMS RÖRET sitter sen vad smetsalva är :)
Geten Jens
Avstängd

Inlägg av Geten Jens »

viktoralfredsson skrev:är kass på moppar så undrar bara vart 13 tUMS RÖRET sitter sen vad smetsalva är :)
Det sitter i vevspjället under vevhusventilatiionen som sitter i tanken under kylaren som sitter i 13 tUMS RÖRET
viktoralfredsson
Elmoped

förlåt igen men hängde inte med där derekt
Geten Jens
Avstängd

Inlägg av Geten Jens »

viktoralfredsson skrev:förlåt igen men hängde inte med där derekt
Nej men skaffa ett busskort istället om dert ska vara så jävla svårt att förstå!!
nightprowler
Svårstartad skrothög

Inlägg av nightprowler »

lyssna inte på Jens det är en sån dryg jävel som vill förstöra för alla bara :evil:
Borås sveriges regnigaste stad
Geten Jens
Avstängd

Inlägg av Geten Jens »

nightprowler skrev:lyssna inte på Jens det är en sån dryg jävel som vill förstöra för alla bara :evil:
Haahhaa du fattar ju nada med din mössa
viktoralfredsson
Elmoped

jens eftersom att jag skriver att jag har nol koll så vet jag inte varför du ska vara så dryg och skriva en massa moped ord fattar ingenting
nightprowler
Svårstartad skrothög

Inlägg av nightprowler »

han driver ju med dig
Borås sveriges regnigaste stad
Geten Jens
Avstängd

Inlägg av Geten Jens »

viktoralfredsson skrev:jens eftersom att jag skriver att jag har nol koll så vet jag inte varför du ska vara så dryg och skriva en massa moped ord fattar ingenting
Jag försöker bara förklara hur man gör så att du ska kunna köra din Get men du verkar inte vilja ha hjälp!
viktoralfredsson
Elmoped

okej :) men är det någon som kan hjälpa mig med denna http://www.twostrokerider.se/strippat-elsystem/
förstår den riktigt inte
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

Geten Jens skrev:
viktoralfredsson skrev:jens eftersom att jag skriver att jag har nol koll så vet jag inte varför du ska vara så dryg och skriva en massa moped ord fattar ingenting
Jag försöker bara förklara hur man gör så att du ska kunna köra din Get men du verkar inte vilja ha hjälp!
nae ingen vill ha din hjälp! För du trollar ju hela tinn, Väx upp omogna unge!
Geten Jens
Avstängd

Inlägg av Geten Jens »

TSR`BakarN skrev:
Geten Jens skrev:
nae ingen vill ha din hjälp! För du trollar ju hela tinn, Väx upp omogna unge!
Hahahh väx upp du
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Geten Jens är ett troll av låg rang som antagligen surfar 9gag hela dagarna, ignorera honom. (Förvånad att han inte är bannad än)

Med tanke på att han är runt 11-12 år är det bara att använda långa ord så blir han väl förvirrad...
Well do ya, punk?
Geten Jens
Avstängd

Inlägg av Geten Jens »

Gröngöling skrev:Geten Jens är ett troll av låg rang som antagligen surfar 9gag hela dagarna, ignorera honom. (Förvånad att han inte är bannad än)

Med tanke på att han är runt 11-12 år är det bara att använda långa ord så blir han väl förvirrad...
Jag kan faktiskt långa ord din dumma fisk!!! Jag är inte 12 år heller har gått ut 9an med MVG i allt
Skriv svar