Yamaha slider startar intee!!!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Slider4Life
Elmoped

Yamaha slider startar intee!!!

Inlägg av Slider4Life »

Hej!
Min slider som jag har köpt begagnat års modell 08 startar inte!
Den får gnista men dock inte så kraftig men borde den inte gå igång med svag gnista? men det värkar inte som den får bensin in i cylindern efter som tändstiftet varken har bensin på sig eller luktar bensin, jag trodde först att det var smuts eller nått sånt i förgasaren så jag bensin bada den och sedan blåste jag igenom den men de funkade inte ändå, vad kan felet vara? Kan tändspolen vara paj? Och jag har kollat så att inte tändplattan är paj. :(

Tack för svar i förhand!
Fuck you im driving yamaha
Dawidd
Farsans gamla zündapp

Re: Yamaha slider startar intee!!!

Inlägg av Dawidd »

Slider4Life skrev:Hej!
Min slider som jag har köpt begagnat års modell 08 startar inte!
Den får gnista men dock inte så kraftig men borde den inte gå igång med svag gnista? men det värkar inte som den får bensin in i cylindern efter som tändstiftet varken har bensin på sig eller luktar bensin, jag trodde först att det var smuts eller nått sånt i förgasaren så jag bensin bada den och sedan blåste jag igenom den men de funkade inte ändå, vad kan felet vara? Kan tändspolen vara paj? Och jag har kollat så att inte tändplattan är paj. :(

Tack för svar i förhand!
Testat o snapsa lite bensin i cylindern? Du tar loss tändstiftet o häller i lite bensin i hålet där stiftet ska va, skruvar tbx o sen testar o starta den
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Slider4Life
Elmoped

Inlägg av Slider4Life »

Aa ska testa de du :)
Fuck you im driving yamaha
Skriv svar