dåligt att köra med c4 lager till en sportsetup på aerox?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

dåligt att köra med c4 lager till en sportsetup på aerox?

Inlägg av Demuz »

tja! jag har beställt c4 lager till aeroxen men nu vet jag inte om det kanske borde vara c3 istället?
jag kommer köra med en lätt sportsetup som kommer bestå av 70cc polini sport och en 17,5a och den kommer ju inte varva så fruktansvärt mycket.

min fråga är då om det funkar att köra med c4 lagrena utan att dom tar skada eller om jag borde använda mig utav c3 lager istället? :)

[spoiler]hoppas jag har postat rätt, nämligen min första tråd förutom min projekttråd :roll:[/spoiler]
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Re: dåligt att köra med c4 lager till en sportsetup på aerox

Inlägg av k-skåpet »

demmuus95 skrev:tja! jag har beställt c4 lager till aeroxen men nu vet jag inte om det kanske borde vara c3 istället?
jag kommer köra med en lätt sportsetup som kommer bestå av 70cc polini sport och en 17,5a och den kommer ju inte varva så fruktansvärt mycket.

min fråga är då om det funkar att köra med c4 lagrena utan att dom tar skada eller om jag borde använda mig utav c3 lager istället? :)

[spoiler]hoppas jag har postat rätt, nämligen min första tråd förutom min projekttråd :roll:[/spoiler]
Tyvärr fel post då csrv är crossmopeder, dinska ligga i scooterkategorin! ont så är det ju ingen jättevass setup så ska nog lira helt ok!
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

k-skåpet skrev:
demmuus95 skrev:tja! jag har beställt c4 lager till aeroxen men nu vet jag inte om det kanske borde vara c3 istället?

Tyvärr fel post då csrv är crossmopeder, dinska ligga i scooterkategorin! ont så är det ju ingen jättevass setup så ska nog lira helt ok!

men fyfan vilken tabbe :oops: jag satt ju och kolla in jättenoga var jag skulle posta men så råka jag vara lite för snabb och välja fel kategori :(
hoppas någon i crew eller nån mod kan vara snäll och flytta till rätt kategori!

okej.
Senast redigerad av Demuz den 16 mars 2012, 16:32, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
torskad
Svårstartad skrothög

Inlägg av torskad »

demmuus95 skrev:
k-skåpet skrev:

men fyfan vilken tabbe :oops: jag satt ju och olla in jättenoga var jag skulle posta men så råka jag vara lite för snabb och välja fel kategori :(

okej.
Sluta olla och kolla lite nogrannare nästa gång så ska du se att det blir bättre! ;)
Förlåt men jag kunde inte låta bli!
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

HAHA!

kan tyvärr inget om lager men ja, det är felpost så jag flyttar från 2t-csrv trimmning till 2t-scooter trimmning :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Vad är det för skillnad på c3 och c4?
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

[spoiler]quote="torskad"]
demmuus95 skrev:
k-skåpet skrev:

men fyfan vilken tabbe :oops: jag satt ju och olla in jättenoga var jag skulle posta men så råka jag vara lite för snabb och välja fel kategori :(

okej.
[/spoiler]
torskad skrev:Sluta olla och kolla lite nogrannare nästa gång så ska du se att det blir bättre! ;)
Förlåt men jag kunde inte låta bli!

haha va kul det kan bli bara för att man glömmer en bokstav :roll:
PK skrev:HAHA!

kan tyvärr inget om lager men ja, det är felpost så jag flyttar från 2t-csrv trimmning till 2t-scooter trimmning :)
tack och bock! :)
ValoPallo skrev:Vad är det för skillnad på c3 och c4?

vad jag har läst nu i efterhand är att c4 har ett lite större spel/glapp så att det ska klara av högre tempraturer. och pga att veven sväller vid värme så behövs dedär extra spelet/glappet på hårt trimmade motorer för och undvika ras. är inte säker på detta utan det är bara nått jag har läst nyss :)
så det är därför jag undrar om det på nått sett är skadligt att använda c4 lager på en motor med endast en lättare sportsetup. fast det kanske inte spelar nån större roll eftersom det kanske rör sig om så små marginaler? :)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

du ska ha c3 håller längre osv,varför vet jag inte
Bild
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Mura skrev:du ska ha c3 håller längre osv,varför vet jag inte

jo det tror jag med men frågan är hur länge det skulle funka å kör på c4 lager :wink: får se om någon kunnig kan yttra sig om det! :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Du ska köra C3. Man behöver knappt c4 till hyper ens...

C4 har som sagt större spel jämfört med C3 för att klara högre temperaturer. Sätter man då i ett C4 utan att det behövs åker man omkring med ett onödigt stort spel och det sliter mer på lagret än om det hade varit lagom spel.

C4 är egentligen en taskig kompromiss. Egentligen skulle man fräsa upp blocket och helt enkelt sätta i större lager istället som inte blir lika upphettade.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

bensinskalle skrev:Du ska köra C3. Man behöver knappt c4 till hyper ens...

C4 har som sagt större spel jämfört med C3 för att klara högre temperaturer. Sätter man då i ett C4 utan att det behövs åker man omkring med ett onödigt stort spel och det sliter mer på lagret än om det hade varit lagom spel.

C4 är egentligen en taskig kompromiss. Egentligen skulle man fräsa upp blocket och helt enkelt sätta i större lager istället som inte blir lika upphettade.

okej tack så mycket! blir och beställa c3 istället då! :)
Skriv svar